Gość cameeel Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam Proszę o pomoc bo mam trochę problemów ze swoim Nissanem. Jest to mianowicie Nissan Primera P10 2,0 + LPG 95r. Pojechałem jakieś 3 mies. temu do warsztatu LPG i panowie od razu stwierdzili niedopalanie mieszanki związane ze złym funkcjonowaniem świec. Do kabli podpięli miernik (nie wiem jak to się fachowo nazywa, a wygląda bardzo prosto jak pilot do telewizora tylko zamiast przycisków ma w pionie kilkanaście czerwonych diod), wyszło że świece pracują po za zakresem a więc są do wymiany. Świece wtedy BKR5EY NGK czyli polecane przez producenta zostały wymienione na jakiś zamiennik Tutelli i następnie znowu świece zostały zmierzone i tym razem świetnie mieściły się w zakresie. Samochód zaczął palić 8 a nie jak zawsze 10 - 11 litrów LPG - super. po tych 3 mies. gdzie zrobiłem max 5 tys. km pojawiają się objawy mianowicie na gorącym silniku gdy wcisnę sprzęgło np dojeżdżając do skrzyżowania, obroty spadają do 500 potem skaczą do prawie 1 tys. i takich skoków jest kilka potem się normują na ok 900. samochód zaczął więcej palić więc stwierdziłem że pewnie świece do wymiany. Zmieniłem znowu na NGK poprawa była chwilowa. Pojechałem do magików od LPG i po dwóch tygodniach od zmiany świec te nowe znowu okazują się pracować po za zakresem. Mówią żebym zmienił świece zmieniłem na BERU na następny dzień nowe okazują się znowu pracować po za zakresem, panowie mówią że to może być padnięta cewka zapłonowa, nie wiem co o tym sądzić. Dodam że chyba jest ogólnie jakiś problem z instalacją elektryczną w moim samochodzie. w zimie gdy było bardzo zimno po odpaleniu samochodu często zdarzało się że po włączeniu świateł świecą się tylko długie a dopiero po zagrzaniu silnika zmieniają się na mijania i mogę normalnie zmieniać długie/mijania . Nie można się połączyć z kompem od LPG mimo że pracuje. Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem z swoim samochodem. Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 moze zacznij od zresetowania ECU odepnij aku na 10-15 min potem podepnij i pojezdzij pare km na benzynie zeby sie znow nauczyl komputerek... a dokladniej niech sie wypowiedza experci :F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cameeel Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 diagnostyka pokazała jakiś błąd który już kilka razy był usuwany i wraca zdaje się z silniczkiem krokowym - został usunięty więc nie ma sensu raczej resetować kompa. Ten błąd może mieć związek ze skokami obrotów bo to ma bezpośredni związek z silniczkiem krokowym o ile dobrze wiem ale co to ma do świec ? nie wiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 jak tam uwazasz skoro to nie ma sensu to kup sobie 300 kompletow swiec i wymieinaj co 50 km ziew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 już myślałem że umnie naprawiałeś to autko bo też mam ten miernik i świece Tutella przyznam ze te świece mają troszkę za wysoką wartość cieplną i dość szybko się zużywają jednak dobrze znoszą instalacje LPG osobiście nie przepadam za świecami NGK zawsze gdy dokony na nich pomiarów wskazania były podniesione o jakieś 6 Kilo Volt przez co cierpiała cewka przewody WN no i strzelał jeszcze jedna ważna rzecz--- przerwa na świecach dla aut z LPG nie powinna być większa niż 0,9 mm dobrze jest to sprawdzić zanim zamontujesz katalogowe świece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 jeszcze jedna ważna rzecz--- przerwa na świecach dla aut z LPG nie powinna być większa niż 0,9 mm dobrze jest to sprawdzić zanim zamontujesz katalogowe świece Snafu ja zawsze zmniejszam do 0,6-0,7 przerwę.Ponoć iskra wtedy ma lżej przeskoczyć i na zimnym ma lżej zapalić.Oczywiscie mowa tu o silniku DS na gazie,zapalanym non stop na LPG.Nie dotyczy instalacji tych samo przerzucajacych się na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cameeel Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 tak to fakt że te świece mają o połowę mniejszą żywotność ale biorąc pod uwagę mniejsze spalanie same na siebie zarabiają. Też o tym słyszałem że do LPG najlepsze są świece z mniejszą przerwą ale sam nigdy tego nie regulowałem. Może jeszcze mi podpowiesz gdzie kupujesz te tutelle bo wtedy dostałem je od gazowników a teraz nie mogę ich nigdzie kupić. Dodam jeszcze że po za zwiększonym spalaniem i nierównymi obrotami na niskich obrotach nie było innych objawów ani razu nie strzelił np. Snafu powiedz mi jeszcze co to za miernik i co on właściwie mierzy żebym mógł się precyzyjnie wypowiadać przy jakimś magiku (niektórzy to w ogóle nie wiedzą że można coś tam zmierzyć). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Ten miernik pokazuje wartość napięcia płynącego w przewodach wysokiego napięcia zakres pomiaru to 1 do 40 Kilo Volt (1 000 do 40 000 V ) zalecana wartość do około 10 do 18 kilo Volt na wolnych obrotach. Jak wiadomo im większa przerwa na świecy tym napięcie będzie rosło to samo dotyczy się wszystkich innych przerw i połączeń wiec należy również sprawdzać stan kopółki, przewodów, oraz cewki one też mają duzy wpływ na wartość napięcia. w świecach Tutella fabryczna przerwa to o ile się nie myle 0,6mm cameeel najlepiej wyciągni te NGKi i zmniejsz im przerwe do tych 0,6mm wystarczy klucz do śweic młoteczek i szczelinomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cameeel Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 no dobrze ale to zmieniać świece na tutele i że tak powiem niwelować objawy ? czy może lepiej znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy ? no bo przecież na polecanych przez producenta też powinien mieć odpowiednie napięcie ... tylko jaka może być przyczyna ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 teoretycznie masz racje fabryczne swiece są tak dobrane do pozostałych podzespołów by wartość napiecie potrzebna do przeskoku iskry była optymalna jednak mieszanka powietrze LPG ma wyższą rezystancje elektryczną przez co napięcie jeszcze wzrasta i moze dochodzić do wyładowań w innych częściach śwecy lub układu zapłonowego (wypadanie zapłonu) co ma katastrofalny wpływ w przypadku LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cameeel Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Dziękuję za wyjaśnienia. Naprawdę wiele mi wyjaśniłeś, napisz mi tylko jeszcze gdzie kupujesz te tutelki bo w sklepach motoryzacyjnych nie mają, i jaki dokładnie symbol mają mieć do mojego P10 2,0 95r. 16V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 pierwszy raz w zyciu widze zeby ludzie sobie tutelle polecali ;-) Dla mnie to najtanszy i najgorszy syf ;-) Tutelle kolego kupisz sobie w kazdym supermarkecie obok sprayu WD40 na dziale motoryzacyjnym, nigdzie indziej nie widzialem tego czegos ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.