Gość 74jarek Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Stefanopulus: Nic nie wyszło z trasy. Ale kiedyś (zaraz o zakupie) poleciałem z Krosna do W-wy <--> 700km. Wyszło, że spalił ok. 8 l (do W-wy spokojnie 90-100 km/h, z było szybciej, do 140). Planuję zakupić komplecik opon. Biorę po uwagę Goodyear Wrangler AT/R i General Grabber AT2. Macie może jakieś dobre/złe doświadczenia z tymi kapciami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yanko Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Witam wszystkich, Dziś byłem na wymianie oleju w moim Tyranie II (R20 - 93r.) według wszystkich informacji na necie powinienem zalać 7,2 l oleju - klient zalał mi 5,5 i stan oleju jest o.k. (na bagnecie jest na połowie tej blaszki na końcu), i tu moje pytanie czy mam dolewać czy tez jest coś nie tak z moim silnikiem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Może takie głupie pytanie: Filtr oleju zmieniałeś oczywiście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Yanko: Ktoś gdzieś na tym forum pisał, że niekoniecznie musi zejśc całość oleju z układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yanko Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Jasne że zmieniałem - dziś rano sprawdziłem i chyba cały olej nie zszedł ... Na bagnecie widoczne były 2 warstwy oleju stary czarny na dole i nowiutki czyściutki na górze ... Czy będzie to miało wpływ na pracę silnika ??? Może teraz wcześniej wymienić olej np. po 8 tyś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Może przód zbyt mocno klapnięty :?: Na bagnecie widoczne były 2 warstwy oleju stary czarny na dole i nowiutki czyściutki na górze ... Widok zaraz po wlaniu świeżego, czy cały czas :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Uściślij co zrobiłeś z zawiechą. Podkręcałeś na drążkach? Yanko: Co miałeś wcześniej wlane a czym zalałeś teraz? Nawet stara breja powinna wymieszać się z nowym olejem dając pośredni "kolor". Jeżeli jest inaczej tzn. olej rozwarstwia się może oznaczać, że ktoś wlał jakiś wynalazek. Statutowo można mieszać oleje tej samej lepkości i klasy. Da się również pomieszać oleje różnych klas, lepkości jak i minerele, semi i stynth. ale nie jest to zalecane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yanko Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Wcześniej i teraz mam Castrola Magnateca 10W40 więc pewnie się wymiesza Co do zawieszenia to wymiana drążków + amorki i ogólna kosmetyka po 15 latach (na drążkach nie podkręcałem) - i tak trochę się podniósł na przodzie bo wisiał nosem przy ziemi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erp. Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Slay: Dokładnie tak, wskazówka nie dochodzi do połowy skali, jak w załcązniku. potwierdzam po wymianie termostatu w moim r20 2.7tdi też troche brakuje do połowy skali a na termostacie było napisane 82st producent stachl stary miał opis 88st myślałem że będzie kiepsko ale narazie jest oki zobaczymy zimą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Zimą też bedzie dobrze, wskaźnik nie dochodzi do połowy bo woda w chłodnicy jest lodowata, i trmostat gdy wpusci to zaraz wykrywa spadek pemperatury i sie znuw zamyka, a wiskoza za ten czas zrobi swoje, wiec u mnie tez nie dochodzi do połowy skali, gdy termostat znów zacznie przepuszczać to zacznie otwierac na coraz dłuzej, auto bedzie sie dłuzej grzało i wskaźnik w chłodne dni zacznie dlochodzic do połowy skali, a puźniej zacznie sie za długo nagrzewac i znów wymiana :kosci: za to latem jak macie wiskozy jak moja ze juz sie nie sprzęga to bedzie sie przegrzewał :028: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Ja tam mam 88 stopni i się nic nie dzieje Nawet w zimie w terenie, a do roboty czasami dojeżdżam tak, że pod górką 200m wciskam gaz w podłogę i nie odpuszczam aż nie wjadę. Tylko kierą nadrabiam. Ale teraz kupię oponiszcza i będzie lepiej. Na pół gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abarth360 Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Czołem, Bardzo proszę o polecenie mi jakiejś marki/typu oleju zarówno do silnika jak i do mostów itd. skrzynia reczna gl-5 80w90 4lprzedni most j.w 1,3l reduktor j.w 1.4-2.2l tylny most lsd 80w90 gl-5 ls 2.8l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Yanko: A masz babelki na oleju na bagnecie? Nie bardzo rozumiem tych "warstw" przecież Diezlowskie oleje są czarne (no chyba, ze cos pomieszalem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Przez pierwsze kilometry jest jeszcze normalny, żółty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yanko Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 No jak pojeździsz to robi się czarny Z olejem już jest o.k. wymieszał się nowy ze starym, na bagnecie jest czarny, ale jak się rozsmaruje w paluszkach to widać że był wymieniany Chyba następnym razem jak będę wymieniał olej to będę musiał coś pokombinować aby zeszło w miarę wszystko ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dbrasko Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Swego terrano kupiłem tydzień temu i chce wymienic wszystkie plyny "ustrojowe" i oczywiście filtry paliwa, oleju i powietrza podpowieccie co warto kupic orginalne czy jakies zamienniki? Jesli zamienniki to jakiej firmy. Orginalne to koszt: filtr oleju 52,40zł, powietrza 96,50zł paliwa 79,14zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 A ile lat ma ten tyranek? Ja tam pakuję dobrego polskiego filtrona. Robi wszystko i są całkiem dobre. Jako, że moje autko pracuje w bardziej pylistych warunkach to mu częściej zmieniam filtr powietrza (na oko), a z filtrona jest taniuśki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 To spoko Filtrona pchaj - to nie wyścigówka Ewentualnie filtry firmy Mann są spoko. Troszkę droższe, ale to kwestie groszowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dbrasko Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 I powymieniane wszystkie oleje i filtry. Chyba ze sa jakies o jakich isnieniu nie wiem:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekb Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Pewno zbytnio sie tu rządzę jak na mój drugi dzień na forum ale uważam że wiem co nieco bo niemal 20 lat naprawiałem mercedesy, głownie ciężarowe w Polsce i w Niemczech i dlatego mam swoje przekonania. Z olejem silikowym to jest tak: w sumie nie ma specjanego znaczenia czy nalejecie moil czy lotos, byle go wymieniac odpowiedno czesto, co do syntetyka to jego jedyną wymierną zaletą jest fakt że nie gęstnieje na mrozie, a ma też poważne wady np. to że nie wymieniony w pore bardzo traci na własciwościach robi się rzadki. Moim zdaniem cena syntetyka jest nieadekwatna do jego zalet. Olej w skrzyni najlepiej wymieniać tylko wtedy gdy oryginaly jest zanieczyszczony, W automacie należy wymieniać regularnie lu nawet wcześniej gdy śmierdzi spalenizną i p zmieił barwę z czerwonej na brązową. igdy nie pozwócie na odsysanie oleju, bo w tej metodzie największy syf zostaje w silniku. Jak komuś zależy na dobrej wymianie olejów to niech to zrobi sam i to w ten sposób że spuszca olej z nagrzanych mechanizmów a zakręca korki i nalewa nowy olej dopiero nazajutrz gdy wszystko dokładnie spłynie. ważajcie na tanie dziwaczne oleje o np z 10 lat temu była afera z olejami chyba tedex - ktoś kupił po akcji pustyna burza rezerwę militarną oleju od USA i wprowadził go na polski rynek, tyle że był to olej na tropiki ( Irak ) więc na etapie konfekcjonowaia dodali do niego czegoś w stylu motodoktora - inwencja polaków nie zna granic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 (edytowane) Tak sobie z ciekawości zerknąłem w manual i jest napisane że: Engine oil (Refill) With oil filter TD27Ti - 6.2L Without oil filter TD27Ti - 5.5L With oil filter ZD30DDTi - 6.7 Without oil filter ZD30DDTi - 6.2 Czyli 5,5 litra wchodzi jeśli nie wymieniasz filtra. Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Magda_lena Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 hej. Wam może wyda sięmoje pytanie banalne - pewnie mnie wyśmiejecie, ale ja zostałam zdana na własną łaskęw użytkowaniu mojego Terrano i się pogubiłam. Mam pytanie odnośnei poziomu oleju - jak sprawdzić, czy jest poprawny. Bagnet wygląda mniej więcej tak - sorry za brak właściwego zdjęcia, ale padł mi aparat sorry kombinowałam :diabel2: czy oleju powinno być na połowie tych dwóch zagięć, czy trzeba sugerować się tymi trzema kreskami? W moim poprzednim aucie miałam dwa nacięcia i wszystko było jaśniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Magda_lena: Spoko, ja tez na początku byłem lekko zdezorientowany. Fotka ponizej powinna rozwiać Twoje watpliwości: :mikolaj: p.s podobno najlepiej jak poziom oleju jest w połowie skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Magda_lena Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Po dwakroć uffffff Po pierwsze, bo nie zostałam wyśmiana A po drugie, bo okazało się, że nie jeździłam na zbyt małej ilości oleju No, ale jak może być w połowie, to troszkę olejku kapnę Dzięki za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Po dwakroć uffffff Spokojnie - Wszyscy tutaj są wyrozumiali. O ile pytanie ma sens (to miało jak najbardziej) no i jeżeli na dany temat nie było już milion odpowiedzi. No i oczywiście fory dla płci przeciwnej nastawionej offroadowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.