zakula81 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Działają, działają i nagle przestają..... wymień. Ch... wie co koleś tam lał... Powinno być tak: 1.75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz reduktora - np Valvoline lub lepiej trochę QuakerState 2.75W/90 GL-5 do przedniego mostu 3.80W/90 GL-5 Limited Slip do tylnego mostu z blokadą LSD łatwo dostępna Comma lub QuakerState lub valvoline ale ten ostatni raczej wycofali z produkcji z tego co wiem. 4. ja mam w silniku - Castrol Magnatec Diesel 10W40 Ilości masz np tu: http://quakerstate.se/rek-tabell.asp dzięki kolego za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaito Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Witam wszystkich Zacznę standardowo, kupiłem tydzień temu Terrano I 27TD z 92r. ze sporym przebiegiem bo prawie 400k km ale bardzo zadbanego technicznie. I oczywiście zbieram się do wymiany "zestawu startowego" zamówiłem już filtry wszystkie 3 filtrona (symbole znalazłem na ich stronie mam nadzieje ze będą dobre) A teraz rozmyślam nad olejami- na silnik z takim przebiegiem zastosuje chyba elfa mineralnego 15W40 do TD Ale nie wiem jaki do skrzyni z reduktorem oraz tylnego mostu (LSD odnalazłem naklejkę) przeczytałem cały temat i nadal nie znam jasnej odpowiedzi ponieważ znakomita większość pisze ze do skrzyni 75W90 GL-4 niektórzy GL-5 a na stronie jakiegoś producenta oleju znalazłem ze to ma być 80W90 GL-4, oraz podobna sytuacja ma się do tylnego mostu. Prosił bym o podpowiedz dla świerzawska Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Witam wszystkich Zacznę standardowo, kupiłem tydzień temu Terrano I 27TD z 92r. ze sporym przebiegiem bo prawie 400k km ale bardzo zadbanego technicznie. I oczywiście zbieram się do wymiany "zestawu startowego" zamówiłem już filtry wszystkie 3 filtrona (symbole znalazłem na ich stronie mam nadzieje ze będą dobre) A teraz rozmyślam nad olejami- na silnik z takim przebiegiem zastosuje chyba elfa mineralnego 15W40 do TD Ale nie wiem jaki do skrzyni z reduktorem oraz tylnego mostu (LSD odnalazłem naklejkę) przeczytałem cały temat i nadal nie znam jasnej odpowiedzi ponieważ znakomita większość pisze ze do skrzyni 75W90 GL-4 niektórzy GL-5 a na stronie jakiegoś producenta oleju znalazłem ze to ma być 80W90 GL-4, oraz podobna sytuacja ma się do tylnego mostu. Prosił bym o podpowiedz dla świerzawska Z góry dziękuje A odpowiedź jest prosta: Powinno być tak: 1.75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz reduktora 2.75W/90 GL-5 do przedniego mostu 3.80W/90 GL-5 Limited Slip do tylnego mostu z blokadą LSD łatwo dostępna Comma lub QuakerState lub valvoline ale ten ostatni raczej wycofali z produkcji z tego co wiem. 4. ja mam w silniku - Castrol Magnatec Diesel 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gvynblade Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Witam w moim tyranie pora na zmiane plynow czy taki zestaw bedzie w miare ok ? motor 3,0 di manualna skrzynia rocznik 04 1.75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz reduktora 4x VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W90 http://moto.allegro.pl/valvoline-durablend-gl-4-75w90-75w-90-1l-warszawa-i1847999965.html 2.80W/90 GL-5 Limited Slip do tylnego mostu z blokadą LSD 3x VALVOLINE HP Gear Oil GL-5 LS 80W-90 LIMITED SLIP 3.silnik i tutaj to nie ma filozofii castrol magnatek do dizla 5w40 w sumie 7l do zakupienia 4.filtry knecht (olej. paliwo, kabina) ot tak przed zima a za miesiac jeszcze pewnie swieczki zrobie NGK ale to juz inny dzial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Pytanie do "debeściaka" Chodzi mi o Volvoline HP GL-5 LS 80W-90 piszesz że prawdopodobnie słyszałeś że został wycofany. Bo mam zamiar jutro go kupić bo znalazłem w sklepie na miejscu, dla pewności chce wiedzieć może coś z tym olejem jest nietak? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 (edytowane) Wszystko jest z tym olejem ok. Zawsze był jednym z lepszych do mostu Limited Sleep. Był taki czas, że nie można było go dostać. Powodów nie znam ale znam dystrybutora i mówił, że raczej już nie będzie. Skoro masz dostęp (jak widzę kolega wyżej też znalazł) to śmiało lej bo to bardzo dobry wynalazek Ja trzymam (przynajmniej tak postanowiłem) się QS bo mam taniej, znam gościa i osobiście z nim odbierałem z celnego nieraz więc wiem, że naleję oryginał a nie oliwkę z polskiej rozlewni Edytowane 25 Listopada 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Ok dzięki. Dopiero udało mi się chol..... korki poodkręcać. W warunkach garażowych bez kanału nie jest to takie proste, gdy nie wiadomo kiedy były odkręcane. A tak na marginesie "laik zemnie w mechanice" czy przed zalaniem płucze się czymś środek bo na magnesach sporo syfu było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szary Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Może to głupie pytanie i nie tu gdzie trza, ale mam pewien problem. mianowicie gdy włączam 4h w kabinie i na zewnątrz czuć jak by spalone sprzęgło czy to może być wina płynu w przednim moście czy raczej coś ze sprzęglem? proszę o szybką odp. bo nie chcę zajechać auta a muszę go używać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 przy obecnych mrozach wajcha od biegów chodzi jak w smole dopóki skrzynia się nie rozgrzeje; podobno przyczyną jest parafina wytrącająca się przy niskich temp. z oleju; dodam, że skrzynia jest "wyjąca" ,doradzono mi , abym zmienił olej w skrzyni na taki do automatu bo jest odporny na wysokie i niskie temperatury a poza tym wszystkie pozostałe parametry nie zaszkodzą; wiem, że jest droższy od normalnego i przy "padającej" skrzyni taki manewr wydaje się nie mieć sensu, ale muszę na tej skrzyni jeszcze trochę pojeździć; podobno niektórzy przy sprawnych manualnych skrzyniach zmieniają olej na "automat" i działają one bez problemów i przede wszystkim dłużej; jeśli słyszeliście o czymś takim , to byłbym wdzięczny za info. jakiej marki ten olej, a gdyby okazało się że to bujda to jaki zwykły tańszy olej zastosować; dodam, że doradził mi to gość, który w temacie terrano ma długoletnie doświadczenie i jego pozostałe porady bardzo mi pomogły, a może jest na tym forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 (edytowane) Moja skrzynia też chodzi na zimno jak w smole ale to moja wina ,zalałem skrzynie mineralnym olejem a temp. gęstnienia jest -10 . Pytanie jaki płyn do układu wysprzęglania , bo nieznalazłem ? Edytowane 12 Lutego 2012 przez DanielZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 CHYBA ten co do wspomagania ukł. kier., ale najlepiej sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 CHYBA ten co do wspomagania ukł. kier., ale najlepiej sprawdź No własnie nie wiem gdzie sprawdzić . Na korku nic nie napisane , a w poprzednich autach układ hamulcowy miałem sprzężony z układem sprzęgłowym jeden ten sam płyn hamulcowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ten sam DOT sie leje tu i tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szary Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Ten sam DOT sie leje tu i tu i to na pewno bo ostatnio wymieniał mi ten płyn mechanik i właśnie tego użył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 przedwczoraj wymieniłem olej w skrzyni i reduktorze, wlałem ATF-a pomimo, że mam manual, pohulałem wczoraj i nic się nie dzieje czyli zimą powinno być jeszcze lepiej (dla synchronizatorów oczywiście, bo one najbardziej dostają w d...ę przy gęstym oleju), faktycznie w naszym klimacie gdzie amplituda temperatur sięga 60 st.C ATF chyba bardziej się sprawdza, zresztą GM , BMW czy nawet Daewoo też fabrycznie zalewają skrzynie manualne ATFem- ale o tym tylko czytałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 przedwczoraj wymieniłem olej w skrzyni i reduktorze, wlałem ATF-a pomimo, że mam manual, pohulałem wczoraj i nic się nie dzieje czyli zimą powinno być jeszcze lepiej (dla synchronizatorów oczywiście, bo one najbardziej dostają w d...ę przy gęstym oleju), faktycznie w naszym klimacie gdzie amplituda temperatur sięga 60 st.C ATF chyba bardziej się sprawdza, zresztą GM , BMW czy nawet Daewoo też fabrycznie zalewają skrzynie manualne ATFem- ale o tym tylko czytałem... Tydzień temu zrobiłem to samo w Lancii, wlałem ATF , zrobiłem 1200 km i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 wieczorem będę w twojej okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 ktoś się orientuje jakie ten ATF miałby oznaczenie olejowe ileś...W...ileś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) nie ma , niestety żadnych oznaczeń, tylko ATF type D, oczywiście Valvoline...., do tylnego mostu też wlałem Valvo...LSD, do przedniego wleję ten co do skrzyni ATF, no i myślę żeby do silnika też jakieś Valvo ...to może jakąś nalepkę dostanę, albo kalendarz,hehe Edytowane 8 Listopada 2012 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 atf do mostu to już chyba przesada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 pewnie masz rację,chociaż myślałem tylko na sezon zimowy spróbować, w sumie to sporadycznie jak do tej pory korzystałem z 4x4 a jeszcze na przodzie nie wymieniałem i byłoby chyba wskazane to zrobić;skrzynia pracuje non-stop a i tam masło zimą się robi...to co się dzieje w przednim stojącym moście?chyba, że zwykły przekładniowy i jakiegoś ulepszacza dolać....oczywiście wszystko Valvo.. ...a wiesz tak naprawdę dlaczego ? bo mają zajefajne butelki z tym lejkiem...odkręcasz, wyciągasz lejek,wkładasz w most dnem do góry, browar w rękę i czekasz sobie a tam płynie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 tez miąłem valvoline wszędzie ... ale wylałem ze skrzyni bo się nie sprawdzała teraz mam iberię jest lepiej ale jeszcze nie to co chciałem, jak jest ciepło wszystko ok jak zimno to tak sobie, mam wrażenie ze mi dziady podmienili jakiś element niby potem sam mierzyłem sprawdzałem wszystko bo przed ich remontem z wywalonym łożyskiem było lepiej niż teraz z tym że nie wiem jaki wtedy był olej. większość ma takie rurki wyciągane z korka .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 a ja pierwszy raz się z takim udogodnieniem spotykam, a jak się sprawuje ATF to dopiero mrozy zweryfikują...chyba ,że pUTIN znowu zimę odwoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 więc mam już kolejny olej w skrzyni ... dołączę do klubu z ATF - no jest lepiej ale to tak na szybko bo dużo jeszcze nie jeździłem i czas pokarze, ale do mostów i reduktora nigdy nie wleje ATF bez przesady to jak woda jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 jak to lepiej?lepiej to ma być przy mrozach, a teraz to bez zmian właściwie...chyba że w "stolycy" już zima hehe, to chyba "efekt placebo" zadziałał, no nieważne zresztą, grunt żeby nie zaszkodziło przede wszystkim, a do reduktora lej śmiało to samo- u mnie po 2 mies. żadnych niepokojących objawów nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.