zgorzelec Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Witam przesiadłem się z terrano 2.7 na 3.0D.I i muszę wymienić olej. wiem, że te silniki są wrażliwe na olej dlatego pytanie do posiadaczy silnika 3.0 D jaki olej lejecie do silnika, bo na forum znalazłem 5w40 na stronie castrola 5w30 a na stronie mobila 10w40 i taki mam teraz zalany. Silnik ma przejechane 56tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 http://www.valvoline.pl/polish/lubricant_advisor nalej dobry olej i nie patrz co bylo wcześniej jak ktoś lał lipe tot też będziesz lał lipe bo taki był jak masz zalać castrolem zalej orlena -z tej samej fabryki wychodzi jak masz zalac mobil to zalej lotosa - też z tej samej faryki nalej dory olej - albo ten reklamowany w tym przypadku nie musi być valvo , ale musi byc dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orzeszek Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Ukłony od Orzeszka! zaraz po zakupie w pewnym dziale zadałem pare pytań i m. in. było pytanie jaki olej wlać do silnika.Ktoś mi napisał, że np 15w40 albo 10w40, no i spoko.......... Facet w sklepie mi probowal wcisnąć 5w30 Mobila, nie wiem czym się kierował a ja nie wiedzialem :D Ogolnie pytał jaki to ma być olej, powiedziałem mu, że do diesla, pytał potem syntetyk czy minerał czy jeszcze coś, nie wiedziałem co mu odpowiedzieć.... Już lepiej jakby nie pytał wcale więc pytam ja Was, co Wy lejecie do silnika 2,7 TDi ?? Dokopałem się do takiej informacji, że ma to być olej API CE, ACEA B2-96 (CCMC PD2) cokolwiek to znaczy (jakieś normy?) Niech mi ktoś powie co leje w przypadku tego silnika i co mówi w sklepie, czy to ma być jakiś syntetyk czy minerał czy półsyntetyk czy to wszystko jedno i wystarczy kupić olej do diesla i siup wlewamy? Pozdrawiam Orzeszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 (edytowane) kliknij sobie w link w moim poście powyżej i dobierz w/g tabelki ja jeżdze na maxlife diesel 10w40 nie kupuj najtańszych na all.......... bo są 3-4 letnie z importu ,kup w pewnym żródle , te z inter..... jak są przecenione to też mają ze 2 lata Edytowane 17 Lutego 2014 przez siara74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 tydzień temu dopiąłem pakiet Valvoline u siebie i prezentuje się on następująco: skrzynia (manualna) - ATF Type D reduktor - ATF Type D wspomaganie - ATF Type D tylny most (LS) - 80W-90 LS GL-5 przedni most - 80W-90 GL-4/5 silnik - 15W-40 All Climate ...nie robią MaxLife'a 15W-40 niestety , ale w sumie .....można by jeszcze chłodziwo, płyn spryskiwaczy i hamulcowy ale, że nie dostałem naklejki TO NIE! (ta audycja zawierała lokowanie produktu) no! gustujemy w ty samym jak widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 ja przetestowałem w innych dieslach ze 20 rodzjów oleju mając dostęp do valvo i powiem że już nie zmieniam marki oleju w samochodzie ,łodzi ,pile kosiarce , skrzyni moście , i naprawde nie dlatego że tym handluje - może tym handluje bo jest dobre mógłbym czymkolwiek innym mój sprinter jeżdził co zmiane na innym oleju - muke z panewkami miałem na mobilu , ale to nie do końca jego wina jak zmieniam olej to , leje go 3/4 stanu i sprawdzam co 1000 km , jażeli zaczyna ubywac oleju po 8 tyskm tzn. jest do wymiany ,jeżeli po 12-13 tys km ubywa zmieniam . * nie dotyczy sytuacji kiedy ubywa po 1000km -1 litr mercem kaczka podzczas tych testów -odkryć zrobiłem 890 tys km - raz wymieniłem uszczelke pod głowica tylko dlatego że po górach w chorwacji go przegrzałem sprinterem 380 tys km bez inwestycji mam dużo klientów - robią ; iveco ,master ,sprintrer ,itp ,itd i jak leja maxlife 5w30 lub 5w40 , to przez 15 tys km nie dolewają ,a robią do 200 tys km rocznie nie jest to reklama kupujcie castr ... lub inne wasz wybór ja i tak nie sprzedam 5-10-15 litrów w detalu , nie w tym rzecz tu sprawdż co ile i do czego http://www.valvoline.pl/polish/lubricant_advisor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orzeszek Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Siara74 dziękuję za odpowiedz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Zapraszam wszystkich do zapoznania się z tematem.http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94081-klubowe-ramki-na-tablice-rejestracyjne-zapisy/ZAPISY TRWAJA!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 w związku z tym, że jestem po wszadzeniu snorka i teraz planuje poprawić odpowietrzenia do mostów, skrzyń itp. to planuje wymienić płyny ustrojowe. O ile w mostach co mam wlać to nieporoblem to co lejecie do skrzyni biegów. Jak wiemy skrzynia jest słabym punktem terrano i warto o nią zadbać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) tydzień temu dopiąłem pakiet Valvoline u siebie i prezentuje się on następująco: skrzynia (manualna) - ATF Type D reduktor - ATF Type D wspomaganie - ATF Type D tylny most (LS) - 80W-90 LS GL-5 przedni most - 80W-90 GL-4/5 silnik - 15W-40 All Climate ...nie robią MaxLife'a 15W-40 niestety , ale w sumie .....można by jeszcze chłodziwo, płyn spryskiwaczy i hamulcowy ale, że nie dostałem naklejki TO NIE! (ta audycja zawierała lokowanie produktu) nie chcesz kłopotów, wlej ATF-a ... nawet Huberta przekonałem od 2 lat mam go w skrzyni , polecam Edytowane 19 Lutego 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 rozumiem, że na 100% to ma być właśnie typ D? czym się te typy różnią? drugie pytanie zauważyłem, że są ATF II i III i inne, który do nas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 przewiń do dołu to zobaczysz opakowanie, nie ma nic o II ani III ... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83901-jaki-olej-kupic-t1-tylny-most/ a tutaj przydatny link: http://www.valvoline.pl/polish/lubricant_advisor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) ja do skrzyni wlałem maxlife mtf gl-4 75w80 rok u mnie i bez problemu może rozwine MTF manual transmison fluid może ktoś wyjaśni dlaczego ATF ?- RACONALNE WYTŁUMACZENIE -W/G MNIE KIEDYŚ OLEJE DO SKRZYŃ (HIPOL I INNE )BYŁY GĘSTE NOWOCZESNE OLEJ PRZEKŁADNIOWE SĄ JUŻ DUŻO BARDZIEJ PŁYNNE -TAK JAK KIEDYŚ ATF kiedyś był mit że skrzynie we francuzach padaja , valvoline robią i robili specjalny rzadki olej do skrzyń RPC (renault peugeot citroen ) na tym oleju nic się nie działo i działały długo i śzczęśliwie ja nie mogłem odkręcić i nie mogę nadal odkręcić spustu od skrzyni a to co zlałem wysysarką wygłądało jak błoto płukanie i jeszcze raz wysysarka ,-trochę lepiej ,wymienię jeszcze 2-3 razy co 10 tys km jak w silniku i zobaczymy jak będzie wyglądał ale zostane na valvoline MTF -w końcu ktoś musi testować Edytowane 20 Lutego 2014 przez siara74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 już 100 razy to pisałem, ale jeszcze raz... facho od którego skrzynię kupowałem i który naprawdę "siedzi dosyć głęboko w temacie skrzyń terrano" doradził mi ,żeby zalać ją ATF-em właśnie ... przez jego ręce przeszły już pewnie dziesiątki tych aut i wszystkie sprawne skrzynie manualne były zalane ATF-em też zaryzykowałem i nie żałuję, może akurat ten ATF Valvoline'a jest lepszy od innych, dlatego właśnie go polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) to i ja spróbuje tylko zaleje maxlife atf spełnia wiele norm jest tzw multi żart testuje dalej MTF Edytowane 20 Lutego 2014 przez siara74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 a tego max life 15W40 to produkują na bieżąco, czy jeśli kupiłbym na wiosnę przez net-a to na pewno będzie leżakowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 nie ma na polskim rynku maxlifa 15w40 jest tylko 10w40 - ale ten jest świeży jeżeli z oficjalnej dystrybucji a nie od importera cichego ,prywatnego widziałem w czechach i austrii MAXLIFA 15w40 , u nas za drogo wychodził i by się nie sprzedawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 nie no, jak już od 3 lat zalewam 15w40 to nie będę wracał do 10w... , a w ogóle ten max life to ma opinię jednego z lepszych na rynku, ale wiesz jak to z opiniami w necie bywa...hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) u mnie lata cała flota na tym , terrano 10w40 diesel , kj 5w30 , xj 10w40 , sprinter 10w40 diesel , sunny 10w40 , - wszystko MAXLIFE WCZEŚNIEJ WJ 4.0 ,4.7 ,I WIELE INNYCH Edytowane 22 Lutego 2014 przez siara74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 normalnie wymiękam z tym bagnetem .... w spiralkę Do: TD27T podają 7,2l TD27Ti podają 6,2l .. z filtrem - czemu jest różnica w tych dwóch silnikach a może po prostu w T jest błąd ? i może ktoś mi wytłumaczy czemu 10w40 a nie 15w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orzeszek Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Orzeszek wita! Dobra kupiłem sobie tego polecanego maxlife valvoline diesel 5 litrów. A ile wchodzi w ogole? bo nie pamiętam motorek 2,7 TDI 2002 Pozdrawiam Orzeszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 no o rzeszkuuuu szczyt wszystkiego patrz post wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) 10w40 ma lepszą wytrzymałość termiczną niz 15 w 40 ponieważ bazą olejową są tzw bazy olejowe z grupy 3 (przy olejach 15w40 z grupy 2 ) zalezność tachnologiczna grupa 3 semisyntetic -jej bazą są w 90% oleje syntetyczne odporne na duże temparetury nie zmieniaja sie one w prostrze formy plus dodatki mineralne wspomagające smarowanie oleje 15 w40 -75 %bazy olejowej jest mineralna. zawartość dodatków syntetycznych mniejsza , ,mniejsza wytrzymałość przy wysokich temperaturach jak ktoś chce to opracuje elaborat o bazach olejowych i wkleje linka będzie to opracowanie na poziomie molekularnym budowy olei silnikowych ,zajmie to pare dni ale dam rade -przypone sobie studia jeżeli koś chętny i zrozumie to wpisywć chęci i zainteresowanie tematem 10w40 ma lepszą wytrzymałość termiczną niz 15 w 40 ponieważ bazą olejową są tzw bazy olejowe z grupy 3 (przy olejach 15w40 z grupy 2 ) zalezność tachnologiczna grupa 3 -jej bazą są w 90% oleje syntetyczne odporne na duże temparetury nie zmieniaja sie one w prostrze formy plus dodatki mineralne wspomagające smarowanie oleje 15w40 bazy olejowej jest mineralna , mniejsza zawartość dodatków syntetycznych oleje 10w40 są bardziej odporne na temperature oleje 15w 40 tracą swoje właściwości pod wpływem temperatury najbardziej odporne na temperature 10w60 - zachowóją najgrubszy film olejowy przy wysokich i bardzo wysokich temperaturach Edytowane 24 Lutego 2014 przez siara74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 a umiesz to opisać na poziomie krasnoludków trzymających się za raczki bo tu są humaniści to dla czego 10W40 jest do pracy w niższym zakresie temperatur ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) lej 10w40 diesla maxlifa i nie gadaj z krasnoludkami to będzie najlepsze 10w40 jest lepsze w zakresie -20- +20.przewaznie takie mamy 'c od 15w40 a najlepiej 5w30 ale to wiod ai latem moze za słabo uszczelniać nasze silniki w ramache testu latem czyli +20 zaleja swóje silnik 5e30 maxlifem i sprawdze czy ubywa go drastycznie ,bo jezeli zaleje go synpower 5w30 to dużo go zgubi , -oleje do nowoczesnych silników Edytowane 24 Lutego 2014 przez siara74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.