Gość obek Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Witam serdecznie, Jestem nowym użytkownikiem Maximy A33 z silnikiem 3.0 i instalacją sekwencyjną Bigas. Bardzo proszę o podzielenie się informacjami na temat spalania. U mnie wychodzi na trasie około 12-13 litrów - nie wiem czy to jest norma, czy nie. Jak często należy regulowac instalację i wymieniać filtry (gazowe) oraz powietrza i świece? Jeszcze mam prośbę: świeci kontrolka spryskiwaczy - jak naprawić? Wszystkich serdecznie pozdrawiam i z góry dziekuje za podzielenie się swoimi doświadczeniami i obserwacjami. obek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Moja A32 (3.0) potrafi wypic 12L LPG w trasie przy dynamicznej jezdzie. Najczesciej spala mi okolo 10.5-11 ale i 13 sie zdarzalo jak bylo duzo dynamicznego wyprzedzania i wieksze predkosci. A33 jest troche ciezsza wiec moze troche wiecej brac. Przeglad w/g instrukcji wiekszosci producentow powinno sie robic co 15 000 km. Jednak sa to wartosci usrednione i almera 1.4 zeby zrobic 15 000 przepusci polowe tego samego gazu przez filtry co maxima, wiec ja robie co 10 tys i gazownicy powiedzieli ze to rozsadna wartosc (na przegladzie robie kalibracje listwy wtryskiwaczy). Tankuje tylko na shellu i po 10 tys filtr gazu byl jeszcze w miare czysty. Co do kontrolki spryskiwaczy to moze plywak Ci zawisl w zbiorniczku? Nie wiem jak latwo sie dostac w A33 do zbiornika plynu ale moze zalanie na maxa zbiornika pomoze go odwiesic? Chyba ze cos nie kontaktuje, pod zbiornikiem jest wtyczka, mozesz sprawdzic czy sie nie poluzowala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość obek Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Bardzo dziękuję za podzielenie się informacjami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Moja A32 (2.0) na trasie potrafi zejść poniżej 7, ale dochodzi do 12L LPG w trasie przy dynamicznej jeździe ( ponad 1,2 kilo). Najczęściej spala mi około 8-9. Instalacja Mistral z tego co wiem to bardzo zbliżona do niektórych rozwiązań Bigasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 moja A32 3.0 z automatem na trasie pali 8.3 do 8.5 benzyny - mierzylem na zimowkach, ale przy letnich pewnie niewiele sie rozni. jezdze dosc spokojnie, srednio 100-110 z tempomatem na gierkówce wawa-katowice głównie na gazie pali 11.5, ale wiem, ze jest obecnie jakis problem z cewkami zaplonowymi i jak to sie zrobi to liczę, że będzie lepiej. ...i nikt mi nie wmówi, że na gazie prawie nie czuc spadku mocy... uwazam ze automat+lpg to średni pomysł. Z mojego doswiadczenia wynika, że na ostatnim przełożeniu ma po prostu za mało mocy i na tempomacie co górka to redukuje, czasem nawet do trzeciego, co na benzynie się nie zdarza. W następnej maximie się już nie zdecyduję, a jak podniosą cenę gazu to wg mnie i tak zaczyna się mijać z celem... Zdrówko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Camela, to wina Twojej instalacji LPG ze tak jest, jak Ci gazownik inaczej mowi to zmien gazownika, bo albo wciska Ci kity albo nie potrafi znalezc problemu. Dobrze zrobiona instalacja bedzie na poziomie PB i dupohamownia nie odczujesz roznicy a taka roznice jak opisujesz to na mikserze mozna miec a nie na sekwencji. Jednym slowem mecz gazownika niech to poprawi. Jesli bedziesz na zlocie chetnie pokaze jak zestroili sekwencje u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Mam taką cichą nadzieję, że się mylę Generalnie mój problem opisywałem w wątku: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=40997 zaraz dopiszę na czym obecnie stoi temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal.smolinski Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 A32 2.0l (manual) na trasie najmniej 11l, chociaż ostatnio jechałem do Krakowa 130-140km/h (5 osó i spalenie wyszło 15l. Odwiedziłem z 3 gazowników, wymienione filtry, wgrane na nowo "lepsze" mapy - spalenie bez zmian. Odpuściłem sobie, gaz tanieje, więc można jakoś to przeżyć Tak podejrzewam, że silnik 2.0 jest jednak za mały do wagi auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psubrat Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Trasa I - 12-13 l/100 km (dynamicznie, szybko, wyprzedzanie, klima) trasa II - ok. 10 l/100 km (dostojnie, spacerowo, bez klimy) miasto - 14-16 l/100km instalka: STAG 300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Chlopaki dopiszcie jakie fele opony macie, u mnie wychodzi ze sredniej, ze po zmianie oryginalnych 15" (205/65) na 17" (225/45) spala o 1 litr wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psubrat Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Mam 15' AEZ, opony Michelin Energy 205/65/15 dzisiaj zmieniam na nowe Michelin Energy Saver w tym samym rozmiarze Litr więcej to dużo ale masz gumy dużo szersze więc są wieksze opory toczenia. BTW: na 17stkach musi klawo wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Ponieważ z trzech ostatnich tankowań LPG średnia u mnie (A32) przekroczyła 14L chcialem sie z Wami tym podzielic, szczególnie, że do tej pory spalania powyzej 14l nie notowalem nawet przy dynamicznej jezdzie w miescie. W aucie zmienilo sie: opony i felgi z 205/65/R15 na 225/45/R17 to +2.2% (roznica srednic) na liczniku wiec teraz robiac 100km to na starych oponach przejechalbym 102.2 km co daje 0.3 litra do spalania, ciezsze felgi plus szersze o 2cm opony pewnie tez maja duzy udzial. Kolejna zmiana to wyczysczenie przepustnicy co tez wplynelo na spalanie (przez mase.... mase prawej nogi) Jezdze glownie na krotkich odcinkach (8-15km) trasa do pracy, bez klimy ale lubie miec otwarte okna (co podobno powoduje wieksze spalanie niz klima) spalanie teraz to 14.2, 14.4, 14 litra wiec nie jest to jak na 3.0 wartosc przy ktorej nalezy sie martwic. Dodam ze, zawsze tankuje na tym samym shellu i zawsze tankuje tyle samo (35l) gazu. Post ma na celu obiektywne oddanie faktycznych wartosci spalania, wczesniej pisalem ze pali mniej co sie zmienilo stad ten post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal.smolinski Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 225/55/R17 przod, 235/55/17 tyl spalanie trasa 12- 12,5l dojazdy do pracy (misato - 20 km , trasa 15 km ) - 13 - 13,5l czesto jezdze z klima jest dobrze aha i przy tych oponach licznik zawyża ok 5-6% wiec naprawde to dobry wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jayo Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 moja J30 z 7-letnią instalacją gazową pali 18L gazu w mieście i od 12 do 13,5 w trasie w zależności od sposobu jazdy. Czy to dużo na mieście? A np wymiana parownika (reduktora) na nowy zmniejszyłaby spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 automatem na trasie pali 8.3 do 8.5 benzyny ......... po prostu za mało mocy to wygląda, że jeździsz na ubogiej i Ci mocy brakuje i niedługo remont silnika się szukuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 18 litrów gazu to chyba jednak trochę za dużo. Chociaż jazda po mieście to pojęcie bardzo względne. Wszystko zależy od tego ile jedziesz a ile stoisz w korku. Kiedyś gość sie skarżył, że jego peugeot 307 spalił mu na trasie więcej niż w mieście czyli 18 litrów. Okazało się, że było to na autostradzie przy 190km/h i koleś nie mógł zrozumieć, że jechał z pełnym obciążeniem. Trasa to trasa. Wymiana parownika w ciemno raczej nie ma sensu (jezeli jest prawidłowo dobrany). Może warto zrobić analizę spalin. Możesz również zainteresować sie blosem jeżeli jeździsz na II generacji. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 moja J30 z 7-letnią instalacją gazową pali 18L gazu w mieście i od 12 do 13,5 w trasie w zależności od sposobu jazdy. Czy to dużo na mieście? A np wymiana parownika (reduktora) na nowy zmniejszyłaby spalanie? 18l. i mało i dużo jak lubisz pocisnąć w mieście dynamicznie jeździsz to spalanie o.k, z drugiej strony jeśli nie szarżujesz, to dla porównania mam silnik VG33E więc taki sam model jak twój tylko większa pojemność i masa pewnie z 500kg wyższa i spala w warszawie też 18 litry i to bez szaleństw, w miarę normalnie od świateł do świateł. Zejście poniżej 16 litrów w Warszawie u mnie nie możliwe, trochę pocisnę i mam 20 litry. Instalacja gazowa ustawiona perfekcyjnie, zawsze mieszanka bogata, czasy idealnie zgrane, moc na gazie jak na PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Mi ostatnimi czasy na mieście pali też gdzieś około 18l. Tyle, że robię głównie krótkie odcinki (<5km) w centrum, czyli co chwila światła i jazda gaz-hamulec. A i bywa, że połowę dystansu stoję w korkach. Przy takiej jeździe komputer pokazuje ok 16l benzyny. Przy trochę dłuższych odcinkach spada do ok 14. A przy jeździe miejskiej na dystansach rzędu +10km w umiarkowanym ruchu schodzi do 12, co pewnie daje spalanie gazu około 14l. Jak widać styl i warunki jazdy po mieście bardzo różnicują spalanie. Na trasie spalanie gazu oscyluje w granicach 11l. Najmniej udało mi się zejść do 10l przy włączonej klimie - spokojna jazda bez przekraczania 100 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Moja a32 po trzech tankowaniach spalila odpowiednio 11.8, 13, 12. 13l spalila przy dosyc ostrej jezdzie na krotkich odcinkach. Moj styl jazdy jest dynamiczny ale bez szalenstw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psubrat Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Wygląda na to, że mam trochę za bogatą mieszankę i pali mi trochę więcej ostatnio po wgraniu nowych map i wymianie wtryskiwaczy gazowych. Jeżeli jest za uboga mieszanka a instalka jest ustawiona oszczędnościowo to, jak ktoś napisał wyżej, przyspiesza moment kiedy motor będzie wymagał remontu. A jak wpływa na zużycie silnika zbyt bogata mieszanka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Przy uboższej mieszance trzeba dodawać więcej gazu abu uzyskać takie same osiągi jak na mieszance optymalnej więc raczej się nie zaoszczędzi na tego typu "patentach". Jeżeli instalka ma taką funkcję to można go trochę zubożyć przy najwyższych obrotach np. 5000-6500 bo wtedy furka i tak nie przepala całego paliwa i część idzie w rurę wydechową. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.