Gość Mikus Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 witam. Czytalem juz watki na forum o tych oznakach, i usterkach. sprawa u mnie wyglada podobnie. Maxima j30, 3.0 V6 instalacja landi renzo, reduktor Landi renzo SE 81 Viton. no i obroty po wcisnieciu sprzegla spadaja do 400;/ na luzie faluja w okolicach 600-800. stalo sie to nagle, po odebraniu autka, z warsztatu blacharskiego. wymienilem filtr, powietrza, wymienilem u gazownika filtr gazu, zrobil mi regulacje pod analizator spalin. niby wszytsko jest pieknie i ldnie. ale obroty nadal spadaja;/ mam instalacje 2 generacji. moje wskazania z analizatora sa nastepujace: przy 800 rpm- co2- 13.90 hc- 30 (chyba bo ucielo paragon...:/) 02- 0,73 co- 0.23 COcor- 0,23 lambda- 1,023 a przy 3000 rpm co2- 14.11 HC- 150 02- 0.40 CO- 0.466 COcor- 0,47 Lambda- 0,995 Czy ktos z was, moze mi powiedziec czy te wskazania sa faktycznie swietne jak zapewnial Gaz- Mean? czy po prostu cisnal mi glupoty. w sumie autko powyzej 3k rpm, w miare ladnie przyspiesza, natomiast troche dziury jest jak ciagne z dolu, np, na stacie, nie ma takiego powera jak kiedys. wszystko jest poymieniane wiec nie wiem co to moze byc. sprobuje pokrecic srobka wolnych obrotow na reduktorze. moze cos mi da. i spuscic syf z reduktora tez moze cos pomoc. mam nadzieje. mial ktos z ta instalka podobny problem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 wskazania jak najbardziej OK i na niskich i na wysokich obrotach norma dla aut z wielopunktem i katalizatorem to: CO <0,50 (wartość powyżej 0,50 oznacza zbyt bogatą mieszankę ) CO2 ~14% (im wyżej tym lepie czasami dojdzie do 16% ) na podstawie CO2 mozna określić jak dobrze przebiega proces spalania w cylindrach:) HC <100ppm (wartość w okolicy 1000ppm i wyżej oznacza iż jeden lub więcej cylindrów nie pracuje ) a potocznie mówiąc HC w wydechu to nieprzepalone paliwo O2 ~0% (jeśli masz nieszczelny wydech to masz więcej tlenu w spalinach ) duzo tlenu fałszuje wynik analizy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mikus Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 dzieki misrzu, no wlasnie wskazania jak potwierdzasz sa dobre. tylko strasznie spadaly mi obroty przy wciskaniu sprzegla. no i do tego jak depnalem na gaz ( na luzie) to spadajac z obrotow, slychac takie bulgotanie dziwne. nie wiem czy to normalne. teraz trohce pokombinowalem przy instalce, ( na ucho i czuja) spuscilem syf z reduktora, pokrecilem troche srubka od wolnych obrotow, i ta glowna ktora ustala dawkowanie gazu. teraz obroty nie spadaja juz tak jak wczensiej, zchodza do ok. 900 czyli tak jak powinny byc, no ale nadal slychac to bulgotanie jakby z kolektora, albo z wydechu... nie weim co to jest, i zastanawiam mnie to czy to normalne. bo jak trohce bardziej pokreci sie ta glowna srobka, to w pewnym przedziale to bulgotanie znika. ale wtedy tez sa problemy z obrotami. czy to bulgotanie jest normalne?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Kwestia tylko skąd to bulgotanie dochodzi jeśli to z wydechu to nie ma raczej czym się przejmować, takie objawy pojawiają sie zazwyczaj przy włączonym cut-off kwestia tylko ustawienia elektroniki jeśli odgłos ten dobiega z kolektora ssącego to można wnioskować że coś się stało z klapami zmiennej geometrii kolektora a to już nie jest dobry znak :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mikus Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 jak sie przysluchuje, to odnosze wrazenie, ze to jakby idzie z obu miejsc:) ale po kolejnych wlasnych regulajcjach, bulgotanie prawie zaniklo:) teraz musze znalezc jakiegos konkretnego i porzadnego fachowego gaziarza, w katowicach, i do niego podjechac, zeby zrobil analize, i ustawil tak jka byc powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.