Gość zuo Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Witam na forum. Zostałem poproszony przez znajomego o poszukanie informacji nt. skrzyni w Terrano I (2.4 tdi). Niestety nic konstruktywnego nie widzę więc proszę o pomoc. Co mogło paść w skrzyni, jeśli padły wszystkie biegi, oprócz 4? Stało się to przy wolnym manewrowaniu pod domem. Pierw wyskoczyła jedynka, a reszta biegów nie chciała wejść. Oczywiście można wymienić skrzynię, jednak koszt dla majsterkowicza-emeryta jest ogromny. Wcześniej nie było żadnych problemów, samochód przez zimę zrobił może kilka tysięcy. Proszę nakierować co może być nie tak, ewentualnie jakieś koszty części. Wyjęcie skrzyni to nie lada operacja i jeśli już zostanie zdjęta wypada wiedzieć co można naprawić i czy to się w ogóle opłaca. Robocizna/warsztat itd odpada. Będzie to robione własnoręcznie. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Koszt remontu skrzyni to od 600-1000zł. Nie jest to tak dużo patrząc na ceny używek na allegro. Może coś się stało nie z samą skrzynią a z dźwignia i mechanizmami z nią sprzężonymi. Ja się za bardzo na mechanice nie znam, ale mógł spaść jakiś wodzik, itp. Nie wierzę, żeby tak o skrzynia padła. Auto było kupowane w zimie.... nie za sympatycznie, zauważ, że zimą zawsze ceny samochodów podskakują w górę, bo się więcej wad naturalnie ukrywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Co mogło paść w skrzyni, jeśli padły wszystkie biegi, oprócz 4? Jeśli na lewarku te biegi wchodzą a auto nie jedzie to: zazębienie wałek sprzęgłowy - wałek pośredni (tzw. choinka). Czyli np. ścięło kliny ustalające koło na choince, które współpracuje z zębatką wałka sprzęgłowego. No, a 4 jest biegiem bezpośrednim i choinka jest pomijana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zuo Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Jeśli na lewarku te biegi wchodzą a auto nie jedzie to: zazębienie wałek sprzęgłowy - wałek pośredni (tzw. choinka). Czyli np. ścięło kliny ustalające koło na choince, które współpracuje z zębatką wałka sprzęgłowego.No, a 4 jest biegiem bezpośrednim i choinka jest pomijana. Dokładnie coś takiego słyszałem. Lewarek jest teraz zdjęty i sprawdzony, więc nie mechanika, tylko coś w skrzyni. Tak więc teza B12 jest dosyć prawdopodobna.. Czyli bez wyjmowania skrzynki się nie obejdzie. Chyba, że da się jakoś dobrać do niej od spodu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Chyba, że da się jakoś dobrać do niej od spodu.. To nie Polonez. Ta skrzynia nie ma żadnej pokrywy. A dziura na lewarek jest całkiem z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.