Gość kebaz Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Witam serdecznie wszystkich, kupiłem primerke i po przejechaniu ok.300km po zatrzymaniu auta zaczęło bulgotać i w zbiorniczku i w chłodnicy, przed wyjazdem płyn w zbiorniczku był wskaznik temperatury na połowie, dolałem płynu do chłodnicy weszło ze 2 litry przejechałem ok. 40 km i po zatrzymaniu znów to samo bulgotanie, zostawiłem samochód na noc, rano zaglądam pod samochód i żadnych plam sucho, dolałem juz tym razem wody do chłodnicy i znowu weszło ze dwa litry, dym puszcza czarny, na bagnecie nie widać mleka, jedno co mnie zastanawia to nieszczelny korek od chłodnicy, po scisnięciu węża płyn ucieka korkiem, może to jest przyczyną ubytków :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Wejdź pod samochód i po prawej stronie zobaczysz taką gumową łączówkę pomiędzy pompą (chyba) a blokiem. Jest duże prawdopodoieństwo, że tamtędy zasówa płyn. Albo łączówka pękła albo obejmy się poluzowały i trzeba je dociągnąć. A napisz jaki silnik, bo tak jest w 2.0. Nie wiem jak w 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Korek powinien byc szczelny,po scisnieciu węża nie powinno przez niego uciekać.Jest do wymiany. Oczywiscie podstawowa sprawa uklad mozesz miec zapowietrzony i dlatego tez tak Ci sie dzieje. Poczytaj na forum o odpowietrzaniu jest napewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kebaz Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 mam silnik 2.0d slx tak przy 2000 obrotów ucieka płyn korkiem, tylko że korek widze jest dobry uszczeli też są git natomiast krawędż wlotu do chłodnicy jest jakaś ponacinana porobione rowki tylko nie wiem po co to ktoś zrobił i przez to może ucieka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 No to jak są rowki to bedzie uciekać.U mnie jest gładko.W takim wydaniu korek moze byc ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kebaz Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Tylko teraz nie wiem czy zeszlifować krawędż do gładkiego chyba sie nic nie stanie no bo przecież nie będe wymieniał chyba chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Spróbuj delikatnie zeszlifowac tylko nie wiem jak sobie z tym dasz rade bo przeciez korek jest tak zbudowany ze uszczelnia tam w głebi otworu wlewowego w chłodnicy(wiesz o co mi chodzi??)a po zewnatrz to tylko zamyka go korek.No ale spróbuj przeciez od razu nie wywalisz chłodnicy. Spróbuj moze jakims kamieniem szlifierskim na wiertarke wprowadzic w otwór i delikatnie zetrzeć te nierówności. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kebaz Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Albo dołoże jeszcze jakąś uszczelke to moze wtedy bardziej dociśnie no zobacze narazie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Właśnie popatrzałęm w książkę i zobaczyłem, że w dizelki masz tam takie kolanko gumowe - z tyłu silnika po lewej stronie (stojąć przodem do samochodu). Łączy ono kruciec wylotowy z obudową termostatu. Na górze działu Primera masz poradniki - ściągnij sobie "Obsługa i naprawa AUTO" i na stronie 157 (wg Acrobata) masz rozrysowany układ chłodzenia w dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zecikk Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Korek powinien byc szczelny,po scisnieciu węża nie powinno przez niego uciekać.Jest do wymiany. Oczywiscie podstawowa sprawa uklad mozesz miec zapowietrzony i dlatego tez tak Ci sie dzieje. Poczytaj na forum o odpowietrzaniu jest napewno. Bulgotanie to wlasnie efekt zapowietrzenia.U mnie w 2,0 benzynce jak sie zapowietrzyl to wlasnie bulgotał. nie wiem czy w dieslu jest tak samo ale w benzynce jest taka srubka od odpowietrzania przy obudowie termostatu. odkrecasz ja i lejesz plyn do chlodnicy jak zacznie przez ta dziurke leciec woda znaczy ze jest juz ok:) a tak btw uszkodzila mi sie chlodnica. wymienilem ja na inna ale auto stało 4 dni bez wody i po zalaniu plynem pojawil sie wyciek z okolicy pompy wody. co ciekawe gdy silnik ostygl i ponownie zalałem go woda to wyciek juz sie nie pojawil ponownie. jest suchutko. jakies diagnozy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.