Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z pompa wtryskowa


Gość Rycho

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Silnik mojej Navary od dluzszego czasu wydawal dziwne dzwieki: cos jakby tarlo. Spece z ASO stwierdzili, ze zaciera sie pompa wtryskowa. Wymienili ja ale jest to samo, obecnie wymieniaja raz jeszcze. Samochod od dwoch tygodni stoi w serwisie a mechanicy bladza jak dzieci we mgle. Pytanie czy ktos mial taki problem, jakie byly objawy, a moze dzwieki tarcia generowane przez prawa czesc silnika to nie pompa tylko cos zupelnie innego?

 

dzieki i pozdr

Rycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Wstrzelę się w temat, ale nie jestem pewien czy mnie on ściśle dotyczy.

Mianowicie - zauwazyłem, że moja Navka także wydaje dziwne dźwięki na wolnych obrotach. To było coś pomiędzy ocieraniem, skrzypieniem, a drganiem jakiejś lużnej części. krótko mówiąc: odgłos jak w Fiacie 126 jak był luźny lańcuch rozrządu :!:

Jako że czeka mnie podróż nad Bałtyk udałem się do ASO gdzie pochwalono mnie za przybycie do nich i "uratowaniem" silnika przed katastrofą.

Wstępne oględziny: łańcuch rozrządu stuka - ale nie wiadomo który...bo są dwa.

Zaordynowano rozbiórkę silnika: rozebrali górę, złożyli i stuka...

Jutro tzn. w piątek rozbierają dół silnika łącznie z pompą wtryskową i będą szukać usterki.

Na jakiekolwiek części podano mi że termin oczekiwania jest 2 tygodnie.

A ja w sobotę jadę nad morze.

Jaki wniosek: prosty - POJADę STARYM SAMOCHODEM (szczęśliwie pozostawionym dla małżonki).

Podejrzewam, że zdążę wypocząć i wrócić a Navka nadal będzie w proszku...

 

Pozdrawiam cierliwych walczących z wiatrakami i systemem sieci Nissan działającym pod hasłem "NIE TRZYMAMY NA STANIE żADNYCH CZęśCI"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ptasiek

no kolejny dowod na to ze ten samochod to szajs ... ( zaraz mnie zjecie ale prawda w oczy kole i im szybciej sobie zdacie sprawe z tego tym mniej problemow was dopadnie ).

 

 

do M_alien ... mam nadzieje ze nie oddales auta na Jasnogorska , bo tam po wymianie pompy rozwalilo mi silnik, mialem takie same objawy, i na paczatku pompa dawala bledne odczyty, potem ja wymienili .. i byc moze by to pomoglo .. gdyby nie te partacze z ASO ktorzy nie wsadzili jej jak powinni, mam zdjecia, pisma, i ekspertyze z serwisu z NORGE, ktory jednoznacznie okreslil winowajce polskiego serwisanta.

ciekawe jaki masz przebieg ?

 

teraz sprawa toczy sie miedzy dyrekcja PGD a nissanem europa, bo jak by ktos myslal ze to jednosc to jest w duzym bledzie.

 

pozdro i zycze powodzenia po serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Ptasiek - oczywiście że oddałem na Jasnogórską.....

I udało się zdefiniować usterkę, która aż o pomstę do nieba wała... mianowicie:

- stuka (a może szeleści) dolny łańcuch rozrządu - ponieważ ...BRAK PLASTIKOWEGO śLIZGU...

Dla niewtajemniczonych dodam, że pomiędzy obracającym się łańcuchem rozrządu a obudową są tzw. ślizgi - plastikowe "ustroństwa" po których idzie sobie łańcuszek. Taka prowadniczka dla niego...

W moim przypadku brak tego ślizgu ujawnił się po 17,5 tys km kiedy wszystko się ułożyło i łańcuszek nabrał luzu...i zaczął stukać.

Jaka reakcja ze strony ASO - 7 dni oczekiwania na części ale licząc od poniedziałku czyli 4 dni po pozostawieniu auta w ASO - części oczywiście idą z Amsterdamu bo w PL nic nie mają!!!

Jaki wniosek - na wakacje pojechałem Skodą Octawią. Zawsze w związku z tym można poszukać pozytywnych skutków - nikt mi nad Bałtykiem Navary nie ukradnie anie nie skusi się na potencjalne precjoza ukryte za przyciemnianymi szybami. No i podróż jest o 50% tańsza bo Skoda pali 6l/100km, a Nawka jedynie 13l. Szczerze mówiąc to przeżyłem pozytywny szok tankując Skodę na full za 250 zł i dotankowując w 2/3 drogi za 150pln.

 

Ptasiek - a teraz ciekawosta dla Ciebie: - podczas wizyty w ASO coś tam przebąkiwałem że podobne stukanie może wykazywać pompa i co się dowiedziałem. Od około miesiąca pompy w których wykryto usterkę są demontowane i wysyłane do naprawy.

Wcześniej były w całości wymieniane na nowe.

 

Pozdrawiam i radzę posiadaczom Navar być posiadaczem drugiego samochodu , tak na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Pompy są naprawiane co najmniej od początku maja. Z mojego doswiadczenia wynika, że dopiero się tego uczą, bo w moim samochodzie wymieniali ją dwa razy.

 

Pozdrawiam,

Rycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to czas przygotować checklistę, bo gwarancja mi się niedługo skończy, więc niech wymienią to co mają wymienić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domadm - taka lista co mają wymienić przed upływem gwarancji to byłoby marzenie.

Ja bym się nie rozdrabniał - wpisałybym jedną pozycję - CAłY POJAZD.

A swoją drogą to masz jakiś pomysł jak zmusić ASO do wymiany sugerowanych podzespołów?

Ja przyjechałem z ewidentą usterką, no i naprawiają. Ale nie ma szans żeby wymienili coś co generalnie może się zepsuć ale na razie jest OK.

Najgorsze jest to, że zdarzają się poważne awarie silnika w okolicach przebiegu po ktorym wygasa gwarancja, a wcale nie uśmiecha mi się wykładać kilka/kilkanaście tysięcy za remont auta o przebiegu 100 tys. km bo łańcuch rozrządu rozwalił pół silnika.

 

Jedynie co mi się ciśnie na myśl to dojeździć Nawką do końca gwarancji i sprzedać do ludzi.

 

Aha, jeszcze co się dowiedziałem w ASO - w około 10 z 50 serwisowanych Navek spaliło się sprzęgło - statystyka niczego sobie - 20%.

Ale mądreńki Nissan w pewnym momencie się zorientował że sprzęgła są nienajlepsze i ponoć zmienił materiały z których są wykonane - czy to pomogło czy nie, dowiedzą się tylko ci którzy spalą sprzęgło.

Natomiast w przypadku zgłoszenia się do ASO ze spalonym sprzęgłem ponoć procedura jest następująca:

- do pewnego numeru VIN wymieniają bez szemrania, a po którymś numerze VIN wysyłają zapytanie do centrali czy mogą wymienić. Podobno na ogół centrala się zgadza ale są id od tego wyjątki. Wtedy płaci klient albo trza się sądzić i robić ekspertyzy - czyli znowu czlowiek pozostaje bez auta...

 

Pozdrawiam znad Bałtyku...bez Navki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odnośnie sprzęgła to moje zaczęło się ślizgać po 3 tys. ,w serwisie coś podregulowali i stwierdzili że teraz będzie ok. Zrobiłem 200 km i miałem problem z powrotem do domu ,znowu wizyta w serwisie, ale tym razem wysłali pismo do Wa-wy i przyznali mi wymianę kompletnego sprzęgła razem z pedałem.Tylko pojawił się drobny problem ,wszystko mają tylko tego pedału brak i tak 2 miesiąc męczę się ze skrzynią i serwisem do którego dzwonię raz w tygodniu. Niby działa to na moją korzyść bo będę miał dłużej nowe sprzęgło tylko że wcześniej skończy mi się synchronizator na 3 biegu. Przejechałem 15 tys i lista rzeczy do zrobienia przy wymianie sprzęgła ciągle rośnie. Ale z auta jestem zadowolony i nie zmienię na inny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wszystko dzięki współpracy nissan-renault

 

Wszystkie częsci zapożyczone z renaulta to jeden wielki szit który psuje opinie o Nissanach :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...