Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Problem z aku? Jaki nowy Akumulator do Sunny N14 LPG?


Gość kompepox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kompepox

Witam. Od jakiegos miesiaca mam problem z akumulatorem. Najpierw pada radio a potem nie chce zapalic fura. Akumulator wyglada na stary.

Mam tez zamontowane 2 diody podlaczane do gniazda zapalniczki. Posiadaja one wlacznik/wylacznik. Nie wyciagam jednak zasilania z gniazda zapalniczki (chociaz na opakowaniu bylo napisane zeby tak robic). Rozumiem ze jak nie swieca (i do tego przelacznik jest na OFF) to prad nie jest tam podawany? Czy jednak cokolwiek co jest podlaczone do gniazda pobiera prad mimo ze nie gra/nie swieci?

Sadze ze to wina akumulatora (chodz zima chodzil elegancko). Jaki proponujecie dobry aku w rozsadnej cenie? i jaka pojemnosc?

Z gory dzieki za odp.

Pozdrawiam

EDIT: Samochod to Sunny N14 3d 92 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniels

Nie pobiera prądu ,po prostu producent zabezpiecza sie w wypadku gdyby diody spowodowały pożar w aucie. Na aku na pewno jest data produkcji ,jeśli starszy niż 5 lat radze wymienić. Nie napisałeś jaki silnik ,jeśli benzyna to co najmniej 40Ah jeśli diesel to minimum 50-55Ah. nie radze kupować najtańszego z marketu

 

polecam wyszukiwarkę i uzupełnienie profilu

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kompepox

Dziekuje za informacje. Silnijk mam 1,4 i jezdze na LPG. Zakupilem akumulator 60Ah (taki zalecany katalogowo). Oczywiscie chcieli mi dac mniejszy (niby ze starczy bez problemu?) ale akurat nie byly takich wymiarow jak trzeba.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Kevin1986

wczoraj kupilem wzmocniony aku 58ah z prądem rozruchowym 500 A i jeszcze nie mialem okazji sprawdzic bo to jednak rozrusznik odmowil posluszenstwa ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kevin1986 jak wzmocniony 58Ah i ma tylko 500A rozruchu

ja miałem w sunnym centrę futurę 55Ah i miała 600A prąd rozruchowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kevin1986

no wg producenta to jest wzmocniony oczywiście jeśli dobrze rozumiem dopisek "PLUS" na akumulatorze ale jezdze juz na nim jakis czas i przyznam ze slucham radyjka na postoju i jeszcze nie bylo sytuacji zeby się zająkał rozrusznik co prawda po regeneracji no i oczywiscie centra dobra ale mam wrazenie ze sie trochę za markę przepłaca i nie kupujcie czasem tych tanich aku BOSCHA na allegro podobno straszna lipa i jakieś trefne pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z centrą też są jaja, jest dużo podróbek szczególnie w marketach i jak padnie i idziesz z gwarancją nie do marketu tylko do centry to oni mówią, że to nie ich aku i kicha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie kupuje na ryneczku lub supermarkecie to sa klopoty ...a wracajac do tematu to 55Ah powinien wystarczyc w zupelnosci ...ja taki mam na lpg a poza tym duzo sprzetu grajacego bedzie tego z 1000W chociaz nie liczylem i daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

poltorej roku temu kupilem aku 55Ah 420A firmy Banner za jakies 200, dwa lata gwarancji. zapomnialem ze jest cos takiego w aucie jak akumulator. dziala bez zarzutu.przy wymianie wymienilem klemy na miedziane, nieco skrocilem kable tak by polaczenie do klemy bylo na nie utlenionej czesci przewodu a potem calosc zapackalem wazelina techniczna.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

czy aby nie za duży, u mojego ojca w sunny 1,7 Diesel jest 74ah i wystarcza bez problemu zima nie zima kreci nawet 70ah starczy.u ciebie alternator moze go nie doładowywac.masz za duzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marecki_1966
to czemu ja mam zarzucony 92ah i 630 ?? czy to aby nie zaduzo ?? silnik cd20

 

Raczej nie ma czegoś takiego jak "za duży" akumulator. Co najwyżej może się dłużej ładować (i to właściwie tylko pod prostownikiem, gdyż alternatory zazwyczaj mają "nadmiar" prądu). Jeśli masz jeszcze problemy z odpalaniem, to taki aku jest wskazany - może dłużej i mocniej kręcić. Trzeba tylko pamiętać o przerwach między kręceniami, aby nie "zachetać" rozrusznika. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to znalazłem dziś przyczynę problemu aku sprawny choć ma już 6 lat i wyjdzie zimą czego jest wart.. padł rozrusznik tzn nie padł bo jest po kapitalce wirnik szczoty.. okazało się ze jednej śruby w ogóle nie było.. 3mal się drogiej i naleciało syfu do niego= trochę pucowania i pali jak rakieta na jeden obrót walem... czasem warto zajrzeć samemu warsztat pewnie by skasował swoje znajdując usterkę do tego nie jedna pewnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....i nie kupujcie czasem tych tanich aku BOSCHA na allegro podobno straszna lipa i jakieś trefne pozdro
ja kupilem kiedys do passata boscha silver na allegro 550pln na gwarancji i smigal elegancko...

 

 

poltorej roku temu kupilem aku 55Ah 420A firmy Banner za jakies 200, dwa lata gwarancji. zapomnialem ze jest cos takiego w aucie jak akumulator. dziala bez zarzutu.przy wymianie wymienilem klemy na miedziane, nieco skrocilem kable tak by polaczenie do klemy bylo na nie utlenionej czesci przewodu a potem calosc zapackalem wazelina techniczna.

 

 

Banner kilka lat temu zostal wybrany najlepsza firma na SWIECIE pod wzgledem jakosci akumulatorow,wiec bardzo dobry wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, mam problem z sunnym i aku

 

otoz z jakis miesiac temu nie odpalal, zadnej reakcji na przekrecanie kluczyka, zadne lampki sie nie palily - zero pradu

podlaczylem inny aku, bez problemu zapalil - myslalem ze poprostu stary sie juz calkiem rozladowal

ale teraz jest ta sama syt, czyzby bylo gdzies jakies zwarcie ze prad mi zzera z aku?? jak to najlepiej sprawdzic i gdzie szukac, wszytskie urzadzenia elektryczne sa zawsze wylaczone, tzn swiatla nie pala sie przez noc, radio wylaczone, nie ma alarmu itd, help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz sobie na zgaszonym silniku amperomierz w szereg z akumulatorem od strony "+" i zobaczysz czy płynie duży prąd. Proponuję sprawdzić instalację audio. Możesz też podpiąc w szereg po wyjęciu kluczyka amperomierz w miejsca bezpieczników (tzn wyjmujesz bezpiecznik i wkładasz amperomierz) i tak po kolei sprawdzisz mniej więcej obwody w samochodzie i może dojdziesz co pobiera dużo prądu a następnie dlaczego. Taki sposób wydaje mi się najprostrzy. Jeśli nie ustalisz co jest przyczyną to polrcam sotkanie z elektrykiem.

 

AAAA. Możesz też sprawdzić czy alternator dobrze ładuje, bo może nie doładowywać aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybka odp, sprawa jednak wyglada troche inaczej niz opisalem na poczatku (na podstawie telefonu dziewczyny:P ) ale pojechalem na miejsce i okazalo sie ze kontrolki dzialaja, rozrusznik kreci ( bo wlasnie jakis czas temu wymienilem aku bo padl) - kreci, ale nie odpala, na pych rowniez nic nie lapie, czyzby nie dostawal paliwa i moze byc to pompa? jesli tak to jak to sprawdzic, lub co jeszcze to moze byc, dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna srawdzić pompę na słuch. Najlepiej rozłożyć dolną część tylnej kanapy (pod nią jest zbiornik z pompą) i po włączeniu zapłonu powinna podzialać kilka sekund. Jeśli nie slychać nic to trzeba sprawdzić czy do ompy dochodzi napięcie (naciąć delikatnie przewody i sprawdzić woltomierzem. Jeśli słychać ze działa to można pod maską odczepić przewód paliwowy przy filtrze paliwa tylko delikatnie bo jeśli jest Ciśnienie w układzie to może prysnąć. Jak juz zdejmiesz przewód to druga osoba może włączyć zapłon i zobaczysz czy pompa daje ciśnienie. Jeśli paliwo jest, to możesz jeszcze sprawdzić zapłon. Wylmujesz jeden przewód zapłonowy, wpinasz jakas stara swiece w niego i dotykasz do masy, druga osoba kręci rozrusznikiem i sprawdzisz czy jest iskra. Możesz tak sprawdzić wszystkie przewody. Tylko ostrożnie bo może kopnąć.

 

Czy Auto jest na LPG :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto benzyna, za chwilke sprawdze co bede umial, nie mam przyrzadow pomiarowych typu woltomierz itd, sprawdze czy daje cisnienie i czy iskre daje aparat, dzieki za porady

 

[ Dodano: Pon 13 Paź, 2008 09:36 ]

wymienilem swiece, sprawdzilem czy jest iskra, wszytsko jest ok, auto dalej nie zapala tylko kreci i kreci na rozruszniku, wiec raczej pompa? nie sprawdzilem czy daje cisnienie,bo przy niedzieli nie chcialem za duzo sie grzebac, dzis sprobuje, ale na sluch to nic nie slyszalem, co prawda nie rozkladalem kanapy tylko ucho przystawilem

 

[ Dodano: Pon 13 Paź, 2008 20:43 ]

gdzie dokladnie znajde pompe paliwa i czy latwo ja wymienic? mozliwe jest, aby bylo cos ze stykami? poniewaz jakis czas temu - ok miesiac temu, wymieniany byl bak, moze cos sie poluzowalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popma paliwa jest pod tylną kanapą, a dokładnie: Musisz wymontować najlepiej całe tylne siedzenia i pod środkowym zawiasem oparcia, jest taki dekiel, do ktorego wchodza 2 wiązki kabli. Jedna to czujniki ABS (jesli masz (takie grube)) druga to zasilanie pompy i czujnik ilości paliwa z rezerwą. Jak odkręcisz ten dekiel (4 sruby na klucz 10) to zobaczysz "coś" w kształcie prawie koła. do tego 2 węże gumowe (jeden zasilanie a drugi powrót benzyny). Trzeba je odkręcić zeby się dostać dalej. i wtyka elektryczna. Też ją odpinasz. Potem odkręcasz chyba 8 śrub na klucz 8. I delikatnie wyjmnujesz pompę wraz z ukladem pływaka. zrob to delikartnie bo mozesz powyginać pływak i bedzie kłamał wskaźnik. Pompa znajduje się w koszyczku plastikowym. On się rozpina tylko trzeba troche pokombinować. Uwaga: Pompa jest razem z sitkiem i to delikatne ustrojstwo. I to tyle, ale radzę najpierw sprawdzić elektrycznie ją od strony wtyki bez rozbierania tego bo to niewdzięczne zajęcie. Całyczas w benzynie i ostre krawędzie blach.

Powodzenia i pisz o postępach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki wielkie, mialbys u mnie plusa gdyby to byl moj temat;) kurde czyli bylem blisko, ale nie wiedzialem ze to tak ukryte siedzi, dzieki rowniez za wszytskie drobne uwagi ktore moga pomoc, aby nie narobic wielkich problemow:) jedno dobrze, ze mozna to robic w aucie(tak mi sie wydaje) bo u mnie z pogoda i garazem ciezko, no a jak mechanik powiedzial ile za wymiane to uuu (dla porownania podam, ze w mojej almerce wymienialem niedawno tarcze i klocki oczywiscie za pomoca forum i zajelo mi to nie cale 2 godz a mechanik chcial w przeliczeniu na pln ok 500zl, podobnie z pompa, wiec mi to duzo pomoze, jak da rade samemu:) dzieki jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...