Gość kompepox Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Witam. Od jakiegos miesiaca mam problem z akumulatorem. Najpierw pada radio a potem nie chce zapalic fura. Akumulator wyglada na stary. Mam tez zamontowane 2 diody podlaczane do gniazda zapalniczki. Posiadaja one wlacznik/wylacznik. Nie wyciagam jednak zasilania z gniazda zapalniczki (chociaz na opakowaniu bylo napisane zeby tak robic). Rozumiem ze jak nie swieca (i do tego przelacznik jest na OFF) to prad nie jest tam podawany? Czy jednak cokolwiek co jest podlaczone do gniazda pobiera prad mimo ze nie gra/nie swieci? Sadze ze to wina akumulatora (chodz zima chodzil elegancko). Jaki proponujecie dobry aku w rozsadnej cenie? i jaka pojemnosc? Z gory dzieki za odp. Pozdrawiam EDIT: Samochod to Sunny N14 3d 92 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daniels Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Nie pobiera prądu ,po prostu producent zabezpiecza sie w wypadku gdyby diody spowodowały pożar w aucie. Na aku na pewno jest data produkcji ,jeśli starszy niż 5 lat radze wymienić. Nie napisałeś jaki silnik ,jeśli benzyna to co najmniej 40Ah jeśli diesel to minimum 50-55Ah. nie radze kupować najtańszego z marketu polecam wyszukiwarkę i uzupełnienie profilu pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kompepox Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Dziekuje za informacje. Silnijk mam 1,4 i jezdze na LPG. Zakupilem akumulator 60Ah (taki zalecany katalogowo). Oczywiscie chcieli mi dac mniejszy (niby ze starczy bez problemu?) ale akurat nie byly takich wymiarow jak trzeba. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kevin1986 Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 wczoraj kupilem wzmocniony aku 58ah z prądem rozruchowym 500 A i jeszcze nie mialem okazji sprawdzic bo to jednak rozrusznik odmowil posluszenstwa ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Kevin1986 jak wzmocniony 58Ah i ma tylko 500A rozruchu ja miałem w sunnym centrę futurę 55Ah i miała 600A prąd rozruchowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kevin1986 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 no wg producenta to jest wzmocniony oczywiście jeśli dobrze rozumiem dopisek "PLUS" na akumulatorze ale jezdze juz na nim jakis czas i przyznam ze slucham radyjka na postoju i jeszcze nie bylo sytuacji zeby się zająkał rozrusznik co prawda po regeneracji no i oczywiscie centra dobra ale mam wrazenie ze sie trochę za markę przepłaca i nie kupujcie czasem tych tanich aku BOSCHA na allegro podobno straszna lipa i jakieś trefne pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 z centrą też są jaja, jest dużo podróbek szczególnie w marketach i jak padnie i idziesz z gwarancją nie do marketu tylko do centry to oni mówią, że to nie ich aku i kicha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 jak sie kupuje na ryneczku lub supermarkecie to sa klopoty ...a wracajac do tematu to 55Ah powinien wystarczyc w zupelnosci ...ja taki mam na lpg a poza tym duzo sprzetu grajacego bedzie tego z 1000W chociaz nie liczylem i daje rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Chcę też wymienić Aku. Jaki mam kupić? Auto to GA14DS 1.4 16V z 93 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 poltorej roku temu kupilem aku 55Ah 420A firmy Banner za jakies 200, dwa lata gwarancji. zapomnialem ze jest cos takiego w aucie jak akumulator. dziala bez zarzutu.przy wymianie wymienilem klemy na miedziane, nieco skrocilem kable tak by polaczenie do klemy bylo na nie utlenionej czesci przewodu a potem calosc zapackalem wazelina techniczna. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 55 Ah takie parametry zlecane sa do tego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stu Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 to czemu ja mam zarzucony 92ah i 630 ?? czy to aby nie zaduzo ?? silnik cd20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 czy aby nie za duży, u mojego ojca w sunny 1,7 Diesel jest 74ah i wystarcza bez problemu zima nie zima kreci nawet 70ah starczy.u ciebie alternator moze go nie doładowywac.masz za duzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 55 ah zalecany jesdo silnika benzynowego do diesla oczywiście trzeba mocniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marecki_1966 Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 to czemu ja mam zarzucony 92ah i 630 ?? czy to aby nie zaduzo ?? silnik cd20 Raczej nie ma czegoś takiego jak "za duży" akumulator. Co najwyżej może się dłużej ładować (i to właściwie tylko pod prostownikiem, gdyż alternatory zazwyczaj mają "nadmiar" prądu). Jeśli masz jeszcze problemy z odpalaniem, to taki aku jest wskazany - może dłużej i mocniej kręcić. Trzeba tylko pamiętać o przerwach między kręceniami, aby nie "zachetać" rozrusznika. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stu Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 no to znalazłem dziś przyczynę problemu aku sprawny choć ma już 6 lat i wyjdzie zimą czego jest wart.. padł rozrusznik tzn nie padł bo jest po kapitalce wirnik szczoty.. okazało się ze jednej śruby w ogóle nie było.. 3mal się drogiej i naleciało syfu do niego= trochę pucowania i pali jak rakieta na jeden obrót walem... czasem warto zajrzeć samemu warsztat pewnie by skasował swoje znajdując usterkę do tego nie jedna pewnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 .....i nie kupujcie czasem tych tanich aku BOSCHA na allegro podobno straszna lipa i jakieś trefne pozdroja kupilem kiedys do passata boscha silver na allegro 550pln na gwarancji i smigal elegancko... poltorej roku temu kupilem aku 55Ah 420A firmy Banner za jakies 200, dwa lata gwarancji. zapomnialem ze jest cos takiego w aucie jak akumulator. dziala bez zarzutu.przy wymianie wymienilem klemy na miedziane, nieco skrocilem kable tak by polaczenie do klemy bylo na nie utlenionej czesci przewodu a potem calosc zapackalem wazelina techniczna. Banner kilka lat temu zostal wybrany najlepsza firma na SWIECIE pod wzgledem jakosci akumulatorow,wiec bardzo dobry wybor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 witam, mam problem z sunnym i aku otoz z jakis miesiac temu nie odpalal, zadnej reakcji na przekrecanie kluczyka, zadne lampki sie nie palily - zero pradu podlaczylem inny aku, bez problemu zapalil - myslalem ze poprostu stary sie juz calkiem rozladowal ale teraz jest ta sama syt, czyzby bylo gdzies jakies zwarcie ze prad mi zzera z aku?? jak to najlepiej sprawdzic i gdzie szukac, wszytskie urzadzenia elektryczne sa zawsze wylaczone, tzn swiatla nie pala sie przez noc, radio wylaczone, nie ma alarmu itd, help! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomyddc Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Podłącz sobie na zgaszonym silniku amperomierz w szereg z akumulatorem od strony "+" i zobaczysz czy płynie duży prąd. Proponuję sprawdzić instalację audio. Możesz też podpiąc w szereg po wyjęciu kluczyka amperomierz w miejsca bezpieczników (tzn wyjmujesz bezpiecznik i wkładasz amperomierz) i tak po kolei sprawdzisz mniej więcej obwody w samochodzie i może dojdziesz co pobiera dużo prądu a następnie dlaczego. Taki sposób wydaje mi się najprostrzy. Jeśli nie ustalisz co jest przyczyną to polrcam sotkanie z elektrykiem. AAAA. Możesz też sprawdzić czy alternator dobrze ładuje, bo może nie doładowywać aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 dzieki za szybka odp, sprawa jednak wyglada troche inaczej niz opisalem na poczatku (na podstawie telefonu dziewczyny:P ) ale pojechalem na miejsce i okazalo sie ze kontrolki dzialaja, rozrusznik kreci ( bo wlasnie jakis czas temu wymienilem aku bo padl) - kreci, ale nie odpala, na pych rowniez nic nie lapie, czyzby nie dostawal paliwa i moze byc to pompa? jesli tak to jak to sprawdzic, lub co jeszcze to moze byc, dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomyddc Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 mozna srawdzić pompę na słuch. Najlepiej rozłożyć dolną część tylnej kanapy (pod nią jest zbiornik z pompą) i po włączeniu zapłonu powinna podzialać kilka sekund. Jeśli nie slychać nic to trzeba sprawdzić czy do ompy dochodzi napięcie (naciąć delikatnie przewody i sprawdzić woltomierzem. Jeśli słychać ze działa to można pod maską odczepić przewód paliwowy przy filtrze paliwa tylko delikatnie bo jeśli jest Ciśnienie w układzie to może prysnąć. Jak juz zdejmiesz przewód to druga osoba może włączyć zapłon i zobaczysz czy pompa daje ciśnienie. Jeśli paliwo jest, to możesz jeszcze sprawdzić zapłon. Wylmujesz jeden przewód zapłonowy, wpinasz jakas stara swiece w niego i dotykasz do masy, druga osoba kręci rozrusznikiem i sprawdzisz czy jest iskra. Możesz tak sprawdzić wszystkie przewody. Tylko ostrożnie bo może kopnąć. Czy Auto jest na LPG :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 auto benzyna, za chwilke sprawdze co bede umial, nie mam przyrzadow pomiarowych typu woltomierz itd, sprawdze czy daje cisnienie i czy iskre daje aparat, dzieki za porady [ Dodano: Pon 13 Paź, 2008 09:36 ] wymienilem swiece, sprawdzilem czy jest iskra, wszytsko jest ok, auto dalej nie zapala tylko kreci i kreci na rozruszniku, wiec raczej pompa? nie sprawdzilem czy daje cisnienie,bo przy niedzieli nie chcialem za duzo sie grzebac, dzis sprobuje, ale na sluch to nic nie slyszalem, co prawda nie rozkladalem kanapy tylko ucho przystawilem [ Dodano: Pon 13 Paź, 2008 20:43 ] gdzie dokladnie znajde pompe paliwa i czy latwo ja wymienic? mozliwe jest, aby bylo cos ze stykami? poniewaz jakis czas temu - ok miesiac temu, wymieniany byl bak, moze cos sie poluzowalo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomyddc Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Popma paliwa jest pod tylną kanapą, a dokładnie: Musisz wymontować najlepiej całe tylne siedzenia i pod środkowym zawiasem oparcia, jest taki dekiel, do ktorego wchodza 2 wiązki kabli. Jedna to czujniki ABS (jesli masz (takie grube)) druga to zasilanie pompy i czujnik ilości paliwa z rezerwą. Jak odkręcisz ten dekiel (4 sruby na klucz 10) to zobaczysz "coś" w kształcie prawie koła. do tego 2 węże gumowe (jeden zasilanie a drugi powrót benzyny). Trzeba je odkręcić zeby się dostać dalej. i wtyka elektryczna. Też ją odpinasz. Potem odkręcasz chyba 8 śrub na klucz 8. I delikatnie wyjmnujesz pompę wraz z ukladem pływaka. zrob to delikartnie bo mozesz powyginać pływak i bedzie kłamał wskaźnik. Pompa znajduje się w koszyczku plastikowym. On się rozpina tylko trzeba troche pokombinować. Uwaga: Pompa jest razem z sitkiem i to delikatne ustrojstwo. I to tyle, ale radzę najpierw sprawdzić elektrycznie ją od strony wtyki bez rozbierania tego bo to niewdzięczne zajęcie. Całyczas w benzynie i ostre krawędzie blach. Powodzenia i pisz o postępach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Willy8 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 nie martwił bym sie na twoim miejscu o akumulator byle by byl w dobrym stanie . Ja jeżdżę na akumulatorze z cinquecento 45ah i bez problemu daje rade Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 ok dzieki wielkie, mialbys u mnie plusa gdyby to byl moj temat;) kurde czyli bylem blisko, ale nie wiedzialem ze to tak ukryte siedzi, dzieki rowniez za wszytskie drobne uwagi ktore moga pomoc, aby nie narobic wielkich problemow:) jedno dobrze, ze mozna to robic w aucie(tak mi sie wydaje) bo u mnie z pogoda i garazem ciezko, no a jak mechanik powiedzial ile za wymiane to uuu (dla porownania podam, ze w mojej almerce wymienialem niedawno tarcze i klocki oczywiscie za pomoca forum i zajelo mi to nie cale 2 godz a mechanik chcial w przeliczeniu na pln ok 500zl, podobnie z pompa, wiec mi to duzo pomoze, jak da rade samemu:) dzieki jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.