maniek Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Przy rozgrzanym silniku dla jednostki benzynowej obroty na luzie powinny wynosić ok 850 rpm. U mnie jest to ok 1000 rpm. Co może być przyczyną Czy np. brudna przepustnica ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Może tak być. Nie zamyka się do końca i ciągnie powietrze. Ale masz chyba śrubkę do regulacji obrotów. Gdzieś przy przepustnicy jak pamiętam jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Postaram się ja zdemontować i wyczyścić tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać żeby czegos nie pomieszać. Nie ma na forum jakiegoś opisu co i jak ? Bo nie znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Są opisy i to w wielu tematach. Ale po krótce to zdejmujesz kruciec dolotowy/puszkę filtra powietrza (nie wiem jak to jest w almerze) z przepustnicy i oczom twoim ukazuje sie przesłona przepustnicy. Maczasz szmatkę w benzynie ekstrakcyjnej, nawijasz ja na palec, uchylasz przepustnicę i czyścisz czarny syf. W ten sposób nie wyczyścisz przepustnicy dokładnie ale zdaje to egzamin. I nie będziesz musiał ustawiać czujnika położenia. Dojście do przepustnicy masz eleganckie bo z góry. Możesz też wykręcić całą przepustnicę i umyć ją pędzelkiem w benzynce ale przydało by się ją wtedy rozebrać, później złożyć i ustawić czujnik położenia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 brudna przepustnica zazwyczaj powoduje zmniejszenie obrotów biegu jałowego :/ ja bym raczej obstawiał zbyt mocno wyprzedzony zapłon lub walnięty czujnik temperatury silnika, powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 dodam, ze zaobserwowałem wzrost spalania o jakieś 0,5 do 1 litra na 100 km :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Wzrost spalania w tych granicach to norma dla tak podwyższonych obrotów. Też miałem problemy z wolnymi obrotami. Falowały i ustalały się na ~1000-1100obr. Po ogarnięciu tematu spalanie spadło o ponad 1l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Po ogarnięciu tematu spalanie spadło o ponad 1l. Czyli co dokładnie zdiagnozowałeś i zrobiłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyzbyroman Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 A sprawdziłeś czujnik biegu jałowego. W moim przypadku walnięty był elektromagnes w tym czujniku. Po wymianie obroty są prawidłowe, a spalanie się unormowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 A sprawdziłeś czujnik biegu jałowego. Jak go mogę sprawdzić i ew. zdiagnozować (sam czy serwis) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 bodek_n14 napisał/a: Po ogarnięciu tematu spalanie spadło o ponad 1l. Czyli co dokładnie zdiagnozowałeś i zrobiłeś ? naprawiłem silniczek krokowy i wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyzbyroman Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ja byłem w serwisie i zdarli ze mnie cholernie za część. Sama diagnostyka kosztowała niewiele, ale to było kilka lat wstecz. Jeśli pojedziesz do serwisu Nissana, to muszą zdiagnozować usterkę. Część jeśli będzie droga to możesz kupić pytając po szrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.