Gość popo Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 mam micre k 10 i od wczoraj grzeje się płyn w chłodnicy na bardzo krótkim odcinku nie jest to termostat ani uszczelka pod głowicą. co może być przyczyną wzrostu temperatur i wycieku płynu? z góry dziekuję za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 a z skąd wiesz, ze nie jest to przyczyna uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Wszelkie nieszczelności układu chłodzenia sprowadzają się do tego że występuje niekontrolowany wzrost temperatury płyny chłodzącego,a to z tego względu,że nieszczelny układ podczas stygnięcia silnika zasysa poprzez nieszczelność powietrze,które gromadzi się w najwyższym punkcie układy .Zapowietrzony układ jest układem ,który nie potrafi prawidłowo działać,to też powinno zlikwidować się nieszczelności a następnie odpowietrzyć układ. ODPOWIETRZANIE [ Dodano: Sob 10 Maj, 2008 20:03 ] Acha ,a gdzie masz wyciek??? [ Dodano: Sob 10 Maj, 2008 20:05 ] popo, ,Skąd jesteś,uzupełnij profil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popo Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 a z skąd wiesz, ze nie jest to przyczyna uszczelki? z tego co wyczytałem: jeżeli była by uszczelka to w płynie powinien pojawić się olej lub na wolnych obrotach pęcherzyki powietrza nie ma nic. dzisiaj wymontowałem termostat dalej jest to samo. [ Dodano: Sob 10 Maj, 2008 22:33 ] Wszelkie nieszczelności układu chłodzenia sprowadzają się do tego że występuje niekontrolowany wzrost temperatury płyny chłodzącego,a to z tego względu,że nieszczelny układ podczas stygnięcia silnika zasysa poprzez nieszczelność powietrze,które gromadzi się w najwyższym punkcie układy .Zapowietrzony układ jest układem ,który nie potrafi prawidłowo działać,to też powinno zlikwidować się nieszczelności a następnie odpowietrzyć układ. ODPOWIETRZANIE [ Dodano: Sob 10 Maj, 2008 20:03 ] Acha ,a gdzie masz wyciek??? [ Dodano: Sob 10 Maj, 2008 20:05 ] popo, ,Skąd jesteś,uzupełnij profil na korku od chłodnicy jak i na termostacie który dzisiaj wymontowałem jest jakaś maź? nie wiesz co to jest? za odpowiedz z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 popo, Ta maź to tak zwany majonez,tworzy się gdy zmiksujemy płyn chłodniczy z olejem.Nie jest on groźny pod warunkiem,że nie jest go zbyt dużo i nie ma takiego majonezu w oleju.Często się zdarza że przez niedbałość lub przez nieuwagę zanieczyści się układ czymś tłustym.Może być to równierz spowodowane nieszczelnością kanału prowadzącego olej do głowicy ,na podziale uszczelki głowicy.Powodem może być zastosowanie oleju z dodatkami czyszczącymi w starszym silniku (wypłukuje osady i zwiększa ryzyko nieszczelności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 popo, Ta maź to tak zwany majonez,tworzy się gdy zmiksujemy płyn chłodniczy z olejem.Nie jest on groźny pod warunkiem,że nie jest go zbyt dużo i nie ma takiego majonezu w oleju.Często się zdarza że przez niedbałość lub przez nieuwagę zanieczyści się układ czymś tłustym.Może być to równierz spowodowane nieszczelnością kanału prowadzącego olej do głowicy ,na podziale uszczelki głowicy.Powodem może być zastosowanie oleju z dodatkami czyszczącymi w starszym silniku (wypłukuje osady i zwiększa ryzyko nieszczelności) Dzięki za odpowiedz. płyn wycieka z chłodnicy przy korku przez nie wiem jak się to fachowo nazywa otwór z którego wypływa naddatek płynu po przejechaniu 5 km spada wężyk i wydmuchuje płyn na zewnątrz.tego majonezu nie wiem ile jest tylko zaobserwowałem trochę na korku i termostacie . płyn w chłodnicy dochodzi do temperatury wrzenia przy wskazaniu temperatury silnika -połowa wskaźnika przy wyciągniętym termostacie. Spotkaliście się z czymś podobnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 W układzie chłodzenia nie ma prawa znajdować się żanda maź :/ możesz mieć nawet dobrą uszczelkę pod głowicą (w co wątpie) a przy zatkanej chłodnicy i tak będzie gotwoał się płyn :/ radził bym wyciągnąć chłodnicy i pożądnie ją przepłukać jakimś detergentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Ja mialem u siebie tak, ze płynu czasami ubywało, nie wiadomo gdzie, do oleju się nie dostawał i to była uszczelka, zadnych objawów, ze to uszczelka nie miałem, ale po przejechaniu dosłownia 2 km juz mi gotowało. Oczywiscie nie obeszło sie bez planowania głowicy. Mozesz sprawdzać tą chłodnice jak mówi Snafu, ale to bedzie raczej uszczelka, ale lepiej inne mozliwości sprawdzić, ze względu na to, ze wymiana uszczelki i planowanie głowicy to jednak większy wydatek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 popo, Jeśli będziesz wymieniał uszczelkę pod głowicą to nie zapomnij jej dociągnąć po około 500km,bo ją przedmucha i tak od nowa :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 popo, Jeśli będziesz wymieniał uszczelkę pod głowicą to nie zapomnij jej dociągnąć po około 500km,bo ją przedmucha i tak od nowa :/ no właśnie ... i nie wierz mechanikom jeśli powiedzą, że taki zabieg jest niepotrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.