Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] 2 "małe" problemy


Gość master_pw

Rekomendowane odpowiedzi

Gość master_pw

Witam wszystkich

Jestem "nowym" posiadaczem Almery od 3 dni. Podczas zakupu nie przyglądnąłem się aż tak dokładnie stanowi technicznemu i już po sfinalizowaniu transakcji okazało się, że:

1) nie działa wentylacja na 1-2-3 biegu. Na 4. chodzi bez problemu. Przeszukałem forum i znalazłem temat o tym traktujący, jednak jako że jest to mój pierwszy "tak zaawansowany" technicznie samochód (poprzednio maluch - więc różnica kolosalna) i nie za bardzo znam się na jego obsłudze, a w tym temacie opis jest dość "trudny" jak dla laika. Podobno gdzieś trzeba jakąś płytkę sprawdzić pod schowkiem, ale nie wiem dokładnie jak to zrobić. Czy ktoś mógłby w miarę po kolei opisać co i jak rozkęcić i co tam zrobić, żeby działało?Czy może to być też wina bezpieczników?Może po prostu któryś się przepalił i dlatego nie działa na niższych biegach?Gdzie szukać ewentualnych bezpieczników?Ile może kosztować ewentualna naprawa?

2)mam zamontowany centralny zamek fabryczny, ale niestety działa tylko na kluczyk. Przy kluczyku jest pilot na którym są 2 guziki: jeden z obrazkiem otwartej i zamkniętej klódki (domyślam się że służy do otwierania/zamykania drzwi), drugi z obrazkiem głośnika przekreślonego i klucza (to chyba wyłączenie alarmu?). Podczas zakupu zapytałem sprzedającego czy można podłaczyć tak to wszystko (czyt. c.z.)żeby można było sterować pilotem, a on powiedział że tak, że się da, że normalnie alarm to jest zamontowany, tylko odłączony (choć nie wiem po co !), że już poprzedni właściciel odłączył bo nie korzystał, a jemu samemu (temu sprzedającemu) nie przeszkadzało otwieranie z kluczyka. Wszystkie drzwi można otworzyć/zamknąć zarówno od strony kierowcy jak i pasażera. I teraz moje pytanie: czy podłączenie tego jest trudne i mogę to zrobić we własnym zakresie (jestem laikiem)? Czy sprowadza się to do podłączenia jakichś kostek, gniazdek, złączy do siebie czy wymagana jest większa ingerencja w elektrykę?Ile taka operacja by kosztowała?

 

Przepraszam, że być może te pytania wydają się Wam śmieszne, niektórzy pewnie stwierdzą, żeby używać wyszukiwarki, że to wszystko było. Dla mnie jednak jest ważne, bo chciałbym, aby moja almerka była w pełni sprawna i sprawiała mi dużo przyjemności z jazdy.

 

Aha, i jeszcze jedno: Czy 7600 PLN to dużo za:

- 1,4 GX

- przebieg: 204000

- radio JVC + 4 głośniki Alpine

- aluski 14' i niskoprofilowe opony

- rocznik 1996

- brak lpg :( ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź. Liczę na pomoc i dobre słowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) nie działa wentylacja na 1-2-3 biegu. Na 4. chodzi bez problemu. Przeszukałem forum i znalazłem temat o tym traktujący, jednak jako że jest to mój pierwszy "tak zaawansowany" technicznie samochód (poprzednio maluch - więc różnica kolosalna) i nie za bardzo znam się na jego obsłudze, a w tym temacie opis jest dość "trudny" jak dla laika. Podobno gdzieś trzeba jakąś płytkę sprawdzić pod schowkiem, ale nie wiem dokładnie jak to zrobić. Czy ktoś mógłby w miarę po kolei opisać co i jak rozkęcić i co tam zrobić, żeby działało?Czy może to być też wina bezpieczników?Może po prostu któryś się przepalił i dlatego nie działa na niższych biegach?Gdzie szukać ewentualnych bezpieczników?Ile może kosztować ewentualna naprawa?

Tu masz ładnie opisane (tylko że tu jest dla N14) ;) :

->http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwi...y_dmuchawa.html

i kolejny link:

-> http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Nissa...ia_dmuchawa.pdf

...ale na prawdę proponuję użycie opcji SZUKAJ, bo dzięki temu dowiesz się wiele ciekawych rzeczy traktujących o interesujących Cię sprawach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość patriot

2. Jedz do kogos kto montuje centralne zamki. Pewnie masz odlaczony sterownik. Jesli sterownik jest zepsuty mozna kupic nowy na Allegro za 60 zl - z dwoma pilotami.

Cena jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master_pw
2. Jedz do kogos kto montuje centralne zamki. Pewnie masz odlaczony sterownik. Jesli sterownik jest zepsuty mozna kupic nowy na Allegro za 60 zl - z dwoma pilotami.

Cena jest OK.

Czyli jeśli ,zakładając pesymistyczną wersję, musiałbym kupić sterownik to miałbym dodatkowy pilot do sterowania? Jeden przy kluczyku już mam i chciałbym z niego korzystać.

 

[ Dodano: Wto 13 Maj, 2008 14:11 ]

1) nie działa wentylacja na 1-2-3 biegu. Na 4. chodzi bez problemu. Przeszukałem forum i znalazłem temat o tym traktujący, jednak jako że jest to mój pierwszy "tak zaawansowany" technicznie samochód (poprzednio maluch - więc różnica kolosalna) i nie za bardzo znam się na jego obsłudze, a w tym temacie opis jest dość "trudny" jak dla laika. Podobno gdzieś trzeba jakąś płytkę sprawdzić pod schowkiem, ale nie wiem dokładnie jak to zrobić. Czy ktoś mógłby w miarę po kolei opisać co i jak rozkęcić i co tam zrobić, żeby działało?Czy może to być też wina bezpieczników?Może po prostu któryś się przepalił i dlatego nie działa na niższych biegach?Gdzie szukać ewentualnych bezpieczników?Ile może kosztować ewentualna naprawa?

Tu masz ładnie opisane (tylko że tu jest dla N14) ;) :

->http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwi...y_dmuchawa.html

i kolejny link:

-> http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Nissa...ia_dmuchawa.pdf

...ale na prawdę proponuję użycie opcji SZUKAJ, bo dzięki temu dowiesz się wiele ciekawych rzeczy traktujących o interesujących Cię sprawach ;)

 

A czy w N15 jest tak samo jak w N14? Sorki za takie szczegóły, ale chce dokładnie wiedzieć jak naprawić, ewentualnie nie zepsuć bardziej.

Z podanych wyżej linków wyczytałem, że można to naprawić preparatem do naprawy ścieżek ogrzewania szyby. Czy taki specyfik można kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki specyfik można kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym?

można kupić bez problemu (chyba dawałem za to 12 zł) ale...ten specyfik nie zdał u mnie egzaminu bo nałożyłem parę warstw i nic...pomogło dopiero nałożenie grubej warstwy cyny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

W N15 ścieżki na płytce przebiegają inaczej a poza tym to powód usterki taki sam. Ja proponuje oczyścić dokładnie płytkę w miejscu powstania przerwy i wlutowanie drucika lekko rozklepanego młotkiem, lub taśmy aluminiowej, cokolwiek byle przewodziło. Sama cyna moze sie z deka wykruszyć.

 

Szczegóły znajdziesz na www.nissan-almera.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama cyna moze sie z deka wykruszyć.

Wszystko wyjdzie w trakcie eksploatacji...póki co wszytko jest ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość patriot
2. Jedz do kogos kto montuje centralne zamki. Pewnie masz odlaczony sterownik. Jesli sterownik jest zepsuty mozna kupic nowy na Allegro za 60 zl - z dwoma pilotami.

Cena jest OK.

Czyli jeśli ,zakładając pesymistyczną wersję, musiałbym kupić sterownik to miałbym dodatkowy pilot do sterowania? Jeden przy kluczyku już mam i chciałbym z niego korzystać.

 

Nadal mialbys jeden pilot przy kluczyku - ten nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...