Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Demontaż zegarów a właściwie tej osłony ???


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chciałem zmienić podświetlenie i godzine sie szarpałem i nie dałem rady wyciągnąć tej czarnej osłony ściągnołem pokrywy kolumny kierownicy i zaczołem kombinować jest pewnie jakiś patent na to ......osłona latała ale nie mam pomysłu czy sie ja wyćiąga do gory i na żywca czy trzeba coś zdemolować jeszcze konsola środkowa już mi sie podświetla ładnie na czerwono lawet przełącznik przecwmgłowych po lewej stronie dostał diode z opornikiem ...... jak sie uporam z zegarami to przełączniki el szyb...

takie diody 2.jpg

 

czy

R5 czy R10 takie wtykowe w sentrze pasowały r10 takie jak do postojowek chciałem sie upewnić ale nie dałem rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mike_83

Witam.Temat w sam raz dla mnie,dzisiaj sie z tym meczylem :D Mnie sie udalo wyjac bez sciagania kierownicy,chociaz nerwow kupa.Kierownice na poczatku chcialem odkrecic ale po odkreceniu za cholere nie moglem jej zdjac.Szarpalem,cudowalem i nic.Wyjmij te przelaczniki od kierunkow i wycieraczek+zdejmij klakson(zawsze troche miejsca wiecej :) )Ja ta oslone przyciagnalem do siebie i pozniej jakos obrocilem w lewo,ciezko mi to wytlumaczyc.Normalnie jej nie wyjmiesz.Co najlepsze w tym wszystkim,jak mialem 19 lat a mam 25 to udalo mi sie cala operacje wykonac bez wyjmowania klaksonu i tych galeczek,pozniej nawet wlozylem :) Jak udalo mi sie tego dokonac nie wiem,sam sie dzisiaj zastanawialem :D Nawet nic nie zepsulem.Pytaj... :diabel: Te diody ktore masz na obrazku beda pasowaly tylko do zegarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-zdjąć osłony plastykowe na przełącznikach pod kierownicą

-opuścic na regulacji kierownice do samego dołu

-delikatnie z czuciem (swobodnie nie wyjdzie),sciskając osłone do wewnątrz od góry i dołu powolutku wyciagamy ją na zewnątrz (kolumna kierownicza troche jednak chaczy)

wyciagałem juz tak kilka razy tą osłone w mojej primce i zawsze schodziło najważniejsze nic na siłe to jest plastik troche sie podda ale nieduzo powodzenia..... :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że jest air bag i nie wiem co ściągać osłony ściągnołem .... to jakie diody idą gdzie

tz ze zegar sie powinien podświetlać ??? bo nie kojarze czy sie podświetla ....dzięki

 

edit;

już wiem fakt ta jedna podświetla zegar a 3 albo 4 podświetlają resze i to będą tak zwane T10 czyli normalne żarówki jakie idą do postojuwek czyli tak jak myślałem jutro do sklepu 2,8 zł za szt i bedzie ładnie świeciło choć nie mam regulacji oświetlenia które powinno być po lewej stronie ale dokopałem sie że przełącznik halogenów i regulacje szyby można spoojnie wykonać na zwykłej 5mm diodzie i oporniku przełączniki od konsoli środkowej niestety jak sie niedostanie 12V diód 3mm to trzeba zastosować żarówki 1zł za szt.do podświetlenia nawiewu na upartego można by podpiąć diody ale też zastosowałem żarówki ... w planach bedzie podświetlenie schowka ,schowka na konsoli środkowej i na nogi ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mike_83

Tofu,jak zrobisz to daj znac jak wyszlo.Ewentualnie mozesz zdjecie wrzucic.Boje sie ze ta dioda bedzie zbyt mocno swiecila w tym zegarku,wtedy pozostaje czerowny kapturek tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tą z zegarka był problem taki, że te blaszki (zaczepy?) miała na tyle szeroko rozstawione, że nie chciała wejść w otwór a jak je podgiąłem to znowu za luźno ta dioda sie trzymała i efekt był taki, że rzadko kiedy świeciła. Metodą prób i błędów doszedłem do optymalnego wygięcia tych blaszek i jest dobrze.

A co do osłony to u mnie wystarczyło opuścić do samego dołu kierownicę i powoli boczkiem boczkiem wyszła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjąc całe zegary, jak odłączyć linkę prędkościomierza? Z osłoną nie miałem problemów ale nie wiem jak wyjąć zegary żeby czegoś nie popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie latałem za kołami bo na zimówkach latałem i nie miałem zapasu ale zabiore sie i za to ...narazie troszke popracować trzeba....a fura prezetuje sie teraz tak

czerw1.jpg

 

 

założone zarówki mi nie kontaktują bede przerabiał wsio na diody

 

[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 16:40 ]

UFF udało mi sie jeszcze dziś kupić potrzebne diody 12V gotowce t10 4 szt i jedna r5 ta co jest zdjęcie w pierwszym poście to nie to--- potrzebna taka mała wsuwana pasuje do oryginalnej oprawki Dla następnych INSTRUKCJA DEMONTAŻU zegarów

-osłony kierownicy won 4ś

-osłona zegarów won 4śr

-przełączniki po bokach kierunki wycieraczki won po 2wkręty

-kierownica na sam dół

- te 2 kostki u góry odpiołem...

i tak ciągnniemy do siebie a potem górną częśćią najpierw do góry a potem reszta schodzi wmiare ok

-potem 4 śr od zegarów

potem 17stka i do skrzyni wypiąć linke podepchać i już wsio na wierzchu

....

przy okazji wsadziłem 5mm diode w nawiew po lewej stronie zobacze jak to wsio świeci....

 

[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 21:24 ]

testy troszke jednak kiepsko wydaje mi sie że za słabo jednak świeca czerwień ładna ale cyferki troszke sie zlewają zegarek oki reszta słabo może lepsze by były fluxy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorki że odświeżam tak stary temat, ale podzielę się informacją na temat wyjmowania zegarów.

 

Otóż linkę prędkościomierza można odpiąć w kabinie.

1. Po odkręceniu wszystkich śrub licznika trzeba go pociągnąć do siebie na ile tylko się (bez przesady, żeby czegoś nie urwać.

2. Kable najlepiej odpiąć tak jak to podał Tofu.

3. Należy wsadzić lewą dłoń z lewej strony tuż pod zegarami (jest tam nawet wycięcie w desce rozdzielczej - myślę, że właśnie w tym celu) i sięgnąć na tył. W tym czasie warto sobie pomagać prawą dłonią ciągnąc licznik do siebie.

4. Linka znajduje się dokładnie na środku i trzeba trochę się postarać żeby ją złapać, lecz jest to jak najbardziej możliwe.

4. Żeby odpiąć linkę wystarczy mocno nacisnąć pojedynczy wypust na lince przy samych zegarach.

 

Przy montowaniu wystarczy linkę wcisnąć aż zaskoczy.

 

UWAGA!!!

Nie wykluczam, że sposób Tofu jest szybszy i wygodniejszy.

Edytowane przez CyberDe@th
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...