Gość nika7809 Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Poradzicie mi, co muszę wymienić albo wyregulować? przy ruszaniu lub redukcji biegów strasznie szarpie samochodem, nie wiem czy to wina poduszki od skrzyni czy sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Tu jednoznacznej odpowiedzi to nie dostaniesz to może być poduszka może tarcza sprzęgła która ślizga , lub jeszcze 10 innych przyczyn.Trzeba szukać po kolei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SFCTOMEK Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 NIka , dzięki za twój problem już myślałem że narobiłem sobie problemów rozsyłając tą instrukcje do Sereny. Bo mój post tu się wypasał na czole tego forum. Sprzęgło w tym aucie lubi być pieszczone , jak jest zimny to norma że szarpie, ale po około5 km powinno pracować nomalnie , zwróć uwage na to jak puszczasz pedał sprzęgła , poduszki ,hmm ,jak już to tarcza , Serena to proste prymitywne auto tam się generalnie nie ma co psuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 A sprawdź krzyżaki na wale i sam wał. A może wystarczy sama regulacja pedału sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 regulacja pedalu sprzegla o0?! ze niby co sie tam reguluje lol u mnie sprzeglo samo sie reguluje w zaleznosci od zuzycia a przy pedale nie wiedzalem jakisch specjalnych regulacji ? rozwin temat:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Proszę bardzo. Jak się bardziej schylisz zobaczysz przy pedale (głębiej) śrubę z 3 nakrętkami (w tym jedna robi za kontrę). Tą śrubą regulujesz ruch jałowy pedału sprzęgła a jaśniej to czy pedał bierze wcześniej czy później. Jak sprzęgło jest już trochę zjechane można tą śrubą delikatnie dokonać drobnej korekty. Nie aż tak dużej, ale przeważnie to wystarczy. [ Dodano: Sob 17 Maj, 2008 20:23 ] u mnie sprzeglo samo sie reguluje w zaleznosci od zuzycia tak (tarcza, docisk), ale im większe zużycie tych elementów to pedał zaczyna inaczej brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 regulacja pedalu sprzegla o0?! ze niby co sie tam reguluje lol u mnie sprzeglo samo sie reguluje w zaleznosci od zuzycia a przy pedale nie wiedzalem jakisch specjalnych regulacji ? rozwin temat:] trzeba sobie było instukcje warsztatową sprawić to byś głupich pytań nie zadawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 delikatnie dokonać drobnej korekty nom sam se odpowiedzales DROBNEJ takze taka "regulacja" raczej odpada o0 w takim wypadku trzeba sobie było instukcje warsztatową sprawić to byś głupich pytań nie zadawał nie ma glupch pytan sa tylko glupie odpowiedzi ^^ //sry ze nie ma quote ale to forum umiera bo funkcja quote nie dziala a mi sie nie chce pisac recznie tagow:] tzn raz dziala raz nie dziala zalezy jaki ma humor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 takze taka "regulacja" raczej odpada o0 w takim wypadku A skąd możesz to wiedzieć. Drobna regulacja, ale bardzo ważna. Drobnej, bo wymiany zużytej tarczy i docisku nie zastąpi. Jeśli pedał będzie źle brał to będą właśnie takie drgania jakby chciał ruszać a nie mógł i to przy każdej zmianie biegu aż w końcu zaskoczy. Z reguły jednak regulacja wystarcza (czasami te nakrętki same się odkręcą, rozlegulują i przeważnie awarie zwala się na sprzęgło) a tu wystarczy wyregulować pedał. Wolę najpierw sprawdzić, podregulować pedał i sporo jeszcze przejeździć niż robić sprzęgło, które okaże się jeszcze całkiem dobre. ale to forum umiera bo funkcja quote nie dziala Przecież nikt nikomu na siłę pisać tu nie karze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nika7809 Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 DZIĘKUJĘ g:D> koledzy za pomoc, sprawdzę to dzisiaj i dam znać czy problem rozwiązany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 nika7809 jak z Twoim problemem, rozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Witam Mam podobny problem z serenka 1,6 benzyna przbieg 200 tyś. Problem polega na wydawaniu przez autko dziwnego odgłosu przy ruszaniu na wstecznym lub pierwszym biegu przy sprzęgle wciśniętym gdzieś do połowy w trakcie puszczania pedału i krótkim okresie jazdy podczas ruszania na półsprzegle. Nie czuje jednak zadnego szarpania. W serwisie aut japońskich mówili że może to byc jakies łożysko ale tak naprawdę nie wiedzą co to jest. Powiedzieli równnież że w innej serenie też słychać taki lekko wyjąco zacierający się dźwiek. Ale nie wiedzą co to jest. Wniskuję że moze to być typowa przypadłość tych samochodów. Czy ktoś może wie co to jest lub może podzielic się swoimi spostrzeżeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Jaki to odgłos? Czy jest to taki pisk przechodzący w chrobotanie czy przygłuszone dzwonienie. [ Dodano: Sob 14 Cze, 2008 15:15 ] Jak już jedziesz tego nie słychać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Na pewno nie jest to dzwonienie. Jest to raczej głuchy pisk, tak jakby jakies części o siebie ocierały np. tak jakby łożysko przez chwile obracało sie w swoim osadzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Łożysko mało prawdopodobne. Wygląda mi to na krzyżak na wale. Jeśli dzieje się to głównie przy ruszaniu, czy na wstecznym. Nie musi mieć luzów, wystarczy że dostało się do niego trochę wilgoci i podrdzewiał troszkę. Spróbuj popsikać mocno na niego choćby wd-40. Jak będzie lepiej, a nawet przestanie na jakiś czas to na bank krzyżak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Dzięki spróbuję. [ Dodano: Sob 14 Cze, 2008 21:53 ] Spryskanie krzyzaka nie pomogło. Dodatkowo zasymulowałem taki hałas gdy trzymałem na samochód półsprzęgle ale jeszcze samochód sie ie poruszał. Może to być łożysko oporowe w sprzęgle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Za bardzo nie chce mi się wierzyć, że to łożysko. Powiedz mi jeszcze czy biegi wchodzą normalnie? A może pomoże podregulowanie pedału sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Biegi nie wchodzą tak lekko jak w innych samochodach. To znaczy cięzko wchodzi jedynka pozostałe biegi ze wstecznym wchodza dobrze. Jedynka bardzi ciężko wchodzi na zimnym silniku, szczególnie w zimie. Ale ponoc jest to typowe w tych samochodach. Hałas o którym rozmawiamy mozna zasymulować na nie poruszajacym się samochodzie (wał napędowy nie porusza sie wtedy) przy wcisniętym sprzęgle gdzieś w połowie. Dźwiek nie jest wtedy taki metaliczny ale jest to ten sam dźwięk. Natomiast w trakcie ruszania raz na jakis czas szczególnie jak silnik jeszcze nie nabrał odpowiednij temperatury dźwiek jest poprostu wkurzający. Czasami wstyd mi przed ludźmi. Z góry dzieki za rozmowe którą prowadzimy. pozdro JJ [ Dodano: Nie 15 Cze, 2008 14:41 ] gdzie sie reguluje pedał sprzęgła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 bonzo h*j ci w dupe tak mi mechanik powiedzla jak bylem regulowac swoje - nie da sie i zabiera mi od samej gory ale pewnie wy umiecie ;0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 gdzie sie reguluje pedał sprzęgła ? Pisałem parę postów wcześniej. pa pedale sprzegla ? w tych autach jest serwo - sprzeglo sie samo reguluje :F Bez komentarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 pa pedale sprzegla ? w tych autach jest serwo - sprzeglo sie samo reguluje :F Bez komentarza taaa niema jak to "czopochrup"coś napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Szanowni koledzy problem zniknął po wymianie kompletu sprzęgła, docisku i łożyska oporowego. Dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.