Gość prot7 Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Witam. Większość poleca olej do skrzyni Shell Trasaxel 75W 90 GL 4, czytałem inne posty i piszecie, że parametry oleju muszą być 75W 90 GL4, GL4/gl5. Byłe w kilku sklepach i nie produkują już oleju Shell Tran. 75W 90 GL4, tylko jest olej 75W 90 GL5. Czytałem, że olej GL5 może powodować korozję chemiczną skrzyni. Co robić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 a według instrukcji olej do skrzynia ma być następujący API GL4 SEA 80W90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Witaj Poczytaj tutaj: fragment sewisówki do Almery N16 po FL z 2004 roku: w sekcji MA na stronie 25 "Recommended fluids and lubricants" napisano "Manual transaxle gear oil" Except for Europe : API GL-4, Viscosity SAE 75W-90 For Europe : Genuine Nissan gear oil, API GL-4, Viscosity SAE 75W-80 or exact eqivalent" ( w tłumaczeniu : albo dokładny, ścisły zamiennik ) a całość wątku jest tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24658 Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prot7 Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Witam. Danstan czytałem wcześniej ten post, i włśnie miałem wątpliwości, że większość poleca Shell. Morał z tego taki, że pozostaje Castrol Taf-X, ponieważ jest nie wiele oleij ze specyfikają GL4. Jedyny ból jest taki, że muszę kupić 5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Witam. Ile wchodzi oleju do skrzyni biegów do Almery 2.2 DI o specyfikacji API GL-4/GL-5 SEA 75W-90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Ile wchodzi oleju do skrzyni biegów do Almery 2.2 DI o specyfikacji API GL-4/GL-5 SEA 75W-90. Witam Wg serwisówki (wersja z 2004 roku): -do skrzyni oznaczonej RS5F30A wchodzi 2,8-3 litrów oleju ( w ASO zalewają 3 litry )-N16 QG15 -do skrzyni oznaczonej RS5F70A wchodzi 3 litry oleju ( taka jest w N16FL silnik QG18 ) -do skrzyni oznaczonej RS5F50A wchodzi 4,5-4,8 litra oleju ( taka zapewne jest przy japońskim silniku diesla ) Oryginalny nissanowski olej do skrzyń to syntetyk 75W-80 i klasyfikacji jakościowej GL-4. O zamiennikach pisałem uprzednio. To tyle. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prot7 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Witam. Mam Almere 2.2 di z 2000r. wchodzi do niej 4,8l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 a ktos sie orientuje ile taki olej kosztuje? 3l to nie jest tak duzo - moze i bym w swojej wymienil? :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prot7 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Znalazłem najtaniej w hurtowni 52zł./l. Castrol Taf-X 75W 90 , GL-4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Witam To bardzo dobra cena, bo w sklepie Intercarsu dla 0,5 litra Castrola TAF-X cena detaliczna wynosi 31 zł. Sprawdzałem dzisiaj. www.intercars.com.pl Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Panowie podpinam się pod wątek Powiedzcie mi ile oleju wchodzi do skrzyni z silnikiem 1.5 16V 2000r. ??? Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Panowie podpinam się pod wątek Powiedzcie mi ile oleju wchodzi do skrzyni z silnikiem 1.5 16V 2000r. ??? Dzięki! Wg http://www.shellhelix.pl/main/dobierz_olej.php?id=3 2,8 do 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Również mam pytanie- muszę zmienić olej w skrzyni w Bluebirdzie- 2.0D T72 1989r sedan- haynes zaleca olej o lepkości od 80-90 (Prawdopodobnie 75W-80/90) który musi spełniać normy API GL-4. Ok tylko że haynes podaje dane tylko i wyłącznie dla benzyny a ja mam diesla- lecz z tego co wiem to diesel i benzyna miały taką samą skrzynię (inne przełożenia tylko były). Czy więc olej Texaco Multigear S 75W/90(pełen syntetyk) który spełnia normy API GL-4 i nawet GL-5 nie zaszkodzi mojej skrzyni? Czy może lepiej nie ryzykować i wlać Texaco 75W/80? Problem taki że potrzebuję aż 5l bo do tej skrzyni wchodzi 4,7 litra... Pomóżcie koledzy- dodam też że w salonie nissana powiedzieli mi że mogę śmiało wlać 75W/90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarekw Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 No cóż też wkrótce musze wymienic oliwe w skrzynce.. Myśle że dobrym rozwiązaniem będzie Tranself TRZ 75W80 GL-4 (100% syntetyczny olej przekładniowy Spełnia normy i specyfikacje : API: GL-4 Volvo 97308 Homologacja Renault - a jak wiemy renault,nissan 2 bratanki od niedawna.. cena niestety 5l --> 178 złociszy w 1szym lepszym sklepie sprawdzone p.s. a z tego co gdzieś czytałem mówi się, że jeśli chcą GL4 - stosowac należy olej ze specyfikacją GL-4, a nie GL-5, bo ten się nie nadaje do skrzyń, gdzie są synchronizatory z mosiądzu, GL-5 z czasem załatwi synchro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jur_N16 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Witam. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni. Doczytałem co do parametrów, ale zastanawia mnie jedno. W tej klasie ( GL-4 75W90) występują zarówno syntetyki jak i pół syntetyki a różnica w cenie jest spora. Jak widzę zalecany jest pełny syntetyk. A jak sprawa wygląda z zalaniem półsyntetykiem. Robił to ktoś ? Będą problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.