Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

JAKI ROZMIAR OPON?


Gość googl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki rozmiar opony sobie zafundować? Co polecacie?

Do tej pory jeździłem na firmowych 185/65/15 zastanawiam sie czy nie zmianić na 195/60/15 jaką markę wybrać to mniej więcej wiem. Zastanawiam się jak zmienie na inny rozmiar w czym mi to pomoże (zaszkodzi)?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zwiększy się powierzchnia styku opony z powierzchnia drogi zwiększą się opory toczenia. Ponieważ opona będzie niższa mniej będzie kryła nierówności. Zwiększy się jednak przyczepność auta. Zawsze coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

ja sobie kupilem good yeary 205 / 50 / 16 za 190 zeta komplet :D od 3,5 do 5 mm bieznika, w sam raz zeby spalic w jeden sezon :twisted:

 

P.S. takie lacki sa sliske na mokrym ale na suchym mozna smigac po zakretach niesamowicie (moja ma jeszcze sprezyny -5cm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na 205/50/16 musze przyznać że w zakręty wchodzi się wyjebiście ale są też minusy (nasze kochane drogi - dzióry)i dlatego na ten sezon zdecydowałem się na 205/55/16 niby 5mm różnicy a jednak to dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku kupiłem 195/60/15 Uniroyale. O niebo lepiej trzymaja się drogi od fabrycznych 185/65/15. Bardziej stabilny na zakrętach, no ale bardziej czuć nasze nierówne drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z założeniem 195/65/15 ktoś próbował? Czy to nie było by wyjscie optymalne?

Jak na razie mam felasie 15 i na pewno w ciagu tego sezonu nie zmienie na wieksze :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na 205/50/16 musze przyznać że w zakręty wchodzi się wyjebiście ale są też minusy (nasze kochane drogi - dzióry)i dlatego na ten sezon zdecydowałem się na 205/55/16 niby 5mm różnicy a jednak to dużo.

 

Nie jest prawdą to co piszesz opona jest opisana w sposób następujący xxx/yyy Rzz

 

gdzie:

xxx to jest szerokość opony w mm

yyy to jest wysokość opony wyrażona w % szerokości

zz średnica osadzenia opony wyrażona w calach.

 

205*5/100 = 10,25 mm (tyle to jest 5%)

 

czyli różnica wysokości twoich opon to 10,25 mm a nie 5 jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z założeniem 195/65/15 ktoś próbował? Czy to nie było by wyjscie optymalne?

Jak na razie mam felasie 15 i na pewno w ciagu tego sezonu nie zmienie na wieksze :?

 

Raczej bym sygerował zmniejszenie wysokości profilu, w innym przypadku będzie Ci oszukiwał licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wow!!!

za bardzo na rozmiarach opon się nie rozeznaję ale z tych stron co wysłaliście wyszło że mogę założyć nawet 225/55/15 nieźle!

tylko pewnie po obiedzie po naszych drogach bym już nie pojeździł :) , zastanawiam się nad opcją 205/60/15 i tu ciekaw jestem jak z chamowaniem itd.

Ktos z was już takich używał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie opon 205/60/15 spowoduje oszustwa na liczniku. Majac seryjne 185/65 i jeśli pozostajesz na felgach 15" to można założyć 195/60/15 lub 205/55/15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wow!!!

za bardzo na rozmiarach opon się nie rozeznaję ale z tych stron co wysłaliście wyszło że mogę założyć nawet 225/55/15 nieźle!

tylko pewnie po obiedzie po naszych drogach bym już nie pojeździł :) , zastanawiam się nad opcją 205/60/15 i tu ciekaw jestem jak z chamowaniem itd.

Ktos z was już takich używał?

 

Pamiętaj tylko o tym, że jest jeszcze jeden parametr opisujący tym razem obręcz koła np 6J 7J itd. im szersze opony tym większa cyfra przed J musi stać. No i na pewno zacznie się problem z obcieraniem opon przy skręcaniu. Radził bym sprawdzić ile ci zostaje miejsca przy maxymalnym skrecie i dopiero potem rozważać zakup takich szerokości opony. oczywiście mozna dystanse i te sprawy (ludzie podobno na tym jeżdżą ale ja bym nie ryzykował). Cholera wie jak toto się zachowuje przy np 200 km/h a do takiej prędkości już doszedłem w weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz kolega kolega mnie załatwił :) chyba poprostu podjadę do jakiegoś wulkanizatora i pokombinuję zanim kupię. Szczerze.... to zawsze jeździłem na tym co producent zaleca, odkąd mam Almere zaczeło mnie korcić i kombinuję.

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie siedzą 205 .50.16 i git nie nie obciera . A i 215 wejdzie .

z tyłu może być gorzej.

Ale jak dla mnie 205 to itak już kawałek kółka. :)

 

 

 

Standardowa 16 do almery ma oponkę 195.55.16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj założyłem 205/55/16 i też nic nieobciera. W zeszłym sezonie jeździłem na 205/50/16 i musze przyznać że się gorzej jeżdziło na niższych oponach (głównie chodzi o nasze drogi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O napewno im wyrzej tym wygodniej. Zato po zakretach gorzej

 

potwierdzam,

 

ja tam lubię mieć pełną kontrolę na drogą i nie przszkadza, że trochę trzęsie.

 

Zakręty - Rewelwcja.

 

ktoś pytał o 215 z tyłu - nie ma problemu. Nawet na przodzie ale podobno badziewnie się prowadzi

 

już jeżdżę na 205/50r16 i mam nadzieję, że śnieg już nie zawita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze koleiny są na opony 185. Takie mam zimówki i nie mam problemu z jazdą. Natomiast letnie 195 już się w nich nie mieszczą i często jeźdzę po ich krawędziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja na ten letni sezon kupiłem sobie 4 nowiutkie opony Firestone 205/60 R15 w www.opony.com/49408_firestone_fhsz80.html. Wiem, że rozmiar jest ciut za duży, jeśli popatrzeć na dedykowane zamienniki (powinno być 205/55 R15) ale zdecydowałem sie na taki właśnie rozmiar, bo po pierwsze był bardzo przystepny cenowo (2 miesiące temu kosztowały mnie 215zł/sztuka) a poza tym wolę mnieć większe - bo fajniej wypełniają nadkola.

 

Opony mają super wzór bieżnika i jedną bardzo fajną rzacz - gumowy rant chroniący felgę - wygląda to zawadiacko i profesjonalnie. Dobre na suchym (choc trochę bardzej od seryjnych popiskuja w zakrętach) i rewelacyjne na mokrym. Jak z żywotnością? Nie wiem. Acha - większy profil teoretycznie przekłamywać będzie licznki prędkości i odległości. Ale chyba o 0,7% więc to nieistotny detal (zamiast 100km/h będę jechał niecałe 101 km/h).

 

Nic nie obciera, nie chaczy i mimo dość duzych klocków bieżnika - jest bardzo cicho i komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...