Gość solaris Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 tak jak w temacie, chodzi dokładnie o to , nie świeci mi się kontrolka ładowania, czyli obwód został przerwany i teraz takie moje pytanie, jest kilka możlwości. przepalona kontrolka na desce rozdzielczej, ale czy to spowodowało by zaniknięcie ładowania??? mógł również mi pujść regulator napięcia, ale podobno też wtedy kontrolka gaśnie nawieki z tego co wyczytałem w instrukcji, mogły mi się skńczyć szczotki ale czy wtedy kontrolka by też zgasła na wieki? na mój rozum winna świecić. chyba że się mylę. w przypadku jeśli zdechł regulator napięcia lub szczotki się skończyły czy ten podzespół wymienia się łacznie? tzn. czy szczotki są zespolone z regulatorem napięcia? jeśli takto czy trzeba do tego wyciągać i rozbierać alternator, może by się dało to naprawić tzn. wynienić regulator napięcia łącznie ze szczotkami bez wyciągania altka. i co jeszcze. koło alternatora wisi jakiś kabel z wtyczką kabelek pojedyńczy czy ta kontrolka aby nie idzie tym kabelkiem? czy może kabel od kontrolki ładowania jest w tej wiązce kabli co dochodzą do alternatora. w tej kostce. proszę o szybką odpowiedź jak to sie prezentuję w tych autach. mój sunny to cd20 1994. pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 jesli ci sie szczotki koncza to po przygazowaniu powinna kontrolka troche gasnac ,a aby je wymienic musisz wyjac alternator ;-) u mnie wlasnie taka awaria byla ...dorobilem szczotki od jakiegos innego samochodu bo nie moglem nigdzie do sunny dostac i dziala juz pol roku powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 tylko że ta kontrolka jak zgasła to zapalić się już za skarby nie chce hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Regulator napięcia ma wpływ na zapalanie się kontrolki przy jakimkolwiek problemie z ładowaniem powinna sie świecić więc raczej na 100 kontrolka, jeżeli chodzi o ładowanie to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić co się stało najczęściej szczotki się kończą lub pada regulator potem zatarte łożyska przepalony konektor w zwoju itd. ale to było opisywane dokładnie w innym topicu. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=40098 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyzbyroman Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Sprawdź prąd ładowania na akumulatorze. Będziesz wtedy wiedział co jest grane - przy 2 tys. obrotów napięcie ładowania powinno wynosić 14,1 do 14,7 V. A co do szczotek i innych elementów elektrycznych, to można je kupić w sklepach firmy "BENDIKS" (sieć sklepów w całej Polsce) - www. bendiks.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marecki_1966 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 przepalona kontrolka na desce rozdzielczej, ale czy to spowodowało by zaniknięcie ładowania??? Kiedyś miałem taki przypadek w VW Passacie, gdzie przez tę kontrolkę zamykał się obwód wzbudzania alternatora, tak że bez porządnej "przegazówki" ładowania nie było. Co prawda na 100% nie jestem przekonany, ale myślę że obwody alternatora w Słoneczku dziełają na podobnej zasadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 konstrukcja obwodu wzbudzenia jest identyczna w wiekrzosci aut, nissan też ma tak jak szmelcwagen. teraz tak, jak tutaj się wyjmuje alternator? dołem gówą? nie będę sią bawił w naprawy, kupiłem nówkę z kompletna nową wakupompą której akurat instalował nie będę, ale założę tą co jest bez rozkręcania węży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jawi Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Witam i o rade pytam,problem dotyczy nissana suny 2.0 d z 1992 roku. Z alternatorem mam już doczynienia trzeci raz. Za pierwszym razem wymienłem cały altek, za drugim mostek prostowniczy, w obu przypadkach pomogło. Jednak teraz Mam identyczny problem jak kolega solaris, czyli nie świeci mi kontrolka ładowania i alternator nie ładuje, zaznaczam że żarówka z kontrolki jest sprawna bo sprawdzałem, wymieniłem także mostek diodowy i regulator napięcia, niestety problem występuje nadal. Podejżewam że przyczyna tkwi gdzieś w instalacji, ale niestety nie moge jej zlokalizować. Wiem że temat był poruszany dawno, ale u mnie jest bardzo na czasie wiec będę wdzięczny za wszelką pomoc. Konkretnie interesuje mnie czy zakup nowego altka pomógł. czy może problem istniał dalej i mial związek z instalacją auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 wymieniles wszystko to co ja w swoim ...kontrolka sie nie swieci a ladowania jak nie bylo tak nie ma ...wiec dzisiaj wyjalem jeszcze raz alternator i sie okazalo jak pomierzylem ze uzwojenie (stojan) stopiony ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jawi Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 czyli jak go mierzyłeś, omomierzem, jeśli tak to co dokładnie? chodzi mi gdzie się podpinałeś miernikiem i jaki ewentualnie jest opór sprawnych uzwojeń [ Dodano: Pią 05 Wrz, 2008 20:12 ] Znalazłem sterownik do którego jest podpięty kabel (żółty z czerwonym paskiem) ten z podwójnej wtyczki przy alternatorze i nie wiem czy to właśnie ten sterownik nie jest winny za brak prądu i brak świecenia kontrolki ładowania. Dodam że od tegoż sterownika biegnie kabel do przekaźnika, który jest połączony między innymi z kontrolką ładowania. Sterownik znajduje się obok dżwi kierowcy pod kierownicątuż przy podłodze, wkleiłbym zdjęcie ale nie wiem jak. Pytanie czy ktoś wie co to za sterownik i czym jeszcze ewentualnie steruje i czy to on spowodował tyle zamieszania z tym ładowaniem? wymieniles wszystko to co ja w swoim ...kontrolka sie nie swieci a ladowania jak nie bylo tak nie ma ...wiec dzisiaj wyjalem jeszcze raz alternator i sie okazalo jak pomierzylem ze uzwojenie (stojan) stopiony ;-( Wzwiązku z powyższym mam pytanie czy wymiana alternatora pomogła? [ Dodano: Pią 05 Wrz, 2008 21:00 ][/si Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 czekam na stojan ...a mierzy sie to tak jesli jest przejscie miedzy drutem jednym z 4 wlutowanych w uzwojenie a masa tzn ze spalony ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jawi Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Rozwiązałem dzisiaj problem z którym walczyłem półtorej tygodnia, mianowicie przyczyna była błaha, ale skutecznie bawiła się ze mną w kotka i myszkę. Do rzeczy : jeden z przewodów, który znajduje się w podwójnej wtyczce podłączonej do alternatora, ten żółty z czerwonym paskiem, był przerwany około trzech centymetrów od wtyczki przy alternatorze,ale rzeby było zabawniej przerwany był tylko miedziany drut a koszulka była w całości, do tego jak mierzyłem jego drożność to dopiero dzisiaj miernik wskazał jej brak po tym jak konkretnie pociągnołem za przewody w celu wyjęcia wtyczki z alternatora. przy pierwszych pomiarach miernik wykazywał drożność, ale widocznie w momęcie przepływu prądu się przypalał i przejścia nie było. Tak więc moje przypuszczenia co do usterki nstalacji a nie samego alternatora okazały się tarfne. Na obu przewodach we wtyczce podłączonej do alternatora, powinien być prąd, z tym że na tym cieńkim żółtym z czerwonym paskiem o którym była mowa wyżej powinien on być dopiero po przekręceniu stacyjki. Sterownik o który pytałem to moduł sterujący pracą świec żarowych między innymi, a czym jeszcze to nie wiem. ...a mierzy sie to tak jesli jest przejscie miedzy drutem jednym z 4 wlutowanych w uzwojenie a masa tzn ze spalony ;-) Ze stojana wychdzą trzy podwójne druty i przejście powino być na masę ale z odpowiednim oporem, które stawia uzwojenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 ja ma inny alterator ;-) niz w dizlu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jawi Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 No to wszystko wyjaśnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.