Gość scuby Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 cześc mam pytanie gdy zapalam silnik w mojej almerce to przez jakiś 2 sekundy bardzo głośno chdzi silnik a po tym czasie jest już normalnie a kontrolka oleju gaśnie gdy kończy się ten dzwiek. Kiedyś gdzieś na forum czytałem o tym problemie ale już nie pamiętam morze ktoś coś o tym wie Scuby@wp.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Powodów może być kilka. Zależy ile twoja almerka ma perzejechane. Mogą to być popychacze zaworów.Co prawda luzy kasowane są tam chydraulicznie ale gdy zwiększy się w miarę uzytkowania luz wstępny zanim olej go skasuje przez moment może stukać. Mogą to byc wybite panewki. Ale dżwięk panewek jest bardzo charakterystyczny o niskim tonie i natychmiast przestaje stukac gdy silnik łapie cisnienie. dodatkowym objawem wybitych panewek może być zapalanie się lampki ciśnienia oleju na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scuby Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 taki obiaw pojawia się tylko jak jest zimny silnik jak go odpalam pierwszy raz. potem jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 No tak . bo olej musi dokładnie spłynąć do miski. Ideałem było by uruchomienie silnika dopiero jak zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju. W gaźnikowcach wykonalne . W tych na wtrysku niebardzo. Może uda Ci się taki zabieg. Jeżeli silnik odpali i będzie dalej głośny. To na pewno wyeliminuje się uszkodzenie panewek lub popychaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spij997 Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Z całą pewnością przyczyną jest rozrząd. Prawdopodobnie chodzi konkretinie o napinacze łańcucha rozrządu (są 2 dolny i górny). Sprawdź ten temat i zobaczysz, że to będzie właśnie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBERTS Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Ja ma podobny problem. Mam Almerę 1.4 GX z 1996 r. - Japończyk. Jednak u mnie efekt ten występuje nie za każdym razem. Moje auto stało w ASO trzy dni. Wymienili mniejszy łańcuch rozrządy wraz z napinaczem - nic nie pomogło. Wiekszy jest OK. Jeździłem na oleju MOBIL 1 5W50. Po wymianie oleju na SHELL 10W40 objaw ten był bardziej widoczny ale też nie występował za każdym razem. Auto znów trafiło na 3 dni do ASO. Sprawdzili pompe oleju - jest OK. W końcu wymienili w październiku 2004 filtr oleju ale od silnika 1.6 (jest mniejszy). Do marca 2005 było "prawie" OK . Teraz znów mam ten sam efekt. Przy odpalaniu zimnego silnika pali się kontolka ciśnienia oleju i silnik głośniej prtacuje przez kilka sekund, ale nie jest to za każdym razem (powiedzmy raz na kilka dni). Jestem teraz umuwiony w ASO na wymianę pompy olejowej (kosz pompy - około 500 PLN). Nie sądzę że są to popychacze bo w ASO powiedzieli mi, że w tym silniku (1.4) nie ma popychaczy hydraulicznych. robert.skocinski@dls.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michas1987 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Dziwne ja mialem to samo,ale u mnie dolalem troche oleju i bylo ok za kazdym razem;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.