Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] climatronik


Gość Barabasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Barabasz

zaczelo sie robic cieplo (w koncu :D)

wsiadam do autka, odpalam i wlaczam automat klime na 18stopni

jesli daje nawiew na szybe lub na siebie (max do lewej lub prawej na przelaczniku)

to dmucha mi od razu b.mocno zimnym

ale jezeli ustawie przelacznik na ktroes z posrednich ustawien to dmucha tak na pol gwizdka :/

ale co dziwne po okolo minucie nagle jak by sie klima namyslila zaczyna dmuchac na maxa i dopiero jak schlodzi to znow schodzi na te pol gwizdka

czy to jest prawidlowe dzialanie ?? u Was tez tak dziala ??

 

niby nie przeszkadza, ale ja najbardziej lubie jak dmucha na szybe/nogi i na poczatku musze dawac recznie dmuchawe na max lub zaczynac od innego ustawienia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jezeli ustawie przelacznik na ktroes z posrednich ustawien to dmucha tak na pol gwizdka

ale co dziwne po okolo minucie nagle jak by sie klima namyslila zaczyna dmuchac na maxa i dopiero jak schlodzi to znow schodzi na te pol gwizdka

 

takie same objawy są u mnie i myślę że to norma, wkońcu po odpaleniu silnika komp musi zczytać wszystkie parametry z czujników no i jak postoi samochód pad słoncem, troche się rozgrzeje blacha to czujniki też moga oszaleć od tych temperatur.

A nadmuch na szybę na max służy do usunięcia pary wodnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barabasz
A nadmuch na szybę na max służy do usunięcia pary wodnej.

 

no tak ten na szybe to rozumiem, ale czemu tak samo mocno dmucha w ustawieniu "na klate" :P

 

czyli pierwszy glos , ze to chyba tak ma dzialac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"na klatę" to nie pamiętam jak dmucha bo na rozpoczęcie sezonu z klimatyzacją pękł mi pasek klinowy a nie mam jakoś czasu podjechać do mechanika,bo kanalu to ja nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barabasz, klima na klate dmucha mocna - jak i na szybę bo cały strumień powietrza idzie przez te wloty, a jak dasz na pośrednie ustawienia, tj. szyba-nogi, klata-nogi to ten sam strumień rozdziela się na dwa i logicznie rozumując musi być słabszy, jak dasz tylko na nogi to też mocno będzie dmuchało. A to, że włącza się pżźniej klima i dochładza, to może włączyłeś automatyczne sterowanie i dochładza później. ostro jedziesz na 18 stopni - będziesz chodził zaziębiony ;)

 

Powinno się ustawiać ok. 5 stopni mniej niz w cieniu na polu;). Najlepiej ustaw na 21-23 stopnie i włącz guzik AUTO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barabasz
Barabasz, klima na klate dmucha mocna - jak i na szybę bo cały strumień powietrza idzie przez te wloty, a jak dasz na pośrednie ustawienia, tj. szyba-nogi, klata-nogi to ten sam strumień rozdziela się na dwa i logicznie rozumując musi być słabszy, jak dasz tylko na nogi to też mocno będzie dmuchało. A to, że włącza się pżźniej klima i dochładza, to może włączyłeś automatyczne sterowanie i dochładza później. ostro jedziesz na 18 stopni - będziesz chodził zaziębiony ;)

 

Powinno się ustawiać ok. 5 stopni mniej niz w cieniu na polu;). Najlepiej ustaw na 21-23 stopnie i włącz guzik AUTO :)

 

wsiadam do autka, odpalam i wlaczam automat klime ......

..... jezeli ustawie przelacznik na ktores z posrednich ustawien to dmucha tak na pol gwizdka

ale co dziwne po okolo minucie nagle jak by sie klima namyslila zaczyna dmuchac na maxa .....

 

BULI jasne ze nie jezdze na 18stopniach, daje tak tylko na wejsciu ja auto stalo na sloncu i jest fest rozgrzane w srodku, pozniej przelaczam dokladnie tak jak mowisz 22-23

 

a ta opisana sytuacja dzieje sie gdy mam wlaczone AUTO, tez sadzilem ze to jest przez te rozdzielanie powietrza na 2-3 wyloty.

jednak to nie to, po chwili wlacza sie na max dmuchawa (ciagle jest na AUTO) i dopiero jak schlodzi, badz jak podkrece wyzej, to dmuchawa zwalnia.

 

i to mnie dziwi wlasnie, klima dostaje zadanie : max schlodzic, a ta w tych posrednich przelozeniach jak by sie przez dobra chwile nie mogla zabrac do roboty.

no i pytam czy to normalne, czy w innych tez tak to dziala....

czy moze to pierwszy objaw czegos zlego....

oby nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Z tego co ja się orientuję to climatronic w Primerze działa na zasadzie takiej że zadajesz mu tempertaurę i on dąży do jej uzyskania poprzez zmianę siły nawiewu. To tak jakbyś w manualnej włączył przełącznik na początku na 4 a potem jak się już schłodzi to wrócił np. na 1. Można to zauważyc jeżeli masz np. ustawione 27 stopni i dmuchawa chodzi na wolnym biegu i nagle zadasz mu temperaturę niższą. Wtedy żeby do niej dązyć układ musi dmuchawę wrzucić na wyższy bieg. Dość logiczne - to jest cała jego filoaofia.

Pozostaje jescze fakt skąd system bierze informację jak jest temperatura w samochodzie.

Jeżeli się nie mylę są dwa czuniki wpływające na pracę climatronica:

1. czujnik temperatury - znajduje się po prawej stronie kierownicy w obudowie licznika za taką kratką

2. czujnik nasłonecznienia umieszczony pod przednią szybą - taka czarna okrągła szybka z przyciemnionego plastiku

 

Jest jeszcze czujnik tempertatury zewnętrznej ale nie wiem czy on ma jakiś wpływ na pracę klimy.

 

Jeżeli coś świruje sprawdź oba czujniki bo może one są przyczyną wadliwej pracy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli coś świruje sprawdź oba czujniki bo może one są przyczyną wadliwej pracy.
może je przeczyść :).

 

Ale jeżeli ci klima dochładza tzn. podnosi prędkość dmuchawy na "AUTO" to jest dobrze.

Jak się schłodzi i np. będziesz stał w pełnym słońcu w korku to czujniki zadziałają i dadzą znak sygnał do pracy ;) i klima się włączy na wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barabasz

mi ta klima dziala b.dobrze, AUTO schladza najpierw mocnym wiatrakiem

a pozniej coraz slabszym i utrzymuje stala temperature

 

dziwi mnie tylko to ze przy ustawieniu :na szybe lub na klate

od razu startuje wiatrak na max obrotach

a na innych ustawieniach zaczyna od "na pol gwizdka" a dopiero po ok minucie wchodzi na max obroty

i o to pytam, czy u Was tez tak to dziala ........

 

btw. przez to gadanie o kilmie pogode szlag trafil i trzeba sie znow dogrzewac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barabasz, jak dasz na szybę to klima się załącza automatycznie i ładuje szybko np. żeby szybko odparować szyby w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też w pozycji na AUTO dmucha jak szalona, więc go nie włączam, po kilku minutach i tak się temp. robi "do życia". Faktem jest jednak to, że chyba nie da się bez klimy żyć, manewrowanie opuszczaniem/domykaniem szyb jest zbyt pracochłonne, łatwiej nacisnąć guzik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, szanujcie sprężarki. dobra rada - nagrzane auto po postoju na słońcu najpierw przewietrzyć, potem chłodzić klimą.

 

Ależ ja kocham swoją sprężarkę i najpierw porządnie wietrzę...

Ale w trasie chodzi już cały czas, bo się człowiek przyzwyczaja do względnej ciszy a nie hałasu drogi/ulicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barabasz
panowie, szanujcie sprężarki. dobra rada - nagrzane auto po postoju na słońcu najpierw przewietrzyć, potem chłodzić klimą.

 

Ależ ja kocham swoją sprężarkę i najpierw porządnie wietrzę...

Ale w trasie chodzi już cały czas, bo się człowiek przyzwyczaja do względnej ciszy a nie hałasu drogi/ulicy

 

tez kocham moja sprezarke :D

dzis na dworze 28stopni.

zaczalem od 18st. po chwili w gore 20-23-24-25 i caly czas az za zimno w srodku

skonczylo sie na tym ze temp mialem ustawiona na 27st. i leciutko dmuchalo zimnym

taka jazda to sama przyjemnosc, nawet korki mi nie przeszkadzaly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barabasz u mnie klimatyzacja działa identycznie. Sam ostatnio zwróciłem na to uwagę. Jeżeli ustawię nawiew tylko na szybę lub tylko na siebie wiatrak uruchamia się z makymalną prędkością. Nie zmieniając temperatury (załóżmy te 18 stopni) zmieniam nawiew na pośredni i prędkość wiatraka spada. Dopiero po jakimś czasie wiatrak rusza i chodzi tak długo aż się wychłodzi.

Widocznie tak już jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Barabasz
Barabasz u mnie klimatyzacja działa identycznie.

 

 

Ten model tak ma.

Ja się przyzwyczaiłem :)

 

 

dzieki panowie

czyli wychodzi ze wszystko jest OK

 

________________________

 

to teraz inne pytanie:

czy to prawidlowe ze gdy termometr pokazuje na zewnatrz np 29 st.

to w kabinie na climatroniku po wczesniejszym mocnym schlodzeniu

podnosze temperature do ok 24-26 st. i ciagle mi leciutko dmucha przyjemnym chlodem

prawie nie slychac wentylatora i jest super :D

 

w ktorym miejscu jest czujnik temperatury climatronika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzych67

Temperatura dla klimy jest zbierana nad kluczykiem (mała krateczka) i po prawej stronie przy szybie taki czerowny punkt. Jeśli słońce nie nagrzewa tego czujnika, to klima pracuje trochę inaczej. Sprawdzając temperaturę termometrem zawsze będzie różnica. Termometr sprawdza tylko temperaturę powietrza, a komputer klimy robi jakieś wyliczenia. Jeśli jest dzień bardzo słoneczny, to możesz ustawić 26 stopni i będzie chłodno.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad klimatyzacji wnetrza w Primerze P11.144 jest kontrolowany za pomoca przycisków (one-touch system): kierowca sam ustala odpowiednia dla niego temperature, a uklad odpowiednio reguluje wydatek urzadzen chlodzacych lub nagrzewnicy, tak aby utrzymac stala temperature wnetrza, uwzgledniajac takie parametry zmiany w temperaturze otoczenia, czy nagrzewanie kabiny przez promienie sloneczne. Jedyne co pozostaje w gestii kierowcy, to odpowiednie ustawienie punktów nawiewu; temperatura powietrza i predkosc pracy dmuchawy nie powinna wymagac korekcji. System ten jest takze zdolny do automatycznej regulacji innych parametrów ukladu wentylacji. Na przyklad kiedy wlaczy sie nawiew cieplego powietrza na zamarznieta przednia szybe (defrost), nastepuje wlaczenie ukladu chlodzenia w celu osuszenia powietrza, a funkcja obiegu wewnetrznego jest wylaczana dla usuniecia wilgotnego powietrza z wnetrza pojazdu. Inteligentny system kontroli pracy dmuchawy (Intelligent Fan Speed Control) uniemozliwia intensywny nadmuch zimnego powietrza na nogi kierowcy i pasazera dopóki temperatura nadmuchiwanego powietrza nie przekroczy 40 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Barabasz u mnie klimatyzacja działa identycznie. Sam ostatnio zwróciłem na to uwagę. Jeżeli ustawię nawiew tylko na szybę lub tylko na siebie wiatrak uruchamia się z makymalną prędkością. Nie zmieniając temperatury (załóżmy te 18 stopni) zmieniam nawiew na pośredni i prędkość wiatraka spada. Dopiero po jakimś czasie wiatrak rusza i chodzi tak długo aż się wychłodzi.

Widocznie tak już jest :)

 

Zauważyłem, że dmuchawa czeka by nie dmuchać ciepłego powietrza.

Najpierw schładza nagrzane przewody a potem dmucha z całą siłą.

Po schłodzeniu wnętrza spadają obroty.

Przy ustawieniu na szybę lub nogi, nie ma tego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

czy niskie temperatury maja ccos do wlaczania sie klimy??

po wlaczeniu dziala jakies 5 sekund wlacza sie sprezarka zalaczaja sie wentylatory i po chwili sie wylacza na panelu sterujacym w kabinie wyswietla sie ze klima jest wlaczona ale ona sie wylacza

c o tym myslec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

Podepnę się do tego tematu.

 

Byłem dzisiaj sobie sprawdzić szczelność, nabić i odgrzybić klimę w moim P11.144 i tu ZONK - pan mi po sprawdzeniu zaśpiewał - chłodnica klimy do wymiany - nieszczelna gdzieś tam po lewej stronie na dole. Zrobił próżnię, coś tam podłączył, zaczęło syczeć i popsikał jakimś specyfikiem w sprayu, potem szukał syczenia z jakimś stetoskopem na uszach.

Pytałem o ceny i podał mi w sklepie obok tylko Valeo za 650 zł i 665 Nissens. Przełożenie, zamontowanie, nabicie i odgrzybienie potem 250 zł. Za zdiagnozowanie usterki 30 zyli (mógł darować i tak robić będę później u niego -ale nie pewnie kryzys i każdy jeść musi ...)

 

I tu moje pytanie czy jest sens się bawić w używki - na alledrogo ceny kręcą się w okolicach 130-200 zł za samą chłodnicę - bez gwarancji oczywiście że to dobre i pochodzi przynajmniej ze 2-3 lata.

 

Czy jakąś inną firmę możecie polecić i jak kształtują się ceny.

W katalogu intercars nic nie znalazłem.

 

edit

na intercarsie jest tylko zwie się inaczej ;)

nissens za 533 zł

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spytać u nich telefonicznie http://www.trans-carbis.lbn.pl/zamowienie.html. Firma prowadzi wysyłkę. Najtańsza to będzie KOYO, nie powinna przekroczyć 300 zeta

Wymianę to zrobisz sam a i odgrzybianie i zmiana filtra to też nie jest żadna filozofia Samo nabicie układu to koszt rzędu 120 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość numerek70

Czy ktoś wie może ile powinno nabić się czynnika chłodzacego? facet dwa razy pod rząd nabijał mi klime i weszło około 370g w końcu powiedział ze tak musi być choć widzałem że coś nie gra.Cała procedura nabicia klimy nie wykazała nic co mogło by być tego przyczyną,szczelnośc itp. wszytko ok.Czy to jest normalne?ile normalnie wchodzi tego czynnika?co może być uszkodzone? Klima działa normalnie a wiec jedyny minus jest to że częściej będę musiał nabijać klime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...