Gość Barabasz Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 zaczelo sie robic cieplo (w koncu ) wsiadam do autka, odpalam i wlaczam automat klime na 18stopni jesli daje nawiew na szybe lub na siebie (max do lewej lub prawej na przelaczniku) to dmucha mi od razu b.mocno zimnym ale jezeli ustawie przelacznik na ktroes z posrednich ustawien to dmucha tak na pol gwizdka :/ ale co dziwne po okolo minucie nagle jak by sie klima namyslila zaczyna dmuchac na maxa i dopiero jak schlodzi to znow schodzi na te pol gwizdka czy to jest prawidlowe dzialanie ?? u Was tez tak dziala ?? niby nie przeszkadza, ale ja najbardziej lubie jak dmucha na szybe/nogi i na poczatku musze dawac recznie dmuchawe na max lub zaczynac od innego ustawienia :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 ale jezeli ustawie przelacznik na ktroes z posrednich ustawien to dmucha tak na pol gwizdka ale co dziwne po okolo minucie nagle jak by sie klima namyslila zaczyna dmuchac na maxa i dopiero jak schlodzi to znow schodzi na te pol gwizdka takie same objawy są u mnie i myślę że to norma, wkońcu po odpaleniu silnika komp musi zczytać wszystkie parametry z czujników no i jak postoi samochód pad słoncem, troche się rozgrzeje blacha to czujniki też moga oszaleć od tych temperatur. A nadmuch na szybę na max służy do usunięcia pary wodnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barabasz Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 A nadmuch na szybę na max służy do usunięcia pary wodnej. no tak ten na szybe to rozumiem, ale czemu tak samo mocno dmucha w ustawieniu "na klate" czyli pierwszy glos , ze to chyba tak ma dzialac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 "na klatę" to nie pamiętam jak dmucha bo na rozpoczęcie sezonu z klimatyzacją pękł mi pasek klinowy a nie mam jakoś czasu podjechać do mechanika,bo kanalu to ja nie posiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Barabasz, klima na klate dmucha mocna - jak i na szybę bo cały strumień powietrza idzie przez te wloty, a jak dasz na pośrednie ustawienia, tj. szyba-nogi, klata-nogi to ten sam strumień rozdziela się na dwa i logicznie rozumując musi być słabszy, jak dasz tylko na nogi to też mocno będzie dmuchało. A to, że włącza się pżźniej klima i dochładza, to może włączyłeś automatyczne sterowanie i dochładza później. ostro jedziesz na 18 stopni - będziesz chodził zaziębiony Powinno się ustawiać ok. 5 stopni mniej niz w cieniu na polu;). Najlepiej ustaw na 21-23 stopnie i włącz guzik AUTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barabasz Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Barabasz, klima na klate dmucha mocna - jak i na szybę bo cały strumień powietrza idzie przez te wloty, a jak dasz na pośrednie ustawienia, tj. szyba-nogi, klata-nogi to ten sam strumień rozdziela się na dwa i logicznie rozumując musi być słabszy, jak dasz tylko na nogi to też mocno będzie dmuchało. A to, że włącza się pżźniej klima i dochładza, to może włączyłeś automatyczne sterowanie i dochładza później. ostro jedziesz na 18 stopni - będziesz chodził zaziębiony Powinno się ustawiać ok. 5 stopni mniej niz w cieniu na polu;). Najlepiej ustaw na 21-23 stopnie i włącz guzik AUTO wsiadam do autka, odpalam i wlaczam automat klime ........... jezeli ustawie przelacznik na ktores z posrednich ustawien to dmucha tak na pol gwizdka ale co dziwne po okolo minucie nagle jak by sie klima namyslila zaczyna dmuchac na maxa ..... BULI jasne ze nie jezdze na 18stopniach, daje tak tylko na wejsciu ja auto stalo na sloncu i jest fest rozgrzane w srodku, pozniej przelaczam dokladnie tak jak mowisz 22-23 a ta opisana sytuacja dzieje sie gdy mam wlaczone AUTO, tez sadzilem ze to jest przez te rozdzielanie powietrza na 2-3 wyloty. jednak to nie to, po chwili wlacza sie na max dmuchawa (ciagle jest na AUTO) i dopiero jak schlodzi, badz jak podkrece wyzej, to dmuchawa zwalnia. i to mnie dziwi wlasnie, klima dostaje zadanie : max schlodzic, a ta w tych posrednich przelozeniach jak by sie przez dobra chwile nie mogla zabrac do roboty. no i pytam czy to normalne, czy w innych tez tak to dziala.... czy moze to pierwszy objaw czegos zlego.... oby nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Witam! Z tego co ja się orientuję to climatronic w Primerze działa na zasadzie takiej że zadajesz mu tempertaurę i on dąży do jej uzyskania poprzez zmianę siły nawiewu. To tak jakbyś w manualnej włączył przełącznik na początku na 4 a potem jak się już schłodzi to wrócił np. na 1. Można to zauważyc jeżeli masz np. ustawione 27 stopni i dmuchawa chodzi na wolnym biegu i nagle zadasz mu temperaturę niższą. Wtedy żeby do niej dązyć układ musi dmuchawę wrzucić na wyższy bieg. Dość logiczne - to jest cała jego filoaofia. Pozostaje jescze fakt skąd system bierze informację jak jest temperatura w samochodzie. Jeżeli się nie mylę są dwa czuniki wpływające na pracę climatronica: 1. czujnik temperatury - znajduje się po prawej stronie kierownicy w obudowie licznika za taką kratką 2. czujnik nasłonecznienia umieszczony pod przednią szybą - taka czarna okrągła szybka z przyciemnionego plastiku Jest jeszcze czujnik tempertatury zewnętrznej ale nie wiem czy on ma jakiś wpływ na pracę klimy. Jeżeli coś świruje sprawdź oba czujniki bo może one są przyczyną wadliwej pracy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Jeżeli coś świruje sprawdź oba czujniki bo może one są przyczyną wadliwej pracy. może je przeczyść . Ale jeżeli ci klima dochładza tzn. podnosi prędkość dmuchawy na "AUTO" to jest dobrze. Jak się schłodzi i np. będziesz stał w pełnym słońcu w korku to czujniki zadziałają i dadzą znak sygnał do pracy i klima się włączy na wyższych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barabasz Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 mi ta klima dziala b.dobrze, AUTO schladza najpierw mocnym wiatrakiem a pozniej coraz slabszym i utrzymuje stala temperature dziwi mnie tylko to ze przy ustawieniu :na szybe lub na klate od razu startuje wiatrak na max obrotach a na innych ustawieniach zaczyna od "na pol gwizdka" a dopiero po ok minucie wchodzi na max obroty i o to pytam, czy u Was tez tak to dziala ........ btw. przez to gadanie o kilmie pogode szlag trafil i trzeba sie znow dogrzewac :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Barabasz, jak dasz na szybę to klima się załącza automatycznie i ładuje szybko np. żeby szybko odparować szyby w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 U mnie też w pozycji na AUTO dmucha jak szalona, więc go nie włączam, po kilku minutach i tak się temp. robi "do życia". Faktem jest jednak to, że chyba nie da się bez klimy żyć, manewrowanie opuszczaniem/domykaniem szyb jest zbyt pracochłonne, łatwiej nacisnąć guzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubers Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 panowie, szanujcie sprężarki. dobra rada - nagrzane auto po postoju na słońcu najpierw przewietrzyć, potem chłodzić klimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 panowie, szanujcie sprężarki. dobra rada - nagrzane auto po postoju na słońcu najpierw przewietrzyć, potem chłodzić klimą. Ależ ja kocham swoją sprężarkę i najpierw porządnie wietrzę... Ale w trasie chodzi już cały czas, bo się człowiek przyzwyczaja do względnej ciszy a nie hałasu drogi/ulicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barabasz Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 panowie, szanujcie sprężarki. dobra rada - nagrzane auto po postoju na słońcu najpierw przewietrzyć, potem chłodzić klimą. Ależ ja kocham swoją sprężarkę i najpierw porządnie wietrzę... Ale w trasie chodzi już cały czas, bo się człowiek przyzwyczaja do względnej ciszy a nie hałasu drogi/ulicy tez kocham moja sprezarke dzis na dworze 28stopni. zaczalem od 18st. po chwili w gore 20-23-24-25 i caly czas az za zimno w srodku skonczylo sie na tym ze temp mialem ustawiona na 27st. i leciutko dmuchalo zimnym taka jazda to sama przyjemnosc, nawet korki mi nie przeszkadzaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deafenbaker Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Barabasz u mnie klimatyzacja działa identycznie. Sam ostatnio zwróciłem na to uwagę. Jeżeli ustawię nawiew tylko na szybę lub tylko na siebie wiatrak uruchamia się z makymalną prędkością. Nie zmieniając temperatury (załóżmy te 18 stopni) zmieniam nawiew na pośredni i prędkość wiatraka spada. Dopiero po jakimś czasie wiatrak rusza i chodzi tak długo aż się wychłodzi. Widocznie tak już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Ten model tak ma. Ja się przyzwyczaiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barabasz Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Barabasz u mnie klimatyzacja działa identycznie. Ten model tak ma.Ja się przyzwyczaiłem dzieki panowie czyli wychodzi ze wszystko jest OK ________________________ to teraz inne pytanie: czy to prawidlowe ze gdy termometr pokazuje na zewnatrz np 29 st. to w kabinie na climatroniku po wczesniejszym mocnym schlodzeniu podnosze temperature do ok 24-26 st. i ciagle mi leciutko dmucha przyjemnym chlodem prawie nie slychac wentylatora i jest super w ktorym miejscu jest czujnik temperatury climatronika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Temperatura dla klimy jest zbierana nad kluczykiem (mała krateczka) i po prawej stronie przy szybie taki czerowny punkt. Jeśli słońce nie nagrzewa tego czujnika, to klima pracuje trochę inaczej. Sprawdzając temperaturę termometrem zawsze będzie różnica. Termometr sprawdza tylko temperaturę powietrza, a komputer klimy robi jakieś wyliczenia. Jeśli jest dzień bardzo słoneczny, to możesz ustawić 26 stopni i będzie chłodno. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sikor Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Uklad klimatyzacji wnetrza w Primerze P11.144 jest kontrolowany za pomoca przycisków (one-touch system): kierowca sam ustala odpowiednia dla niego temperature, a uklad odpowiednio reguluje wydatek urzadzen chlodzacych lub nagrzewnicy, tak aby utrzymac stala temperature wnetrza, uwzgledniajac takie parametry zmiany w temperaturze otoczenia, czy nagrzewanie kabiny przez promienie sloneczne. Jedyne co pozostaje w gestii kierowcy, to odpowiednie ustawienie punktów nawiewu; temperatura powietrza i predkosc pracy dmuchawy nie powinna wymagac korekcji. System ten jest takze zdolny do automatycznej regulacji innych parametrów ukladu wentylacji. Na przyklad kiedy wlaczy sie nawiew cieplego powietrza na zamarznieta przednia szybe (defrost), nastepuje wlaczenie ukladu chlodzenia w celu osuszenia powietrza, a funkcja obiegu wewnetrznego jest wylaczana dla usuniecia wilgotnego powietrza z wnetrza pojazdu. Inteligentny system kontroli pracy dmuchawy (Intelligent Fan Speed Control) uniemozliwia intensywny nadmuch zimnego powietrza na nogi kierowcy i pasazera dopóki temperatura nadmuchiwanego powietrza nie przekroczy 40 stopni C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Barabasz u mnie klimatyzacja działa identycznie. Sam ostatnio zwróciłem na to uwagę. Jeżeli ustawię nawiew tylko na szybę lub tylko na siebie wiatrak uruchamia się z makymalną prędkością. Nie zmieniając temperatury (załóżmy te 18 stopni) zmieniam nawiew na pośredni i prędkość wiatraka spada. Dopiero po jakimś czasie wiatrak rusza i chodzi tak długo aż się wychłodzi.Widocznie tak już jest Zauważyłem, że dmuchawa czeka by nie dmuchać ciepłego powietrza. Najpierw schładza nagrzane przewody a potem dmucha z całą siłą. Po schłodzeniu wnętrza spadają obroty. Przy ustawieniu na szybę lub nogi, nie ma tego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 czy niskie temperatury maja ccos do wlaczania sie klimy?? po wlaczeniu dziala jakies 5 sekund wlacza sie sprezarka zalaczaja sie wentylatory i po chwili sie wylacza na panelu sterujacym w kabinie wyswietla sie ze klima jest wlaczona ale ona sie wylacza c o tym myslec?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldemarr3 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam Podepnę się do tego tematu. Byłem dzisiaj sobie sprawdzić szczelność, nabić i odgrzybić klimę w moim P11.144 i tu ZONK - pan mi po sprawdzeniu zaśpiewał - chłodnica klimy do wymiany - nieszczelna gdzieś tam po lewej stronie na dole. Zrobił próżnię, coś tam podłączył, zaczęło syczeć i popsikał jakimś specyfikiem w sprayu, potem szukał syczenia z jakimś stetoskopem na uszach. Pytałem o ceny i podał mi w sklepie obok tylko Valeo za 650 zł i 665 Nissens. Przełożenie, zamontowanie, nabicie i odgrzybienie potem 250 zł. Za zdiagnozowanie usterki 30 zyli (mógł darować i tak robić będę później u niego -ale nie pewnie kryzys i każdy jeść musi ...) I tu moje pytanie czy jest sens się bawić w używki - na alledrogo ceny kręcą się w okolicach 130-200 zł za samą chłodnicę - bez gwarancji oczywiście że to dobre i pochodzi przynajmniej ze 2-3 lata. Czy jakąś inną firmę możecie polecić i jak kształtują się ceny. W katalogu intercars nic nie znalazłem. edit na intercarsie jest tylko zwie się inaczej nissens za 533 zł Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Możesz spytać u nich telefonicznie http://www.trans-carbis.lbn.pl/zamowienie.html. Firma prowadzi wysyłkę. Najtańsza to będzie KOYO, nie powinna przekroczyć 300 zeta Wymianę to zrobisz sam a i odgrzybianie i zmiana filtra to też nie jest żadna filozofia Samo nabicie układu to koszt rzędu 120 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość numerek70 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Czy ktoś wie może ile powinno nabić się czynnika chłodzacego? facet dwa razy pod rząd nabijał mi klime i weszło około 370g w końcu powiedział ze tak musi być choć widzałem że coś nie gra.Cała procedura nabicia klimy nie wykazała nic co mogło by być tego przyczyną,szczelnośc itp. wszytko ok.Czy to jest normalne?ile normalnie wchodzi tego czynnika?co może być uszkodzone? Klima działa normalnie a wiec jedyny minus jest to że częściej będę musiał nabijać klime. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rubinio Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Wg. dokumentacji czynnika chłodzącego powinno być 0,6 kg. Pzdr Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.