Gość Wowek_L Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Witam Szanownych Forumowiczów Problem jaki chciałem tu przedstawić nie został jednoznacznie opisany i rozwiązany do tej pory na forum. Być może uda sie ustalić "oficjalną" wersję. PROBLEM: do ALMERY N16 (benzyna) dostępne są 2 typy przepływomierzy: 1. 0280218005 - do wersji przed FL, dodatkowo przed filtrem powietrza występuje oddzielny czujnik temperatury. Jest dostępny jako zamiennik BOSCH za całkiem rozsądne pieniądze (czasem nawet za ok 240zł jako cześć regenerowana fabrycznie przez Boscha - naklejka EXCHANGE) 2. 0280218094 - wersja po FL. Ten typ ma zintegrowany czujnik temperatury. Kosztuje ok 800zł. Na zdjęciu poniżej widać jak zbudowany jest przepływomierz .......... 094 po wyjęciu z obudowy (tej przykręcanej do puszki filtra). Moje pytanie: Czy przepływomierz ......005 ma kostkę podłączeniową na 5 styków? Czy jest w nim miejsce do przyłączenia termistora, tzn czy są styki metalowe tak jak na zdjęciu zaznaczone na czerwono? Czy jakiś forumowicz mógłby podesłać mi zdjęcia "wnętrza" przepływki ....005 Prosze o wypowiedzi i podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berdysz Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 ja mialem tak przekladany termisotor przez goscia co pracuje w nissanie (robil to prywatnie ) Po tej czynnosci samochod zaczal mi palic ok 0.5 - 1 litra wiecej niz przy starej przeplywce, ale wydaje mi sie ze przez to jest duuzooo mocniejszy, teraz pali mi ok 8l w jezdzie miszanej. Wracajac do powyzszego tematu jest mozliwa zamiana o ktorej pisalales a co najwazniejsze jest sporo taniej Nissan Almera N16 przed FL (fabryczna przeplywka ...94) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 fabryczna przeplywka ...94 Z tego co "wyniuchałem" w serwisówce oraz w katalogu Boscha wynika ze przepływomierz ...094 i ...005 nie różnią sie względem części wykonawczej do pomiaru przepływu powietrza a tylko występowaniem termistora. Konkluzją było by stwierdzenie ze 005 można zastąpić 094 ale pod względem ekonomicznym to istna porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berdysz Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 ale czemu nie kupic 005 i wstawic do niej termistor o ktorym piszesz z 94. Wychodzi sporo taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Witam Szanownych Forumowiczów Problem jaki chciałem tu przedstawić nie został jednoznacznie opisany i rozwiązany do tej pory na forum. Być może uda sie ustalić "oficjalną" wersję. PROBLEM: do ALMERY N16 (benzyna) dostępne są 2 typy przepływomierzy: 1. 0280218005 - do wersji przed FL, dodatkowo przed filtrem powietrza występuje oddzielny czujnik temperatury. Jest dostępny jako zamiennik BOSCH za całkiem rozsądne pieniądze (czasem nawet za ok 240zł jako cześć regenerowana fabrycznie przez Boscha - naklejka EXCHANGE) 2. 0280218094 - wersja po FL. Ten typ ma zintegrowany czujnik temperatury. Kosztuje ok 800zł. Na zdjęciu poniżej widać jak zbudowany jest przepływomierz .......... 094 po wyjęciu z obudowy (tej przykręcanej do puszki filtra). Obrazek Moje pytanie: Czy przepływomierz ......005 ma kostkę podłączeniową na 5 styków? Czy jest w nim miejsce do przyłączenia termistora, tzn czy są styki metalowe tak jak na zdjęciu zaznaczone na czerwono? Czy jakiś forumowicz mógłby podesłać mi zdjęcia "wnętrza" przepływki ....005 Prosze o wypowiedzi i podpowiedzi. z racji ze w ostatnim czasie mocno zaprzyjazniłem z przepływomierzami moge tu troche zasiac niepewność 005 jak i 094 wystepowaly w samochodach przed liftem. natomiast 005 byl w większości montowany w furach po lifcie ja mam 2001 i mialem niestety 094 co do kostki podłączeniowej zarówno 005 jak i 094 ma zlacze 5cio stykowe. jednak w 005 nie sa wykorzystane 2 styki którymi wlansie w 094 idzie sygnal z termistora co do zdjęcia 005 - jest to dokładnie taki sam przepływomierz jedynie brak w nim ( nie zamontowano) termistora, ale sa wszystkie konieczne mocowania na ten termistor. ja przeplywke wymieniłem w ASO koszt 429 pln z diagnostyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 natomiast 005 byl w większości montowany w furach po lifcie no nie zgodzę sie... 094 występuje w benzynie zawsze po FL i czasem, jak w twoim przypadku przed FL. Właśnie testuje 005 jako "zamiennik" 094. Na razie nie przełożyłem termistora, zamiast tego mam opornik 2kOhm. Przejechałem jakieś 150km od piątku, wszystko jak narazie działa bez zarzutu. Jedyny kłopot przy przekładaniu termistora to odkręcenie 2 nietypowych śrub żeby można było wyjąć wnętrze przepływomierza z obudowy. Nie mam narazie takiej końcówki wiec ..mam chwilowo opornik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 U mnie jest też 094.Z katalogu Bosch wynika ,że 005 robili dla Almer do 10.2000.Dalej dawali 094( od 11.2000).Sądzę że jakby dostać taki sam termistor (podaje tylko temp zasysanego powietrza) to można powalczyć i powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 natomiast 005 byl w większości montowany w furach po lifcie no nie zgodzę sie... 094 występuje w benzynie zawsze po FL i czasem, jak w twoim przypadku przed FL. hmm wydawalo mi sie ze po lifcie byly 005 Właśnie testuje 005 jako "zamiennik" 094. Na razie nie przełożyłem termistora, zamiast tego mam opornik 2kOhm. Przejechałem jakieś 150km od piątku, wszystko jak narazie działa bez zarzutu. Jedyny kłopot przy przekładaniu termistora to odkręcenie 2 nietypowych śrub żeby można było wyjąć wnętrze przepływomierza z obudowy. Nie mam narazie takiej końcówki wiec ..mam chwilowo opornik. te nietypowe śruby to torx plus 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 torx plus 20 Super konkret mi teraz podpowiedziałeś! Dzieki [ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 23:35 ] jakby dostać taki sam termistor Termistora już szukałem. Jest troszkę nietypowy, wyskalowany na 2kOhm przy 25st (zazwyczaj sa 2,2kOhm) i ze wzgledu na obudowe ma małą pojemność cieplną wiec szybko reaguje na zmiany. Jednakże najzyklejszy 2,2 działa też dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostek Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 (edytowane) Witajcie, troszkę odświeżę temat. posiadam WP11.144 QG18DE z roku 2001, przepływka zamontowana 0280218005 z termistorem. Jako że zaczęły się problemy z szarpaniem, zakupiłem regenerowany przepływomierz w Intercarsie (312zł po rabacie katalogowa cena 397zł) przepływomierz ten posiada nr zamienny 0986280232, ale jak się okazało ten regenerowany już nie posiada termistora. Po montażu "nowego" przepływomierza, nyska troszkę odżyła, mniej szarpie, ale jednak szarpie, dlatego zastanawiam się czy pomóc może wstawienie tego termistora w przepływomierz, i jak to zrobić. Prawdopodobnie w moim starym przepływomierzu ten termistor jest uszkodzony (jak sprawdzić działanie termistora). Dlatego proszę o poradę co można zrobić: - czy kupić gdzieś termistor i wstawić go w nowy przepływomierz - czy przełożyć ze starego i sprawdzić czy jest ok Jeśli kupić to jakiego termistora mam szukać, czy będzie to tego typu? zdjęcie ze strony: http://1.1.1.5/bmi/euroelektronik.com.pl/site/uploaded_files/passive/resistors/Termistor%2020K%20NEWm.jpg Pozdrawiam Ostek UP Może ktoś poradzi jaki termistor kupić, i jak sprawdzić stary? Edytowane 15 Sierpnia 2009 przez Ostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Już chyba trochę po czasie odzywam się w tym temacie - ale może kolejnym osoba się przyda! Robiłem ostatnio taką podmianę - czyli oryginalnego BOSCHA z termistorem zamieniałem na BOSCHA bez termistora!!! Termistor kupiłem za ok 2zł - będzie w zasadzie każdy NTC o wartości ok 3,3 K przy 25 stopniach C. np. http://www.allegro.pl/search.php?string=termistor+3%2C3kom&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0 Tak naprawdę odczyt temperatury zasysanego powietrza ma ok 5% udział w doborze mieszanki jaką dostaje silnik, tak więc jest to sprawa czwartorzędna !!! Jeśli by tam wstawić zwykły opornik 3,3k nic złego by się nie stało i w zasadzie ni było by odczuwalnej różnicy!!! A jeśli zamotujemy termistor o tej wartości to skład mieszanki będzie niemalże identyczny jak przy oryginale - różnica będzie stanowić ułamek procenta !!! Powtarzam - sprawa przetestowana! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość and_c Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Witam, Proszę o podanie wartości termistora, bo wątek wyżej była wartość 2,2k a Ty podajesz 3,3k, chociaż oryginalnie jest podobno 2,0k. Pozdrawiam i dziękuję z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Oczywiście 2,2k - przepraszam wszystkich najmocniej - 3,3 to jest wartość napięcia jaka ma byc przy 25 stopniach czyli jeszcze raz: Termistor 2,2 kohm przy 25 stopniach, i wtedy napięcie na nim ma być 3,3V !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Właśnie jestem po wymianie przepływki z 094 na 005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreeN_OnE Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 (edytowane) Czy mógłby ktoś powiedzieć czy termistor się wlutowuje czy tylko wpina w mocowanie, bo właśnie jestem przed wymianą przepływomierza i chcę zrobić to samo co opisane powyżej. Jeszcze coś takiego mi się w oko rzuciło przy szukaniu http://www.bmw.pun.p...opic.php?id=139, może ktoś próbował? Takich modów próbowali koledzy od opli i fiatów i sobie chwalą tyle, że w dieslach. Dodam,że u siebie mam problem z opadaniem obrotów i auto gaśnie. Po odpięciu przepływomierza to samo, z tym że jak dalej pedał w podłogę to się dławił przy wchodzeniu na obroty. Wyjąłem przepływomierz i czyściłem go specjalnym środkiem CRC Air Sensor Clean, poprawa ktrótkotrwała, ale przepływomierz jest z końca 2001 i pewnie nikt do niego nie zaglądał od nowości i dość mocno przysyfiony był. Chcę wypróbować wszystkiego zanim to dziadostwo zmienię na nowe Edytowane 2 Stycznia 2012 przez GreeN_OnE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 (edytowane) Czy mógłby ktoś powiedzieć czy termistor się wlutowuje czy tylko wpina w mocowanie, bo właśnie jestem przed wymianą przepływomierza i chcę zrobić to samo co opisane powyżej. ... termistor zagniatamy w mocowaniach ( nic nie lutujemy ) Pozdr. Edytowane 3 Stycznia 2012 przez retros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zagniatamy ? ! lutowanie jest dużo lepszym wyjściem i pewniejszym, ja lutowałem nic nie zagniatałem, wg mnie to głupota jest, a jak się wysunie ? i poleci dalej do silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zagniatamy ? ! lutowanie jest dużo lepszym wyjściem i pewniejszym, ja lutowałem nic nie zagniatałem, wg mnie to głupota jest, a jak się wysunie ? i poleci dalej do silnika ? w orginale termistor jest zagniatany - twój argument że jak się wysunie - jest błędny - zagniatany jest w dwóch miejscach a w jenym topimy uchwyt plastiku - wszystko dokładnie widać na zdjęciu - ... ciekawe co byś powiedział jak by lut ci " odszedł " Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Niech Ci będzie, ja lutuje dużo pewniejsze łączenie jak i lepsze przewodzenie. Końcówki do głośników samochodowych też się " zagniata" a jednak dodatkowo lutuje się dla lepszego sygnału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Niech Ci będzie, ja lutuje dużo pewniejsze łączenie jak i lepsze przewodzenie. Końcówki do głośników samochodowych też się " zagniata" a jednak dodatkowo lutuje się dla lepszego sygnału. ... nie ma się co sprzeczać - jak kto woli - lutujemy lub zagniatamy Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreeN_OnE Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 (edytowane) Koledzy proszę mnie oświecić. Chciałem pomierzyć napięcia na swoim przepływomierzu, zgodnie z opisem na forum (żołty kabel i minus z aku). Na mierniku skala ustawiona na 20V i nic nie pokazuje. Dopiero po zmianie skali na 200mV wartości następujące 7mV na obrotach jałowych i to samo przy 2500obr/min, puściłem pedał gazu i dopiero jak obroty spadły prawie do zera napięcie wzrosło do 22mV. Czy to możliwe ze mam aż tak padnięty przepływomierz czy źle dokonałem pomiaru bo już zgłupiałem bo raczej ciężko to źle pomierzyć :/ ? Dodam jeszcze, że silnik dławi mi się jak schodzą obroty po przygazówce, więc wszystko wskazuje na przepływomierz Edytowane 8 Stycznia 2012 przez GreeN_OnE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 (edytowane) Piszecie, że należy przełożyć termistor ja nie znam się na elektronice, ale to co jest na zdjęciu na pierwszej stronie wygląda jak rezystor tz. opornik a nie termistor, który wygląda inaczej http://sklep.avt.pl/...tor 3-3kom.html, taki to termistor był zamontowany w przepływce podróbce w środku tam gdzie jest taka blaszka w oryginalnym tam nie było nic, jak to jest ? Edytowane 27 Lutego 2013 przez piotr_the Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Juzeffo Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 (edytowane) te nietypowe śruby to torx plus 20 Jakby ktoś miał zamiar kupować tylko jeden klucz (tak jak to ja zrobiłem) to mała uwaga - w moim przepływomierzu czujnik jest na torx plus 25 (TS25) Pozdrawiam Edytowane 24 Marca 2014 przez Juzeffo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 dodaje ponownie zdjęcie może komuś się przyda pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) Pare lat już mineło od tej wymiany. Rozumiem, że wszystko gra jak powinno i mogę śmiało brać 005 i przełożyć termistor ze starego 094? Mi już tak łatwo nie poszło. Zamówiłem w ciemno 005, kupiłem termistor 2,2k, zabieram sie za wymiane i widzę, że mam całkiem inny MAF niż reszta. Mój to 22680-AW400 AFH60-24 ( jak w Primerze) Wtyczka niestety jest inna, więc musze sprawdzić czy 005 będzie ok i kupic wtyczkę od 005 :/ Almera N16 2005 FL QG15DE 98KM Jak to się stało? Edytowane 20 Października 2017 przez vulture30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.