Gość highlander83 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Witam was posiadacze nissanow,mam problem i prosze o rade i wskazowki Dzis kiedy zaparkowalem primerke po przejechaniu 10km,kiedy wylaczylem silnik(zrobilo sie cicho) uslyszalem "bulgotanie" i mnie to zaniepokoilo. Skorzystalem z "szukajki" ale nie dala mi ona jednoznacznej odpowiedzi. Bulgotanie pochodzi z zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego. Bylo tam min. wiec dolalem plynu ale bulgotanie nadal nie ustapilo. Wyczytalem(przy uzyciu szukajki) ze to moze byc uszczelka pod glowica lub glowica(ale wyczytalem tez ze przy glowicy i uszczelce wystepuja tez inne objawy),w moim przypadku nie ma innych objawow: -nie ma spadku mocy -nie ma falujacych obrotow -nie kopci przy odpalaniu -nie dzieje sie nic zlego poza tym bulgotaniem ... jutro sprawdze czy jest maz lub cos podobnego pod korkiem chlodnicy i bagnetu olejowego w zwiazku z tym nastepuje pytanie .... 1) co moze byc przyczyna bulgotania(poza glowica lub uszczelka??) 2) poprzedni wlasciciel mowil ze wymienial nagrzewnice (jest jakis zwiazek??) 3)czy to moze byc uszkodzony termostat? 4)czy to moze byc zapowietrzony uklad?? 5)szukam dobrego mechanika na slasku(prosze o ewent. namiary) 6)wszystkie fora maja wlasne zasady pisania postow jesli cos nie tak to poprawie do24h(uprzejmie prosze admina o nie kasowanie,co trzeba to poprawie) pozdo,dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Witam Chyba miałem cos podobnego, przy wymianie rozrządu trzeba było odłączyć rurę od chłodnicy co jednoznaczne było z częściowym spuszczeniem wody. Po wymianie uzupełniłem ją, ale coś bulgotało, przelewało się, jak się okazało odpowietrzał się układ i przez jakieś 2 dni musiałem jeszcze dolewać płynu. Mało jeździłem dlatego tak długo to trwało. Miejmu nadzieje ze też tak miałeś. Tylko pytanie dlaczego miałeś min. płynu? Może Ci gdzieś ucieka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 stawiam na uszczelke pod glowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 highlander83 jeżeli nie masz innych objawów co do uszczelki wcale nie znaczy ze to nie może być ona, ale najpierw dolej płynu chłodniczego do chłodnicy i zbiorniczka odpal fure i poczekaj do załączenia wentylatora jeżeli płynu ubędzie to dolewaj do kreski max jak będziesz miał max przez dłuższy okres czasu i nie będzie bulgotania po zgaszeniu silnika to jest git jeśli nie to będzie uszczelka pod głowcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Ja mam podobne objawy tzn kiedyś pewnego dnia ciągnąłem inny samochód i moja prima sie zagotowała dolałem płynu i jeździłem gdzieś 3 tygodnie i znowu w trasie sie zagotowała ale co zauważyłem że jak sie zagotowała to wentylatory nie chodziły i po odkręceniu korka od chłodnicy przestawało bulgotać. A gdy bulgotało wyrzucało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Może ktoś wie co to może być bo moim zdaniem to uszczelka pod głowicą ale zastanawia mnie to czemu te wentylatory sie nie załączają czy czasem czujnik temperatury nie jest uszkodzony ten co powinien załączyć wentylator. Nie wiem co do końca jest jak możecie to proszę o podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kebaz Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Ja mam podobne objawy tzn kiedyś pewnego dnia ciągnąłem inny samochód i moja prima sie zagotowała dolałem płynu i jeździłem gdzieś 3 tygodnie i znowu w trasie sie zagotowała ale co zauważyłem że jak sie zagotowała to wentylatory nie chodziły i po odkręceniu korka od chłodnicy przestawało bulgotać. A gdy bulgotało wyrzucało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Może ktoś wie co to może być bo moim zdaniem to uszczelka pod głowicą ale zastanawia mnie to czemu te wentylatory sie nie załączają czy czasem czujnik temperatury nie jest uszkodzony ten co powinien załączyć wentylator. Nie wiem co do końca jest jak możecie to proszę o podpowiedzi. Na bank uszczelka pod głowicą albo głowica miałem te same obawy, trzeba sciągać kapelusz planować głowice i wymieniać uszczelke w najlepszym przypadku a w najgorszym wymieniać głowice, primerki często to mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 sheff, jedz sprawdz te wentylatory do elektryka z Pruszcza (zanim zdejmiesz łeb),tel.znajdziesz w Tygodniku.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 To prawda lepiej wydać ok. 150 na czujnik wentylatora i termostat zeby miec pewnośc niż zdjąc dobry "łep". i mieć dalej to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Jak zwieram dwa styki od wentylatorów to sie załączają ale nie wiem co z tym czujnikiem a z termostatem jest ok bo po ostatnim zagotowaniu go wymieniłem na nowy. Aha a co może sie stać jak będę jeździł z samochodem który ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. A jeszcze pytanko jakie mogą być objawy oprócz tych co wymieniłem uszkodzenia uszczelki. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 sheff, jakie mogą być objawy oprócz tych co wymieniłem uszkodzenia uszczelki. Wyczytalem(przy uzyciu szukajki) ze to moze byc uszczelka pod glowica lub glowica(ale wyczytalem tez ze przy glowicy i uszczelce wystepuja tez inne objawy),w moim przypadku nie ma innych objawow:-nie ma spadku mocy -nie ma falujacych obrotow -nie kopci przy odpalaniu -nie dzieje sie nic zlego poza tym bulgotaniem ... jutro sprawdze czy jest maz lub cos podobnego pod korkiem chlodnicy i bagnetu olejowego w zwiazku z tym nastepuje pytanie .... ale nie wiem co z tym czujnikiem może nie dawać zwarcia przy osiągnięciu odpowiedniej temp. sprawdz miernikiem lub od razu wymień koszt nie wielki tylko po wymianie pamiętaj o odpowietrzeniu ukł. chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Bo też co mi się przypomniało teraz że jak się samochód gotował to na wskaźniku od temperatury to wskazówka była gdzieś w połowie skali nie unosiła się do tej czerwonej kreski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kon103 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Witam. Od kilku dni walcze z tym co 08sheff. Mam tylko jeden wentylator i dwa czujniki. Sprawa wyszla po uszkodzeniu chlodnicy i pierwszym gotowaniu. Wentylator nie wlacza sie. Z opisu ksiazki serwisowej wynika ze, pierwszy wentylator zalacza sie przy 90 stopniach a drugi 105. Teraz pytanie, tory czujnik jest od 90? Ten na termostacje, czy na przewodzie wodnym. Wymienilem ten na termostacie i nic, na krotko przekaznik i wentylator dziala. Na drugim czujniku nie mam wogole napiecia, zwarcie nie uruchamia zadnego przekaznika. Wskaznik tez dziwnie pokazuje, chlodnica sie gotuje, a on lekko ponad polowa. Dopiero po jakims czasie skacze na czerwone. Tez tak mam: -nie ma spadku mocy -nie ma falujacych obrotow -nie kopci przy odpalaniu -nie dzieje sie nic zlego poza tym bulgotaniem Macie jakies pomysly jak temu zarazdzic? Aha auto bylo u elektryka, ale badal tylko jeden uklad-ten z czujnikiem na termostacie. Stwierdzil uszkodzenie czujnika, wymienilem, oczywiscie bez zmian. Dzieki ipozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Nie jestem na 100 pewny ale "drugi" czujnik zadziała(dostanie napięcie) dopiero po załączeniu się pierwszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 A ja stawiam jednak na uszczelkę albo nawet na głowicę. Jak kupiłem mojegoi było to samo. Wszystko w normie i nic dziwnego poza bulgotaniem. Temperatura w normie, moc też ia takiem tam. Ale zdecydowałem zrzucić głowę no i się okazały dwa pęknięcia międzyzaworowe. Uszczelka była OK. Nie życzę Ci żeby to była głowica ale skoro ciśnienie przedostaje się z komory do układu chłodzenia to nie chciej wiedzieć co będzie jak pójdzie to w drugą stronę i płyn chłodniczy dostanie się tam gdzie nie powinien... Tak czy owak ja bym zrzucił głowicę. Też się łudziłem nieodpowietrzonym układem i takie tam ale niestety - rzeczywistość jest brutalna. Jakbyś miał jakieś pytania na temat całej operacji daj znać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość highlander83 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 no i juz po wszystkiemu,uszczelka do tego planowanie glowicy,skroblo mnie w koncowym rach. 550zl. Od dzis "niski" ma ksywe "skarbonka" pozdro for all Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Mam pytanko, gdyż wykręciłem włącznik termiczny i czujniki ten nad termostatem, i mam pytanie o rezystancję włącznika termicznego od załączania wentylatorów bo w książce serwisowej znalazłem rezystancje czujnika temperatury w 20C 2,1-2,9 K Ohm w 50C 0,68-1,00 K Ohm w 80C 0,30-0,33 K Ohm czy ten włącznik termiczny powinien też mieć taką samą rezystancję co czujnik temperatury. Proszę o podpowiedzi!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Włącznik termiczny powinien mieć dwa stany: - nieskończenie wielka rezystancja ( przerwa w obwodzie ) - niska temperatura wody - zerowa rezystancja ( zwarcie ) - wysoka temperatura wody Ja w swoim aucie mam włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę. Ma trzy przewody i dwa obwody. Pierwszy obwód zwiera przy około 90*C włączając oba wiatraki na małą prędkość obrotową ( połączone szeregowo przez trzy przekaźniki ) i drugi obwód zwierany przy około 105*C. Wtedy wentylatory łączone są równolegle i chodzą z maksymalną prędkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Problem rozwiązany (mam taką nadzieję) i co sie okazało to niedomagał włącznik termiczny który załącza wentylatory po prostu sie za późno włączał. Więc wizja wymiany uszczelki pod głowicą sie nie sprawdziła!!! Dzięki za wszelkie sugestie!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kebaz Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Problem rozwiązany (mam taką nadzieję) i co sie okazało to niedomagał włącznik termiczny który załącza wentylatory po prostu sie za późno włączał. Więc wizja wymiany uszczelki pod głowicą sie nie sprawdziła!!! Dzięki za wszelkie sugestie!!!![/quote Siemanko u mnie to samo wymienilem uszczelke sprawdzilem i splanowalem glowice i wciąż bulgotanie w zbiorniczku przy wyzszych obrotach, czy moze byc przyczyna wentylator chlodnicy, mam podlaczony na przelacznik, gdyz nie dziala czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarek532 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 to i ja sie dopisze do tematu wode wywala do zbiorniczka wyrownawczego wskaznik temp. na srodku odkrecam korek od chlodnicy a tu mi na0, 5metra sika gotujaca woda. pod pelnym obciazeniem wskaznik temp. skacze na czerwone pole wrzucam na luz i opada i tak w kolko i teraz pytanie o przyczyne . i znowu sie boje ze koszta a wakacje tuz tuz i chcialem tym jechac prosze o podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 jak może nie bulgotać skoro płyn w układzie chłodzenia jest pod cisnieniem. poza tym skoro jest pod ciśnieniem to mniejsza temp. wrzenia. łatwo więc to zagotować. a że do chłodzenia leje się czesto taniochę, to wszystko staje się proste.... wskaznik temp. na srodku odkrecam korek od chlodnicy a tu mi na0, 5metra sika gotujaca wodajeżu.. ktoś ty? masturbator? chłopie, przecież operacja plastyczna twarzy kosztuje!! tak sie nie robi!! jak sie nawet zagotuje chłodzenie, to sie nie odkręca korka od zbiorniczka wyrównawczego. znam takich co po zagotowaniu dolewali zimnej wody do chlodnicy... kupiłem potem chlopakom kilka chłodnic NISSENA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarek532 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 szynszyl, to gdzie widzisz problem z tym ze temp. wskakuje na czerwone pole i wywala wode do zbiorniczka wyrownawczego raczej powina przeganiac w kolo termostat dziala , wentylatory dzialaja a wywala wode byl plyn tylko ze juz wode teraz dolewam bo wywalilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 termostat zeby sprawdzić ze działa to sie go wyciaga. wklada do wrzątku i patrzy. może się przycina. miałem fieste XR2i i przycinal sie termostat. a ja zachodziłem w głowe co jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarek532 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 sprawdzony a nawet teraz wyciagniety i to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 no dobra... ale ile ty masz wentylatorów i ile czujników termicznych? od tego by zacząć. węże do chlodnicy twarde/miekkkie po nagrzaniu? jaka temp. u góry chłodnicy, jak na dole? dla mnie problem glowicy to podnoszący sie poziom oleju. zmiana jego barwy, kopcenie przy odpalaniu. zabijesz glowice jak nie uporasz sie z przegrzewaniem płynu. tylko po kolei.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.