Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] skrzynia biegów raz kolejny

Gość lukasz_k

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz_k

Witam

parę mieszków temu wymieniałem łożyska na skrzyni zaraz po zamontowaniu ponownie skrzyni w aucie powstał problem,

przed ingerencją biegi wchodziły jak złoto, bez żadnego haczenia czy innych cudów

teraz przy wrzucaniu każdego biegu odczuwam jakieś haczenie czasem nie mogę za pierwszym razem wrzucić wstecznego

znajomy zasugerował że może nasmarować synchronizatory albo coś zrobić z wodzikami

jestem zielony w tym temacie więc nie wiem nawet co to te wodziki

pytanie tylko czy to można opanować samodzielnie czy lecieć do mechanika (już mnie dosyć wydoili z kasiory więc wolałbym ich ominąć)

no i przede wszystkim czy to mogą być te sugerowane powody ??

z góry dzięki

pozdrawiam

Gość Mlody666
niewłaściwa lepkość oleju przekładniowego

A jaka jest właściwa bo tez mnie kiedyś czeka wymiana oleju w przekładni :D

Coś wsteczny ciężko wchodzi :P

teraz przy wrzucaniu każdego biegu odczuwam jakieś haczenie

A bez uruchomionego silnika jak jest? Też gorzej niż było?

Zasadnicze sterowanie jest wewnątrz skrzyni i można przez niewiedzę je źle złożyć.

Z zewnątrz można sobie obejrzeć czy skrzynia np. nie opadła, czy poduszki poskręcane, czy drążek przykręcony.

Gość lukasz_k

co do oleju to tak akurat się zbiegło że przy wyjmowaniu skrzyni biegów (150 tys km) wymieniłem też olej, ale nie oszczędzałem na tej zabawie i wlałem mobila o parametrach który był zalecany na forum, ponad 50 zł/l, wymienione też zostało kompletne sprzęgło, jedynie linka sprzęgła została stara, (sprzęgło swoją drogą bardzo ciężko chodzi od samego założenia)

a czy na wyłączonym silniku jest także tak samo to muszę sprawdzić, jutro to zrobię