Gość Mlody666 Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Tak przeglądałem sobie stronki o autach jak to w pracy i natknąłem się na pare nissaników z tym właśnie silnikiem których właściciele twierdza ze mają około 100-110 kucyków?? Tak wiec tu moje pytanie czy ktoś wie jak można poprawioc osiągi tego było nie byłu mulastego silnika. Pytam z czystej ciekawości ale jak by ktos wymyslił jakieś niedrogie przeróbki to czemu nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 ale Twój silnik to CD20 :!: a pytasz o GD, to nie jest przypadkiem benzyna :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Sorki Literówka mi sie wkradła Oczywiście chodzi o CD20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 dodatkowe konie uzyskane są dzięki turbinie, przynajmniej tak mi sie wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 mickey_one ma kręcone CD20 ale dokładnie nie powiem co robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Wiem na poewno że można coś z filtrem powietrza zrobić tzn jakś EGR czy coś w tym stylu ale i ropniakach nie mam pojęcia (wiec nie pytajcie czemu chciałem ten model ). Patrząc na popularność tematu to nie ja jeden jestem zielony jezeli chodzi o silniki z samoczynnym zapłonem :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 wiem że szału nie będzie ale widziałem śmigając po necie almerki CD20 podkręcone jakoś do 100-110 koni. tylko nikt nie pisał jak. Poza tym pewnie i tak nic robił nie będę z ciekawości tylko pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Mlody666, podniesienie mocy o ok 50% jak piszesz (10-110KM) jest nierealne tutaj jedynie turbina coś by dała ale na pewno nie tyle co piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 nie o 50% tylko o 25 koni czyli ok 33% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Odkopuje temat. Mówimy tu teraz o rozważaniach czysto hipotetycznych. Nie chodzi o jakiś wielki tuning z pierwszej ligi Czy zmiana dolotu/i na jaki jest w stanie podnieść moc tego silnika (CD20). Ewentualnie zmiana wydechu, czy jeszcze jakieś mało inwazyjne przeróbki. Od razu wyprzedzam zwiększenie dawki paliwa na pompie wtryskowej, bo o tym to już trochę było napisane tu i ówdzie. Chodzi o zmiany nie obciążające zbytnio silnika, ponieważ ten już ma trochę przebiegu itd. Nie interesuje mnie 33%. 10% to uważam, że jest już dobrym wynikiem, czyli 7.5KM. Wiem, że corolle z podobnym silnikiem miały ok. 80KM. Dobre i 5KM, jeśli koszty nie były astronomiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Odkopuje temat. Mówimy tu teraz o rozważaniach czysto hipotetycznych. Nie chodzi o jakiś wielki tuning z pierwszej ligi Czy zmiana dolotu/i na jaki jest w stanie podnieść moc tego silnika (CD20). Ewentualnie zmiana wydechu, czy jeszcze jakieś mało inwazyjne przeróbki. Od razu wyprzedzam zwiększenie dawki paliwa na pompie wtryskowej, bo o tym to już trochę było napisane tu i ówdzie. Chodzi o zmiany nie obciążające zbytnio silnika, ponieważ ten już ma trochę przebiegu itd. Nie interesuje mnie 33%. 10% to uważam, że jest już dobrym wynikiem, czyli 7.5KM. Wiem, że corolle z podobnym silnikiem miały ok. 80KM. Dobre i 5KM, jeśli koszty nie były astronomiczne. ten silnik to wg mnie porażka nissana, no ale cóż zrobić, ja też takowy pod maską posiadam. Mam starszą wersję od tej która siedzi w N15, która różni się jedynie pompą paliwa. Mowa oczywiście o silniku bez turbo (dodatnie intercoolera ma sens jedynie gdy występuje turbo), Wg mnie najlepszym sposobem podniesienia mocy (oprócz wymiany auta/silnika) jest dolot i (czego jeszcze chyba nikt nie zrobił) dobrze zrobiony wydech, kolektor 4-2-1 (bynajmniej ja mam) już jest seryjnie więc tylko resztę dobrze dobrać. Miałem plany ale kryzys z kasą i trzeba czekać. Jeszcze jest jedna opcja podniesienia mocy lecz wymaga to precyzyjnych urządzeń do ustawiania pompy paliwa, należy troszeczkę zwiększyć dawkę paliwa i przyspieszyć zapłon o parę stopni (ale z rozwagą). Powinien mocniej kopcić na czarno ale lepiej zbierać przy wyższych obrotach. Nie ma co pałować tego silnika bo zaraz uszczelka idzie. Dodatkowo śmiejcie się lub nie ale wymienić na dobry olej i dolać modyfikatora +. Dla niektórych może to znów bajka o magicznym środku ale zauważcie że brak negatywnych opinii więc to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 kręcenie tego silnika to chyba nie jest najlepszy pomysł - problem uszczelki pod głowicą o której wspomniałeś. Co znaczy przyspieszenie zapłonu w dieslu? Chodzi Ci chyba o kąt wyprzedzenia wtrysku. A czy porażka to jak dla mnie to problemem jest uszczelka pod głowicą, tak to motorek jest niezły. Bardzo ekonomiczny. Nissany mają jeszcze gównianą skrzynie biegów. Łożyska padają za wcześnie O blaszce nie wspominam. No ale tak to już jest. Jak jest chleb to nie ma noża, jak jest nóż to nie ma chleba. Zostaje więc zmiana dolotu, ale to pewnie da ze 1KM, więc gra jest niewarta świeczki. Zatem skazany na 75PS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 kręcenie tego silnika to chyba nie jest najlepszy pomysł - problem uszczelki pod głowicą o której wspomniałeś. Co znaczy przyspieszenie zapłonu w dieslu? Chodzi Ci chyba o kąt wyprzedzenia wtrysku. A czy porażka to jak dla mnie to problemem jest uszczelka pod głowicą, tak to motorek jest niezły. Bardzo ekonomiczny. Nissany mają jeszcze gównianą skrzynie biegów. Łożyska padają za wcześnie O blaszce nie wspominam. No ale tak to już jest. Jak jest chleb to nie ma noża, jak jest nóż to nie ma chleba. Zostaje więc zmiana dolotu, ale to pewnie da ze 1KM, więc gra jest niewarta świeczki. Zatem skazany na 75PS No kąt wtrysku, gdzieś wyczytałem że bardzo precyzyjnie ustawiony na lekkim plusie (czyli pompa przekręcona w stronę silnika - nie pamiętam czy na pewno-) to silnik jest bardziej dynamiczny. Ale wg manuala trzeba mieć parę ciekawych urządzeń do pomiaru kilku elementów. Co do uszczelki to przerabiałem już to 3 razy plus dodatkowy silnik. Lecz problemem nie jest sama uszczelka lecz fachowiec i części zamienne. Dużo razy pisałem na forum jak należy postępować z reanimacją silnika CD20, po pierwsze konieczny szlif głowicy oraz !! BLOKU !! sprawdzenie szczelności główki i wtryskiwaczy. Jedyna uszczelka pod głowicę to metalowa Elringa, dokręcanie głowicy zgodnie z Instrukcją USZCZELKI !!! plus dodatkowo na własne ryzyko (ja takie podjąłem) mocniejsze dokręcenie głowicy ponad normę. Dobry olej, sprawne popychacze hydrauliczne (zużyte potrafią się zawiesić i będzie nam stukać). Olej i filtry wymieniać częściej niż zalecane. Kontrola płynu chłodzącego, jeżeli nic nie bombluje w zbiorniczku wyrównawczym to jest git płyn co jakiś czas trzeba wymienić, ważne aby była czysta przewiewna chłodnica, sprawny termostat, czujnik temperatury i włącznik wentylatora. ze znanych rzeczy to: wysokie obroty rozwalają uszczelkę pod główką, tak jak wspomniałeś łożyska skrzyni, poduchy pod silnikiem które objawiają się drganiami podczas jazdy, stukiem podczas ruszania oraz drganiami lewarka od zmiany biegu. Niestety aby podnieść moc trzeba zainwestować trochę kasy. Ciągle po głowie chodzi mi ten wydech że on troszeczkę blokuje, myślę że z 5KM jest do uzyskania, plus dolot. No ale spalanie jest na dobrym poziomie nawet podczas lekkiego pałowania na trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.