Gość Bakus Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 No i mam kolejny problem z moją Primerą. Dzisiaj wracając z miasta samochód zaczął szarpać i przyduszać się przy dodawaniu gazu, jakby tracił moc. Zapalił mi się check engine. Z racji tego że primke mam od 2 miesięcy kompletnie nie mam pojęcia co może być przyczyną ? Na forum wyszukałem że podobne przypadki owocowały w padniętą sondę, brudny lub niesprawny przepływomierz etc. Silnik był 2 tygodnie podłączany pod komputer i było wszystko ok, obie sondy pracowały poprawnie, przepływomierze dzisiaj wyjąłem i chciałem wyczyścić ale nie bardzo wiem co w nim czyścić, tą siateczkę i wnętrze rury ? Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym fantem zrobić a niestety nie mam żadnego zaufanego mechanika w pobliżu. [ Dodano: Czw 29 Maj, 2008 20:30 ] Instalację posiadam, ale jest nieczynna od około miesiąca bo coś padło i żaden warsztat w Płocku nie potrafi jej zdiagnozować :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Bakus, poszukaj dobrze na forum, a najpierw pojedź na kompa niech ci powiedzą jaki błąd check wywala - bo tak to zgadywać można długo. Może to byc czujnik położenia wału lub wałka rozrządu. Przepływki lepiej nie czyść - no chyba, że sprężonym powietrzem. Musisz mieć klucze fikusne żeby okręcić czujnik z przepływomierza - tam gdzie idą kabelki. Sprawdź świece, filtr powietrza, paliwa - jaki olej jest i kiedy byl wymieniany - więcej szczegółów, nie widzimy tego auta itd, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Kiedyś mi Almera n16 fikała i ktoś poradził żebym na wyłączonym silniku oczywiście powypinał i wpiął ponownie możliwe dostępne wtyczki i faktyczniepomogło. Czasem mogą zaśniedzieć wtyczki i może to mieć podobny skutek jak padnięcie jakiegoś czujnika. Poprzez wpięcie i wypięcie wtyczki obczyszczamy jej piny. Lub może jakaś wtyczka była wcześniej niedopieta i sie obluzowała choć w nissanach wtyki są raczej pewne i mocno trzymaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Na komputerze pokazało dwa błędy P0100 czyli przepływomierz i P0120 czyli czujnik położenia przepustnicy. Wymieniłem przepływkę, check nie zniknął (pewnie trzeba podjechać na reset kompa), ale pojawił sie następny problem. Jak silnik jest zimny to po odpaleniu samochodu ma "wściekłe" obroty, 1500 - 1600 na biegu jałowym. Proporcjonalnie do rozgrzewania silnika obroty się normują. Czy to wina wymiany tego przepływomierza bez resetu kompa czy czujnika położenia przepustnicy, a może następny problem ?? Jutro jadę na diagnozę żeby usunąć błędy i okaże się co jeszcze boli primerke. A tak wogóle to gdzie w 1.8 znajduję się ten czujnik położenia przepustnicy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Proporcjonalnie do rozgrzewania silnika obroty się normują. Czy to wina wymiany tego przepływomierza bez resetu kompa czy czujnika położenia przepustnicy, a może następny problem ?? Jutro jadę na diagnozę żeby usunąć błędy i okaże się co jeszcze boli primerke. A tak wogóle to gdzie w 1.8 znajduję się ten czujnik położenia przepustnicy ?? To normalka po wymianie. Wyczyść silnik krokowy i przepustnice i dopiero jedz na kasowanie błędów i ustawienie obrotów biegu jałowego. Po kompie wszystko powinno być jak należy - tylko ten czujnik (silnik krokowy) będziesz miał do wymiany jak czyszczenie nie pomoże i znowu na kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 To normalka po wymianie. Wyczyść silnik krokowy i przepustnice i dopiero jedz na kasowanie błędów i ustawienie obrotów biegu jałowego. Po kompie wszystko powinno być jak należy - tylko ten czujnik (silnik krokowy) będziesz miał do wymiany jak czyszczenie nie pomoże i znowu na kompa Masz na myśli czyszczenie czujnika położenia przepustnicy tak ?? A możesz mi jeszcze napisać gdzie znajduję się on i przepustnica i jak czyścić to czyścić ?? Nissana mam od niedawana i dopiero się uczę tego samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Też mnie interesuje ta przepustnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Jednak muszę wymienić czujnik położenia przepustnicy. Kupiłem używkę na allegro. Na jutro jestem umówiony na wymianę czujnika i czyszczenie przepustnicy, nie chcę tego robić samemu że czegoś nie namieszać. Poczytałem na forum że często po czyszczeniu przepustnicy wariują obroty, czy w silniku 1.8 jest to samo ? Pytam bo nie chcę być jutro niemiło zaskoczony, tym bardziej że w piątek ruszam w trasę nissankiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Poczytałem na forum że często po czyszczeniu przepustnicy wariują obroty, czy w silniku 1.8 jest to samo ? w każdym i sam siebie cytuję i powtarzam: MUSISZ JECHAĆ NA CONSULTA USTAWIĆ OBROTY BIEGU JAŁOWEGO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Czyli bez podłączenia pod kompa sie nie obejdzie ? A da sie to ustawić na innym kompie czy tylko na conslucie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Bakus, z tego co wiem to najpewniej na Consulcie i przy okazji niech ci wszystko posprawdzają - powtarzam się ale to nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Byłem dzisiaj na wymianie tego czujnika i czyszczeniu przepustnicy i jestem strasznie wkur.... Okazało się że czujnik który kupiłem jest zepsuty albo po prostu nie pasuje. Silnik w ogóle nie reagowała na nim na gaz, tak jakby miał odwrotne działanie. Kupiłem całą przepustnicę z anglika, może to ma jakieś znaczenie, coś na odwrót tam jest ?? Muszę szukać dalej czujnika i znowu wydać grubą kasę, po tym czyszczeniu jest niby wszystko w porządku ale check sie świeci dalej. Spróbuje jeszcze odłączyć klemy na parę godzin, może to usunie błąd chociaż wątpię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Bakus, check będzie się świecił do momentu, aż go nie skasują na kompie. Pozdzwoń po sklepach/hurtowniach z częściami a nie inwestuj w używane gów.., bo nigdy nie wiesz co kupisz i wydasz więcej niż na część z gwarancją. Nie zawsze się opłaca kupić "tańsze" ale to ja tak uważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Dowiedziałem się że po zmianie tego czujnika trzeba go jakoś wyregulować na kompie, brak tej regulacji mógł być przyczyną tego że obroty pływały i silnik nie reagował na gaz. Orientuję się ktoś czy to faktycznie trzeba ustawiać pod consultem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Bakus, może i sie da KTS'em ale tego na 100% nie wiem, a i tak zapłacisz pewnie niewiele mniej niż za consulta, a tak to przynajmniej masz pewność, że dobrze robota zrobiona, bo goście w ASO nie będą się doktoryzować nad twoim przypadkiem tylko wiedzą co mają zrobić - takie jest moje zdanie. Wszystko ci ustawią, pokasują błędy, posprawdzają co był i co jest w pamięci kompa, poproś o wydruk parametrów podczas pracy silnika na biegu jałowym i przy wyższych obrotach (przepływka, sondy lambda itd, itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 To już nie chodzi o to, bo za Consulta płacę tyle samo co za kompa gdzie indziej tylko dłużej muszę czekać. Chodzi mi o to czy po wymianie tego czujnika trzeba ustawić jego parametry na kompie czy powinien sam się dopasować do przepustnicy, bo jak zakładali mi go w czwartek w serwisie powiedzmy nieautoryzowanym to była to czysto mechaniczna robota czyli wymiana i koniec, obroty pływały to go wyjęli i włożyli z powrotem stary, a dowiedziałem się że trzeba to jeszcze wyregulować pod kompem, dlatego chcę się upewnić że ta regulacja musi być ?? Bo jeżeli tak to tłumaczy pływające obroty po założeniu czujnika który kupiłem i oznacza że być może będzie on dobry, a jeżeli nie to muszę szukać nowego czujnika. Mam nadzieję że w miarę jasno napisałem o co mi chodzi [ Dodano: Sob 21 Cze, 2008 13:17 ] Precyzując, potrzebuję odpowiedzi na pytanie: czy wymiana czujnika położenia przepustnicy wiąże się z regulacją jego parametrów na komputerze ?? Czy brak tej regulacji może powodować pływające obroty i brak reakcji silnika na pedał gazu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2311 Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Tu jest coś na temat TPS. Pobieżnie patrząc nie ma nic na temat ustawiania na kompie, raczej w grę wchodzi jakaś manualna regulacja po podłączeniu woltomierza : If Throttle Sensor is replaced or removed, it is necessary to install in proper position, by following the procedures shown below: 1. Install Throttle Sensor body in the Throttle Chamber. Do not tighten bolts. Leave bolts loose. 2. Connect Throttle Sensor harness connector. 3. Start engine and warm up sufficiently. 4. Measure output voltage of Throttle Sensor using voltmeter. 5. Adjust by rotating Throttle Sensor body so that the output voltage is 0.45 - 0.55 volts. 6. Tighten mounting bolts. 7. Disconnect Throttle Sensor harness for a few seconds and then reconnect it. With the locking tab of the connector pointing up and looking at the back of the connector as the wires from the wire harness go into it, terminal #1 is the one on the LEFT. #2 is in the MIDDLE and #3 is on the RIGHT. Output voltage is measured across terminals #2 and #3 from the harness side of the connector. całość tu : TPS Tu jest podobny artykuł w ojczystym języku :-) niestety dotyczy Hondy ale biorąc pod uwagę że to rezystor więc zasada jego sprawdzenia/ustawienia powinna być podobna honda tps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Primka w końcu zrobiona. Okazało się że błąd robił pomiędzy komputerem a czujnikiem położenia przepustnicy (jakieś przebicie na kablu w instalacji), dwa dni szukani winowajcy ale się udało. Koszt naprawy 350zł, niepotrzebne wydatku (przepływka, przepustnica, wymiana TPS'u itd.) około 500zł, więc trochę mnie to zabolało po kieszeni ale najważniejsze że teraz jest ok, silnik chodzi nawet lepiej niż przed zapaleniem checku, chociaż na jałowym na trochę niskie obroty (około 600 bez świateł i około 700 po zapaleniu świateł), ale to kwestia ustawienia czujnika (usługa gratisowa w aso) :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.