Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[S13] Adaptacja silnika i zawieszenia od S13 do Repliki...


Gość Kama
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

 

W związku z tym, iż zaczynam budowę repliki, a dokładnie Lotusa chciałbym zadać kilka pytań :)

 

Dla niezorientowanych (tak będzie wyglądać):

locost-gts-front-susp.jpg

 

W każdym razie chciałbym zaadoptować do niej silnik 1.8 turbo.

 

Co przy masie pojazdu wynoszącej około 600kg powinno dać dosyć dobre wyniki :)

 

Moje pytania są następujące:

 

1. Jak dużo elektryki jest w tym silniku ?

2. Na ile "bezpiecznie" będzie można podkręcić ten silnik ? (wymiana pompy paliwowej, IC, turbina może w przyszłości - narazie myślimy o seryjnej T25)

3. Ktoś zna tego Pana i jakość jego usług KLIKNIJ !

4. Jakie jest seryjne zawieszenie w Nissanie ? (mam na myśli wygode użytkowania)

5. Zastanawiam się nad kupnem dawcy, najlepiej rozbitego ( macie jakieś namiary?)

 

Jak narazie to chyba wszystko :)

 

Pomyślałem że sercem pojazdu będzie ten silnik, więc postanowiłem uderzyć z pytaniami do was :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

2. Do 260hp na seryjnym silniku zdrowy CA18DET powienien wytrzymac.

4. Za miekkie:P

 

 

Zycze powodzenia w szukaniu CA w dobrym stanie ;) mysle, ze latwiej byloby Ci znalezc sciagniete z UK s14 z SR20DET (a ten silnik ma wieksze mozliwosci niz CA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie to szukam na terenie polski - ewentualnie niemiec :)

 

Co do tych wszystkich oznaczeń to jeszcze niedokońca się łapie :P

 

Myślę że moc około 200km już powinna wystarczyć - pytałem z ciekawości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kama szukaj SR20DET, czyli 2,0 200 KM. Były montowane w 200SX od 1994 roku

 

[ Dodano: Wto 03 Cze, 2008 14:40 ]

P.S. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5087742

 

Anglik :) A mozna taniej znaleźc :)

 

Hmmm tylko ta cena :)

 

Szukam raczej jakiegoś dawcy do 3500zł.

Mam w planach nie przekroczyć budżetu 12 tys zł na budowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Kama szukaj SR20DET, czyli 2,0 200 KM. Były montowane w 200SX od 1994 roku

 

[ Dodano: Wto 03 Cze, 2008 14:40 ]

P.S. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5087742

 

Anglik :) A mozna taniej znaleźc :)

 

Hmmm tylko ta cena :)

 

Szukam raczej jakiegoś dawcy do 3500zł.

Mam w planach nie przekroczyć budżetu 12 tys zł na budowe :)

Chyba zartujesz. Albo zwiekszyc musisz budzet albo szukac innego silnika, moze z BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość red_shogun
Witam wszystkich :)

 

W związku z tym, iż zaczynam budowę repliki, a dokładnie Lotusa chciałbym zadać kilka pytań :)

 

Dla niezorientowanych (tak będzie wyglądać):

Obrazek

 

W każdym razie chciałbym zaadoptować do niej silnik 1.8 turbo.

 

Co przy masie pojazdu wynoszącej około 600kg powinno dać dosyć dobre wyniki :)

 

Moje pytania są następujące:

 

1. Jak dużo elektryki jest w tym silniku ?

2. Na ile "bezpiecznie" będzie można podkręcić ten silnik ? (wymiana pompy paliwowej, IC, turbina może w przyszłości - narazie myślimy o seryjnej T25)

3. Ktoś zna tego Pana i jakość jego usług KLIKNIJ !

4. Jakie jest seryjne zawieszenie w Nissanie ? (mam na myśli wygode użytkowania)

5. Zastanawiam się nad kupnem dawcy, najlepiej rozbitego ( macie jakieś namiary?)

 

Jak narazie to chyba wszystko :)

 

Pomyślałem że sercem pojazdu będzie ten silnik, więc postanowiłem uderzyć z pytaniami do was :)

 

Wow skromniutki budżecik jak na taki projekcik, a do 3500zł za motorek hm to bierz gołe wolnossące SR20DE i rób generalny remont (będziesz wiedział na czym jeździsz), weź się konkretnie za wydech, dorzuć wydajną pompę paliwa, może wtryski od S14tki i z na dzień dobry 150koni, w porywach będziesz miał pod 170/180. A zawsze to takie odmłodzone SR20DE jest fajną podwalinką w przyszłości pod zaturbienie i gonienie nawet pod 300 kucyków :P

p.s. a tak na marginesie, jak się nie ma miedzi to się na d*pie siedzi ;)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiek_nx

Kama, z czego bedziesz budowac ta replike? 12tys to malutko, chyba ze wiaderko szpachli, stary polonez i jazda :-) Co do silnika to trudno w PL znalezc calego 200sx'a z dobrym silnikiem a co dopiero sam silnik, kup zarzniety i zrob remont ale to i tak wyjdzie pewnie najmarniej 7kafli :-D Do tego komputer, elektryka, zawieszenie, pewnie pare gratow z ukaldu kierowniczego, jakies przeniesienie napędu i cała masa pierdół wykończenia... nawet jakby je na kg sprzedawali to by było drogo :-D

Nie myślałeś nad gotowym kit-carem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hmmm tylko ta cena :)

 

Szukam raczej jakiegoś dawcy do 3500zł.

Mam w planach nie przekroczyć budżetu 12 tys zł na budowe :)

Jest do zrobienia.

Na dawcę weź sierrę lub scorpio z 2.0 gaźnikowym silnikiem. To bardzo utarty szlak w budowie replik.

Można takiego trafić już za 2,000zł i to w całkiem niezłym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mdzalewscy

zgadza się sierra, scorpio to utarte szlaki jest tanio nawet z silnikiem cosword 2.9 V6 albo XR4 ze szperą, a 200sx s13 to żaden właściciel tanio nie odda 15tysi, czasami 20tysi to standard za zadbane auto, a takie fury poniżej 10tysi to wraki do remontu a remont silnika to kosztuję często drugie tyle co tani zakup auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fordowskie serducho to utarty i nie drogi szlak zwłaszcza w budowaniu takich replik. Można kupić gotowe zestawy w paczce wszystko do samodzielnego montażu i jedyne co to przy zamówieniu wybiera się jaki silnik forda chcemy tam wrzucić 1.8 czy 2.0. i otrzymujemy zestaw z gotowymi punktami mocowania i schematem instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
No cóż.

 

Jeżeli nie wymyślę nic z Nissanem pozostanie Ford 2.0 DOHC. :/

 

Tylko myślę co będzie później, problemy z modyfikacją ?

 

problemy to mogą być z doprowadzeniem 1.8T do stanu jeżdzącego, wystarczy poczytać trochę o tych silnikach.

 

zamiast 2.0 DOHC może poszukaj coś z coswordem, np. w V6 wydaje mi się że 6 gary to optymalne brzmienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...