Gość wariat81 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Podczas przyśpieszania słysze dziwny dżwięk, troche jakby coś ocierało. Podczas normalnej spokojnej jazdy nic takiego nie słychac. Zauważyłem też spadek mocy, auto z duzym opóźnieniem reaguje na naciśnęcie pedału gazu :/ Czy mogą to być objawy padającej turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Podczas przyśpieszania słysze dziwny dżwięk, troche jakby coś ocierało. Podczas normalnej spokojnej jazdy nic takiego nie słychac. Zauważyłem też spadek mocy, auto z duzym opóźnieniem reaguje na naciśnęcie pedału gazu :/ Czy mogą to być objawy padającej turbiny? A filtry czyste? Może przepływomierz? Jak długo masz Almerkę? Może wcześniej nie jeździłeś turbodieslem i dlatego ci się tak wydaje? Bo faktycznie opóźnienie jest, ale jak już złapie ciąg to idzie ładnie. A no i jeszcze ten nieszczęsny EGR - ponoć najbardziej zawadza - przewód recyrkulacji spalin ma sporą pojemność. Co do dziwnego dźwięku to trudno powiedzieć - trzeba by posłuchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wariat81 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Sprawdzałem filtr powietrza i jest ok. Teraz może sprawdze jeszcze parametry przplywomierza , lub też zrobie to sposobami opisanymi tutaj na forum, typu "odłącz i sprawdz czy jest lepiej". Almera jezdze od jakis 3 miesiecy, ale wczesniej mialem clio 1,5 dCi (68 KM) i musze przyznac, ze auto duzo lepiej ruszalo z miejsca. Teraz jesli nie dodam mocniej gazu to np. nie wyjade z garazu pod gorke, w clio nie mialem takich problemow :/ Poczatkowo tez myslalem, ze to moze byc przplywomierz, jednak niepokoi mnie ten dzwiek podczas przyspieszania (taki metaliczny pisk). Czytałem coś o luzach w turbinie, chyba wtedy lopatki moga ocierac o inne elementy turbiny i stad ten dziwny dzwiek. Miał ktoś podobny przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 typu "odłącz i sprawdz czy jest lepiej". Nie będzie lepiej, sprawdzałem na hamowni przy okazji chipowania i jest jeszcze mniej mocy i momentu. Poza tym wiesz... na odległość to ciężko coś ocenić, najlepiej poszukaj jakiegoś sprawdzonego mechanika na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 najlepiej poszukaj jakiegoś sprawdzonego mechanika na miejscu Albo kogoś z takim samym silnikiem. wariat81 Jeśli piszesz że masz problem podjechać pod górkę to raczej przepływomierz - po prostu brak mocy. A co do dźwięku: czy podczas jazdy czy wystarczy na postoju dodać gazu? Jak na postoju to niech ktoś depcze pedał, a Ty słuchaj skąd dochodzi dźwięk. Może to tylko łożysko alternatora się kończy? Albo sam pasek trzeba napiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Dziwny dźwięk, hmmm może być wszystko i nic. Jeżeli na postoju tego nie ma, a tylko podczas gwałtownego przyspieszania na 1 i 2 biegu, to zobacz TEN TEMAT Miałem, a właściwie mam podobną przypadłość, ale u mnie to moim skromnym zdaniem i klubowego mechanika u, którego przy okazji byłem, to wina oleju, który mi zalali po zakupie auta - de facto taki jaki był wcześniej, czyli syntetyk, ale wiele osób pisało, że zdecydowanie lepiej jeździć na półsyntetyku przy tym motorze. Ja swój zmieniam w przyszłym miesiącu, akurat będzie 10 kkm, przy okazji filtr oleju na Manna i zobaczymy jak będzie. Czeka mnie dluga trasa na urlop :diabel: Jeżlei będzie zmiana, dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wariat81 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Jeśli chodzi o olej to zalewałem castrolem 5w 40, a sądząc po ksiązce serwisowej taki był prawie od początku lany do tego samochodu. Poki co zajme się przepływomierzem, może to coś pomoże A ten dziwny metaliczny dzwięk słychac tylko przyjezdzie jak mocniej przycisne na gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 U mnie jest to samo i póki co obstawiam, że jest to właśnie wina oleju. Doświadczeni forumowicze i użytkownicy almy z tym silnikiem, potwierdzą, że powinno być 10W40 i radziłbym gustować w olejach, które nie są konfekcjonowane w Polsce np. Valvoline Maxlife Diesel, Liqui Moly czy Motul. Chociaż mówi się, że skoro jeździ się na syntetyku, nie ubywa go, nie ma żadnych niepokojących objawów, to powinno jeździć się na nim jak najdłużej, ale jak widać rzeczywistość bywa inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wariat81 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Samochód przestał wydawać te "dziwne" odglosy po naprawie skrzyni biegów, bo takową przyszło mi akurat zrobić. Wymienili mi tam jakieś łożyska. Natomiast problemu "mocy" jeszcze nie rozwiazałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyycu Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Samochód przestał wydawać te "dziwne" odglosy po naprawie skrzyni biegów, bo takową przyszło mi akurat zrobić. Wymienili mi tam jakieś łożyska. Natomiast problemu "mocy" jeszcze nie rozwiazałem. a tak btw to ile zaplaciles za naprawde skrzyni?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Mam ten sam problem z przyspieszaniem i tez szukalem przyczyn. Przeplywomierz kupilem nowy- nie pomoglo( aczkolwiek przeplywka juz padala. U mnie po odlaczeniu byla roznica i faktycznie niedlugo pozniej przeplywka padla(straszny muł i predkosc max 100km/h). Wywalilem katalizator- nie pomoglo. Wczesniej zmienilem wszystkie filtry i olej(castrol magnatec niemiecki 10w40)- nie pomoglo. Jezdzilem innymi almerami, u nich jest troszke lepiej, ale tez bez rewelacji. Stwierdzilem ze te silniki tak maja. Dla mnie osobiscie jest to duza porazka bo jezdzilem wczesniej citroenem c2 1.4 hdi 70km oraz ibiza 1.9 sdi 68km( nie mowie nawet o ibizie 1.9tdi 90km) i zbieraja sie z miejsca DUZO LEPIEJ! Ja na wiosne chyba pojade do alltuning i moze wtedy moja klamerka zacznie jezdzic jak samochod:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 i moze wtedy moja klamerka zacznie jezdzic jak samochod:) Albo nauczyć się jeździć tym samochodem - jest on dość specyficzny i nie jeździ się nim jak pierwszym lepszym. Ja potrafię zdziwić niektórych użytkowników znanych marek - temat STREET KILLS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 ona idzie dobrze jak sie jezdzi powyzej 2000obr.A duzo daje wywalenie egru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 ona idzie dobrze jak sie jezdzi powyzej 2000obr.A duzo daje wywalenie egru? No właśnie - lubi wysokie obroty jak nie diesel. Daje lepszą reakcję na pedał gazu, czystszy dolot i nic poza tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 No tak ale wtedy robi sie głośny no i nie jest już taki oszczędny:) Czyli może i by coś dało wywalenie egru.A gdzie on wogole jest? Osobiscie dziwi mnie ze nawet na luzie jak wcisne gaz to reaguje z pewnym opoznieniem, nie spotkalem sie z tym w zadnym dislu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 ona idzie dobrze jak sie jezdzi powyzej 2000obr chip pozwala przesunąć trochę charakterystykę momentu w lewo, tak, że to co było przy 2000obr. jest dostępne już przy około 1700obr. Jazda jest przez to przyjemniejsza, ale i tak w okolicach 1500obr. (obroty dobre do ekonomicznego toczenia się) przyspieszanie trwa wieki :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 No tak ale wtedy robi sie głośny no i nie jest już taki oszczędny:) Ja tam lubię świst turbinki A co do spalania przy takiej jeździe to już wiele razy porównywałem do swojego poprzedniego samochodu: Fiat Uno 1.4 palił zdecydowanie więcej no i do tego różnica ceny oleju i noPb robiła swoje. Więc nie jest to jakaś tragedia. A gdzie on wogole jest? Wątek przyklejony Usuwanie EGR w dziale o tuningu. Na ostatnich dziesięciu stronach szukaj moich postów, a potem zdejmij plastikową pokrywę silnika i porównaj z fotkami z mojego podpisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.