Gość MariuszekF Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Witam W mojej P10 pojawił się problem z centralnym zamkiem, mianowicie sam się zamyka samochód. Zamykają się tylne drzwi i przednie od strony pasażera. Drzwi kierowcy się nie zamykają muszę użyć kluczyka, nie mam na pilota. Problem występuje raz na jakiś czas i w różnych sytuacjach tzn, raz mi się zamknęły podczas jazdy, raz gdy chciałem wejść do samochodu innym razem gdy wysiadałem z samochodu. Nie otwiera się sam tylko zamyka. Wiecie co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc bo to jest bardzo irytujące :/ pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 myśle ze to banalny problem styków. chyba zaśniedziały. rozebrałbym boczki feralnych drzwi i popsikał kontakt sprayem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Takie same objawy były u mnie, nic nie robiłem , bo samo sie naprawiło, od pół roku mam spokuj, napewno jest to drobnostka i jeszcze jedno '; mam taki sam kolor mojej primerki jak twój , i też HB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 MariuszekF na tunelu masz przycisk blokady drzwi - rozbierz go przeczyść jakąś szmatką i przesmaruj wazeliną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszekF Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 dzingis, ja nie chce tego zostawić samemu sobie, nie lubię jak mi coś nie działa : Janusz_lublin, nie mam przycisku od blokady drzwi, byłem przed chwilą w samochodzie żeby się upewnić mam 4 przyciski, trzy od otwierania szyb a czwarty od blokowania otwierania szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 MariuszekF poszukaj centralki od centralnego i spróbuj docisnąć koste. Jest chyba gdzieś po lewej stronie. Jak nie pomoże to pomyślimy co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Jest chyba gdzieś po lewej stronie. Aha ,wg haynesa przy lewej nodze na dole pewnie gdzies za tym plastikiem w rogu bedzie. Mnie tez parę razy sie sam zamknął ale dałem spokój nie szukam narazie nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 MariuszekF, a zapala Ci się światełko we wnętrzu jak otworzysz drzwi? Niektóre centralne mają tak, że jak otworzysz pilotem, bądź kluczykiem i przez jakiś czas nie otworzysz drzwi to się zamknie z powrotem. Winę wtedy ponosi ten przełączniczek w drzwiach od oświetlenia wnętrza a z przełącznikami na tunelu jest dokładnie tak jak mówi Janusz_lublin, są od trzech szyb, blokady szyb i centralnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Tez miałem ten problem. Sprawdz jeszcze przewody miedzy drzwiami od kierowcy a błotnikiem. U siebie tego problemu nie rozwiazałem. Pojawiał sie sam i sam znikną. Teraz wyczysciłem ten wyłacznik od blokowania zamków. Zobaczymy czy problem powróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszekF Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 MariuszekF, a zapala Ci się światełko we wnętrzu jak otworzysz drzwi? nie to światełko nie działa od dwóch miesięcy czyli od kiedy mam ten samochód a z przełącznikami na tunelu jest dokładnie tak jak mówi Janusz_lublin, są od trzech szyb, blokady szyb i centralnego tzn że powinno być 5 przycisków :?: czy ten od blokowania szyb jest również od blokowania centralnego :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 MariuszekF ja mam 6 bo jeszcze od regulacji wysokości świateł. Ale nie przejmuj się nie wszędzie było to montowane. BLACK60 włącznik oświetlenia raczej nie ma nic tu do rzeczy. U mnie jest tak, że jeśli się otworzy z pilota i przez jakiś tam czas nie będą żadne drzwi otwarte to się spowrotem zamknie sam. Ja na Twoim miejscu pospraedzałbym wszystkie kostki. A w tunelu swoją drogą możesz poszukać kostki od blokady drzwi i go sobie dokupić na allegro. Jest duże prawdopodobieństwo,że będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszekF Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 ok dzięki chłopaki, mam nadzieję za chwilę skończyć pracę na dzisiaj to wykorzystam praktycznie Wasze sugestie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Były wersje bez tego przycisku, oświetlenie wnętrza też nie ma tu żadnego znaczenia, jedyne co może powodować takie zachowanie centralnego to zwarcie na przewodzie od switcha w drzwiach kierowcy, zabrudzone styki tego switcha lub uszkodzenie samej centralki. Stawiam na switcha w drzwiach. Centralka jest po prawej stonie za plastikiem, przy prawej nodze pasażera. [ Dodano: Czw 05 Cze, 2008 10:00 ] Ja na Twoim miejscu pospraedzałbym wszystkie kostki. A w tunelu swoją drogą możesz poszukać kostki od blokady drzwi i go sobie dokupić na allegro. Jest duże prawdopodobieństwo,że będzie działać. Nie będzie działać bo są inne centralki, jak nie ma przycisku na konsoli to siedzi delikatnie okrojona wersja centralki, co prawda łatwo ją przerobić bo trzeba tylko dwie zworki przylutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 w Oplu jak zakładałem centralny to jeden z przewodów musiałem podpiąć pod ten przełącznik od oświetlenia wewnętrznego, dlatego o tym wspomniałem. Janusz_lublin, to w takim razie gdzie jest podpięty centralny żeby "wiedział" że drzwi są otwrte i ma się samoczynnie nie zamknąć? Jest inny przełącznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Jest podpięty do oświetlenia, ale nie w tym wypadku, MariuszekF ma tylko centralny na kluczyk i tu nic mu się samo nie zamyka bo to prosta centralka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Wiecie co tak sobie popatrzyłem w service manual i zobaczyłęm, że czujniki są podpięte nie tylko do światła ale też do jakiegoś timera(?!). MariuszekF moja rada jest taka napraw najpierw światełko na podsufitce, bo być może w niej jest pies pogrzebany. Tylko odepnij akumulator co to by nie zrobić zwarcia i nie było booom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Janusz_lublin, czujnik, o którym debatujemy łączy masą, ale... odpiąć aku nie zaszkodzi. Ciekawe co to za timer, czy chodzi o centralny, czy może takie cuś co jak zamkniesz drzwi to światełko pali się jeszcze przez chwilę i dopiero gaśnie (ale chyba w tych latach to jeszcze czegoś takiego nie było) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 BLACK60 tam jest cały casz prąd więc chcąc cokolwiek gmerać przy światełku radzę odpiąć akumulator. Co do timera to sądze, że działa on na tej zasadzie, że po otwarciu drzwi z kluczyka bądź z pilota załączas się timer i odmierza czas. Jeżeli po upływie danego casu nie pojawi się sygnał o otwarciu drzwi komp podaje impuls, że należy zamknąć drzwi. Ten sygnał to pewnikiem zwarcie do masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Janusz_lublin, mówimy o przełączniczku, przy drzwiach i on łączy masą, "+" jest cały czas w obudowie oświetlenia wewnętrznego (tego na środku) a załączanie jest w zależności od ustawienia przełączniczka: albo masą z dachu, albo masą, która idzie przewodem od tego przełączniczka. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 No to zamieszliście, jeszcze raz powtarzam, zwykła seryjna centralka nie ma nic wspólnego z oświetleniem wnętrza, i nie ma sensu tam szukać przyczyny, z czasem ma tyle wspólnego, że jest na niej napisane DOOR LOCK TIMER. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 BLACK60 wiem jak jest to światełko zrobione, ale nie chchaiłbym osobiście, alby mi śrubokręt zeskoczył i zrobił zwarcie podczas gmerania przy nim. Czujki w drzwiach te od światełka na podsufitce mają sporo wspólnego z centralnym zamkiem. Zobaczcie na schemat przed włącznikiem - tym w drzwiach odchodzi przewód do centralki CZ. Dla mnie te czujniki pełnią rolę informatora dla Timera czy drzwi zostatły odwarte czy nie, lub też go resetują kiedy drzwi zostały otwarte - zwarcie do masy. W P11 popatrzcie w Haynesa schemat od P11 jak jest zrobione Schemat 8 - urządzenie oznaczone 87 a następnie przejdźcie na schemat 10 - Zamek centralny i zobaczcie gdzie dochodzi strzałka "E". W P10 jest ta różnica że przewód nie wchodzi bezpośrednio do centralki tylko przed włącznikami w drzwiach jest wzięty "sygnał" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszekF Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 wczoraj niestety nie miałem czasu rozebrać drzwi, żeby przeczyścić styki, na szybko tylko organoleptycznie sprawdziłem przewód między drzwiami a błotnikiem tak jak sugerował ICE i wydaje się że jest cały, jest nadal w takiej gumowej rurce i nie widziałem na niej żadnych przetarć ani nic innego co by mogło sugerować, że przewód w środku jest uszkodzony. A takie jeszcze pytanie czy to, że się sam zamyka może zależeć od akumulatora :?: chodzi o to że wczoraj zauważyłem, że jedna z klem jest luźna, czy przez to mogło się coś uszkodzić :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 MariuszekF weź papierek ścierny oczyść klemy nasmaruj wazeliną i skręć porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Luzne klemy mogą generowac mase problemów, i nierewidywalnych zachowań. Tak samo jak kiepska masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Ice masz 100% rację, a my prawdopodobnie szukamy dziury w całym, zamiast zacząć od banalnych i podstawowych rzeczy. Ale cóż człowiek uczy się przez całe życie......... a i tak umiera głupi XD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.