Gość riffi Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Zostałem zmuszony do zmiany sprężarki klimatyzacji. Zdecydowałem sie na zakup z allegro. Sprzedający zapewniał, że sprężarka jest OK. Dzisiaj mechanik wymienił mi sprężarkę i napełnił olejem oraz nabił do pełna czynnik. Niestety nadal coś nie działa. Twierdzi, iż po włączeniu wentylatory zaczynają chodzić jednak sprężarka się nie uruchamia (rozmawiałem z nim tylko przez telefon i jutro mogę podać więcej szczegółów). Co może być przyczyną tego, iż sprężarka sie nie uruchamia, od czego zacząć sprawdzanie zanim podejmę jakąkolwiek akcję przeciwko sprzedawcy z allegro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carvel Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 widze ze nie tylko ja miałem niezłem przygody z klimą, tylko że u mnie chłodnica padła,też nie wiedziałem o co chodzi bo sprężarka się włączała i wentylatory to zaczełem od elektroniki, a okazało się że nie ma czynnika w układzie w twoim przypadku zacznij od bezpieczników (czy są prawidłowe! bo u mnie złe) i od przekaźników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 OK wracam właśnie od mechanika i sytuacja wygląda następująco: 1. Czynnik i olej napełnione 2. Po włączeniu wentylatory uruchamiają się i lekko zwiększają sie obroty 3. Bezpieczniki sprawdzone 4. Kompresor nie uruchamia się Ma ktoś jakieś pomysły? Nie słychać charakterystycznego dźwięku włączającego sie kompresora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carvel Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 na mój gust to coś z elektryką albo ta spręzarka jest zepsuta,jedź do elektryka niech ci wszystko posprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujku150 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Może to być uwalony jakiś czujnik od klimatyzacji. Najpierw radziłbym sprawdzić czy sprężarka załącza się "na krutko" - odepnij wtyczkę od spężarki i podłącz bespośrednio pod aku. Tylko nie trzymaj zbyt długo nie więcej jak 20sekund. jeżeli sprężarka ruszy zauważysz zmianę pracy silnika. niekture z przewodów aluminiowych będą zimne. Jak nie potrafisz to daj do elektryka, niech to zrobi. Wtedy masz 100% pewności czy sprężarka działa czy nie. Jak działa to elektryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 OK, zrobiłem tak za radą znajomego. Odłączyłem wtyczkę od sprężarki i podpiąłem bezpośrednio kablem do aku. Sprężarka dała znak (sprzęgiełko sie przełączyło), więc z kompresorem wszystko ok. Sprawdziłem bezpieczniki jeszcze raz i są dobre. Wymieniłem przekaźnik i nadal bez zmian. Czy ktoś poleca jeszcze cos innego sprawdzić ? Mechanik (a mam do niego zaufanie) sugeruje wymianę czujnika stanu czynnika chłodzącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Jeśli po zwarciu czujnika klima pracuje a ciśnienie w układzie jest prawidłowe to niech wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 OK, zrobiłem tak za radą znajomego. Odłączyłem wtyczkę od sprężarki i podpiąłem bezpośrednio kablem do aku. Sprężarka dała znak (sprzęgiełko sie przełączyło), więc z kompresorem wszystko ok. Sprawdziłem bezpieczniki jeszcze raz i są dobre. Wymieniłem przekaźnik i nadal bez zmian. Czy ktoś poleca jeszcze cos innego sprawdzić ? Mechanik (a mam do niego zaufanie) sugeruje wymianę czujnika stanu czynnika chłodzącego. Proponuje jeszcze sprawdzić sprawność czujników: - termistor przy parowniku - czujnik ciśnienia (w osuszaczu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Tak jak koledzy proponuję sprawdzić presostaty , pod warunkiem ,że ilość czynnika jest dokładnie taka jak zaleca Nissan.Zbyt duża jak i zbyt mała ilość czynnika spowoduje niezałączenie sie klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tusiek Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 a ja powiem tak... a pod schowkiem u pasarzera jest taka kostka mi sie ona jakos tak odpiela i sie sprezarka nie zalaczala... po sprawdzeni wszystkiego doszedlem w koncu do tego ze to ta kostka... radze sprawdzic ja moze tam jakies cos sie upalilo albo sie odpielo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 też miałem problem z tą "kostką". To czujnik temperatury parownika, do niego jest wpięty kabelkiem termistor który jest zamocowany do radiatora parownika (za schowkiem pasażera). U mnie padł ten termistor przez co sprężarka się nie załączała. Wypiąłem całkowicie elektroniczny układ z kostki i w jego miejsce wpiąłem rezystor około 2kOhm. Sprężarka działa do dziś. Różnica jest tylko taka, że po wypięciu elektronicznego regulatora sprężarka działa cały czas. Wcześniej co jakiś czas wyłączała się na chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Różnica jest tylko taka, że po wypięciu elektronicznego regulatora sprężarka działa cały czas. Wcześniej co jakiś czas wyłączała się na chwilę Jak sobie radzisz z regulacją? przecież jak sprężarka działa cały czas to z nawiewów leci poprostu lód nie zamarza tam w skraplaczu wszystko?? Tak samo spalanie sporo rośnie już nie wspomnę o ubytkach mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Wszystkie rady przetestuje i sprawdzę wszystkie podzespoły w poniedziałek wraz z mechanikiem. Zdam raport i mam nadzieję, że znajdziemy przyczynę oraz że wreszcie klima zadziała jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tananek Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 [ Dodano: Nie 08 Cze, 2008 17:13 ] Napisze w tym watku nie bede tworzyc nowych, u mnie jest problem tego typu ze jak wlacze klime po rozruchu to chłodzi przez 2-3 minuty a potem sie wylacza i nie wiem czemu, przez wiekszy czas jazdy sie wylacza, przez chwile powieje zimnem, a potem jakby na pol gwizdka. jechalem teraz 10 min przy wlaczonej klime z tego 2-3 min chlodzilo. Bylem u fachowca i powiedzial mi ze przewody moga sie zatykach poprzez szron ale cos mi sie nie chce wierzyć ze tak szybko.(klima byla miesiac temu napełniana i odgrzybiona). Dodam ze wydaje mi sie ze klima sie zalacza widac po obrotach i spadku mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Różnica jest tylko taka, że po wypięciu elektronicznego regulatora sprężarka działa cały czas. Wcześniej co jakiś czas wyłączała się na chwilę Jak sobie radzisz z regulacją? przecież jak sprężarka działa cały czas to z nawiewów leci poprostu lód nie zamarza tam w skraplaczu wszystko?? Tak samo spalanie sporo rośnie już nie wspomnę o ubytkach mocy Z nawiewów lodem raczej nie wieje. I tak nie używam klimy cały czas, co jakiś czas wyłączam ją na kilka minut. Wcześniej klima wyłączała się na kilka-kilkanście sekund i Nissany tak mają, w sumie nie wiem dlaczego. W autach innych marek sprężarka pracuje cały czas. Sądzę, chodzi tu raczej o oszczędność paliwa, ewentualnie o to aby nie zmarzł parownik (choć wątpię czy wyłączenie klimy na kilkanaście sekund dużo zmieni w kwestii zamarzania). Na razie się tym za bardzo nie przejmuję, jak w serwisie Nissana powiedzieli mi, że ten kompletny czujnik temperatury kosztuje 700zł. Zupełnie powariowali, - części elektroniczne warte są może 2zł, tylko że cwaniaczki usunęli oznaczenia z termistora i kilku innych elementów i bez dokładnego schematu ciężko będzie dobrać zamiennik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 w żadnym samochodzie sprężakra nie pracuje cały czas tylko cyklami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 hm, no nie wiem. Jeździłem już paroma autami z klimą manualną i w każdym sprężarka działała bez przerwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 nie ma takiej możliwości chyba że na zewnątrz +55 w cieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 malin_f1, nie do konca, manualna klima chlodzi ciagle, a w N15 to klima automatyczna (nie mylic z climatronikiem ale to jest cos na ten sposob bez regulacji temp). Takie przerwy w chlodzeniu to normalna sprawa. Przy skraplaczu jest czujnik i jak dochodzi tam do okolic zera stopni to rozlacza sprezarke. Ma to zalety podczas jazdy bo silnik nie muli sie zawsze, minusy to ten ciagly dzwiek zalaczajacej sie sprezarki i szarpanie obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 OKi, wracam ponownie od mechanika. Winny był spalony bezpiecznik A/C CONTR (skrzyneczka przy akumulatorze). Ale to nie koniec kłopotów :/ Klima się załącza, kompresor i wiatraki startują, ale nadal nie leci zimniejsze powietrze niż otoczenie. Przewody od klimy również nie są zimne. Mechanik proponuje 2 rozwiązania. 1. Dolać 100 ml chłodziwa 2. Wymienić skraplacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 riffi, zaden przewod nie jest zimny podczas pracy sprezarki ? U mnie po montazu klimy, stawal uklad na osuszaczu, ale wybral wilgoc przy drugim napelnieniu i chodzi do dzis. Skraplacz wymieniac to troszke zbyt pochopne. Dorzuc czynnika i zobacz czy uklad nie jest zblokowany gdzies. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbig Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Czy ciągle pracująca sprężarka nie rozsadzi układu. Kakie powinno być ciśnienie w układzie ,słyszałem że około 15 atm czy barów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek197612 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 (edytowane) riffi musisz sprawdzic u klimiarza jakie jest niskie cisnienie ,czy czasami nie jast zablokowany zawor rozprezny lub zapchany parownik. Edytowane 21 Czerwca 2011 przez darek197612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Ja nabijałem klimę w tym miesiącu, po robocie zrobili jakieś testy i wyszło tak: Ciśnienie HP 12,2 bar Ciśnienie LP 1,8 bar pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.