Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Problem z kilmą


Gość riffi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zostałem zmuszony do zmiany sprężarki klimatyzacji. Zdecydowałem sie na zakup z allegro. Sprzedający zapewniał, że sprężarka jest OK. Dzisiaj mechanik wymienił mi sprężarkę i napełnił olejem oraz nabił do pełna czynnik.

Niestety nadal coś nie działa. Twierdzi, iż po włączeniu wentylatory zaczynają chodzić jednak sprężarka się nie uruchamia (rozmawiałem z nim tylko przez telefon i jutro mogę podać więcej szczegółów). Co może być przyczyną tego, iż sprężarka sie nie uruchamia, od czego zacząć sprawdzanie zanim podejmę jakąkolwiek akcję przeciwko sprzedawcy z allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze nie tylko ja miałem niezłem przygody z klimą, tylko że u mnie chłodnica padła,też nie wiedziałem o co chodzi bo sprężarka się włączała i wentylatory to zaczełem od elektroniki, a okazało się że nie ma czynnika w układzie :)

w twoim przypadku zacznij od bezpieczników (czy są prawidłowe! bo u mnie złe) i od przekaźników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wracam właśnie od mechanika i sytuacja wygląda następująco:

1. Czynnik i olej napełnione

2. Po włączeniu wentylatory uruchamiają się i lekko zwiększają sie obroty

3. Bezpieczniki sprawdzone

4. Kompresor nie uruchamia się :(

 

Ma ktoś jakieś pomysły? Nie słychać charakterystycznego dźwięku włączającego sie kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujku150

Może to być uwalony jakiś czujnik od klimatyzacji.

 

Najpierw radziłbym sprawdzić czy sprężarka załącza się "na krutko" - odepnij wtyczkę od spężarki i podłącz bespośrednio pod aku. Tylko nie trzymaj zbyt długo nie więcej jak 20sekund. jeżeli sprężarka ruszy zauważysz zmianę pracy silnika. niekture z przewodów aluminiowych będą zimne.

Jak nie potrafisz to daj do elektryka, niech to zrobi.

 

Wtedy masz 100% pewności czy sprężarka działa czy nie. Jak działa to elektryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zrobiłem tak za radą znajomego.

Odłączyłem wtyczkę od sprężarki i podpiąłem bezpośrednio kablem do aku. Sprężarka dała znak (sprzęgiełko sie przełączyło), więc z kompresorem wszystko ok. Sprawdziłem bezpieczniki jeszcze raz i są dobre. Wymieniłem przekaźnik i nadal bez zmian.

Czy ktoś poleca jeszcze cos innego sprawdzić ?

Mechanik (a mam do niego zaufanie) sugeruje wymianę czujnika stanu czynnika chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zrobiłem tak za radą znajomego.

Odłączyłem wtyczkę od sprężarki i podpiąłem bezpośrednio kablem do aku. Sprężarka dała znak (sprzęgiełko sie przełączyło), więc z kompresorem wszystko ok. Sprawdziłem bezpieczniki jeszcze raz i są dobre. Wymieniłem przekaźnik i nadal bez zmian.

Czy ktoś poleca jeszcze cos innego sprawdzić ?

Mechanik (a mam do niego zaufanie) sugeruje wymianę czujnika stanu czynnika chłodzącego.

 

 

Proponuje jeszcze sprawdzić sprawność czujników:

- termistor przy parowniku

- czujnik ciśnienia (w osuszaczu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy proponuję sprawdzić presostaty , pod warunkiem ,że ilość czynnika jest dokładnie taka jak zaleca Nissan.Zbyt duża jak i zbyt mała ilość czynnika spowoduje niezałączenie sie klimy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak...

 

a pod schowkiem u pasarzera jest taka kostka mi sie ona jakos tak odpiela i sie sprezarka nie zalaczala... po sprawdzeni wszystkiego doszedlem w koncu do tego ze to ta kostka...

 

radze sprawdzic ja moze tam jakies cos sie upalilo albo sie odpielo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem problem z tą "kostką". To czujnik temperatury parownika, do niego jest wpięty kabelkiem termistor który jest zamocowany do radiatora parownika (za schowkiem pasażera). U mnie padł ten termistor przez co sprężarka się nie załączała. Wypiąłem całkowicie elektroniczny układ z kostki i w jego miejsce wpiąłem rezystor około 2kOhm. Sprężarka działa do dziś. Różnica jest tylko taka, że po wypięciu elektronicznego regulatora sprężarka działa cały czas. Wcześniej co jakiś czas wyłączała się na chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest tylko taka, że po wypięciu elektronicznego regulatora sprężarka działa cały czas. Wcześniej co jakiś czas wyłączała się na chwilę

 

Jak sobie radzisz z regulacją? przecież jak sprężarka działa cały czas to z nawiewów leci poprostu lód nie zamarza tam w skraplaczu wszystko?? Tak samo spalanie sporo rośnie już nie wspomnę o ubytkach mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie rady przetestuje i sprawdzę wszystkie podzespoły w poniedziałek wraz z mechanikiem. Zdam raport i mam nadzieję, że znajdziemy przyczynę oraz że wreszcie klima zadziała jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: Nie 08 Cze, 2008 17:13 ]

Napisze w tym watku nie bede tworzyc nowych, u mnie jest problem tego typu ze jak wlacze klime po rozruchu to chłodzi przez 2-3 minuty a potem sie wylacza i nie wiem czemu, przez wiekszy czas jazdy sie wylacza, przez chwile powieje zimnem, a potem jakby na pol gwizdka. jechalem teraz 10 min przy wlaczonej klime z tego 2-3 min chlodzilo. Bylem u fachowca i powiedzial mi ze przewody moga sie zatykach poprzez szron ale cos mi sie nie chce wierzyć ze tak szybko.(klima byla miesiac temu napełniana i odgrzybiona). Dodam ze wydaje mi sie ze klima sie zalacza widac po obrotach i spadku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest tylko taka, że po wypięciu elektronicznego regulatora sprężarka działa cały czas. Wcześniej co jakiś czas wyłączała się na chwilę

 

Jak sobie radzisz z regulacją? przecież jak sprężarka działa cały czas to z nawiewów leci poprostu lód nie zamarza tam w skraplaczu wszystko?? Tak samo spalanie sporo rośnie już nie wspomnę o ubytkach mocy

 

Z nawiewów lodem raczej nie wieje. I tak nie używam klimy cały czas, co jakiś czas wyłączam ją na kilka minut. Wcześniej klima wyłączała się na kilka-kilkanście sekund i Nissany tak mają, w sumie nie wiem dlaczego. W autach innych marek sprężarka pracuje cały czas. Sądzę, chodzi tu raczej o oszczędność paliwa, ewentualnie o to aby nie zmarzł parownik (choć wątpię czy wyłączenie klimy na kilkanaście sekund dużo zmieni w kwestii zamarzania).

Na razie się tym za bardzo nie przejmuję, jak w serwisie Nissana powiedzieli mi, że ten kompletny czujnik temperatury kosztuje 700zł. Zupełnie powariowali, - części elektroniczne warte są może 2zł, tylko że cwaniaczki usunęli oznaczenia z termistora i kilku innych elementów i bez dokładnego schematu ciężko będzie dobrać zamiennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malin_f1, nie do konca, manualna klima chlodzi ciagle, a w N15 to klima automatyczna (nie mylic z climatronikiem ale to jest cos na ten sposob bez regulacji temp).

Takie przerwy w chlodzeniu to normalna sprawa. Przy skraplaczu jest czujnik i jak dochodzi tam do okolic zera stopni to rozlacza sprezarke. Ma to zalety podczas jazdy bo silnik nie muli sie zawsze, minusy to ten ciagly dzwiek zalaczajacej sie sprezarki i szarpanie obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKi, wracam ponownie od mechanika.

Winny był spalony bezpiecznik A/C CONTR (skrzyneczka przy akumulatorze).

Ale to nie koniec kłopotów :/

Klima się załącza, kompresor i wiatraki startują, ale nadal nie leci zimniejsze powietrze niż otoczenie.

Przewody od klimy również nie są zimne.

Mechanik proponuje 2 rozwiązania.

1. Dolać 100 ml chłodziwa

2. Wymienić skraplacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

riffi, zaden przewod nie jest zimny podczas pracy sprezarki ?

U mnie po montazu klimy, stawal uklad na osuszaczu, ale wybral wilgoc przy drugim napelnieniu i chodzi do dzis. Skraplacz wymieniac to troszke zbyt pochopne. Dorzuc czynnika i zobacz czy uklad nie jest zblokowany gdzies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

riffi musisz sprawdzic u klimiarza jakie jest niskie cisnienie ,czy czasami nie jast zablokowany zawor rozprezny lub zapchany parownik.

Edytowane przez darek197612
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nabijałem klimę w tym miesiącu, po robocie zrobili jakieś testy i wyszło tak:

 

Ciśnienie HP 12,2 bar

Ciśnienie LP 1,8 bar

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...