Dżem Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Witam, Padła mi cewka historia poniżej: Nie palił mi jeden gar. 1.8 + LPG sekwencja. Po podpięciu do kompa gazownik stwierdził wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Auto ma przebieg 123.000km. Kupiłem go przy przebiegu 120.000. Założyłem gaz nie wymieniając świec. Auto nie miało mocy i co chwilę zapalał się check aż w końcu zaczął ciągle świecić. Okazało się że padła pierwsza cewka padła cewka. Tera się zastanawiam czy kupić nową w serwisie czy szukać zamiennika typu Janmor albo może używkę. Ciekawe czy instalacja LPG miała na to jakiś wpływ i co się stało z katalizatorem czy po wymianie cewki na trasie wydmucham z niego nieprzepaloną maź? Jeżeli komuś jeszcze padła cewka na gazie niech się dopisze sprawdzimy czy to jakaś reguła w 1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabor05 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Lepiej kup używkę bo to nie jest część mechaniczna aby miała się zużyć. Poza tym może się okazać, że jest jeszcze jakaś nie usunięta przyczyna spalania cewki. No chyba,że ta miała wadę ukrytą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Tak ale może się rozszczelnić lub zużyć dielektryk i w efekcie przebija cewkę. Zastanawia mnie czy instalacja LPG nie ma wpływu na cewkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Zalozylem gaz jakies 7 000km temu. Tez w QG18DE i tez bez wymiany swiec cewki wszystkie sprawne, swiece wymienilem przedwczoraj bo juz cieniutko pracowaly i teraz chodzi na gazie jak nowka sztuka A teraz moje domysly ktore nie musza byc zgodne z prawda. Gdzies mi sie obilo o oczy, ze w nowszych silnikch komputer sam reguluje napiecie, jakie jest potrzebne do zaplonu. Mozliwe, ze poprzez bardzo stare swiece, musial podawac tak wysokie napiecie, ze oslabilo to znacznie cewke? Wtedy na gazie (trudniej go zapalic) uwidocznily sie wady cewki i wymiana gotowa... Zastrzegam raz jeszcze ze to tylko glupie domysly ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Ciekawe spostrzeżenie. Może jeszcze się ktoś wypowie w sprawie zagazowanych 1.8. Więcej osób, więcej przypadków, ciekawsze i rzetelniejsze spostrzeżenia. Podczas przeszukiwania starych postów też natknąłem się na wypowiedź że na żywotność cewek wpływa stan świec zapłonowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2311 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Coś w tym jest : Za : Akademią bezpiecznego samochodu Cewka zapłonowaCewka zapłonowa przetwarza prąd niskiego napięcia (12V) na prąd wysokiego napięcia (15 – 20 tysięcy Volt). Jest elementem szczególnie wrażliwym na wilgoć i błędy montażowe. Zdarza się, że cewka zapłonowa psuje się „sama”. W wielu przypadkach pomagamy jej sami nie wymieniając na czas świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia. Wszelkie utrudnienia w przeskoku iskry na elektrodach świec zapłonowych zwiększają obciążenie cewki i prowadzą do jej uszkodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 To jeszcze, z tej samej stronki co pablo, drugi tekst na poparcie tej tezy: Instalacja LPG/CNGMieszanka powietrza z LPG czy CNG stwarza gorsze warunki do przeskoku iskry, z powodu większej oporności niż mieszanka powietrza z benzyną. Z tego względu do przeskoku iskry konieczne jest wyższe niż zwykle napięcie co w sposób zrozumiały bardziej obciąża świece, przewody zapłonowe i cewkę (cewki). Ponadto mieszanka powietrza z LPG spala się wolniej, co wiąże się z dużo wyższymi temperaturami w komorze spalania, co znacznie obniża trwałość świecy zapłonowej. W takim przypadku lepiej spisują się świece uszlachetnione stopami itru lub platyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 No i znowu kicha, spalona cewka na tym samym cylindrze (ta z której gazownicy pobrali sygnał do kompa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 a zatem z mordą do gazowników, niech Ci oddadzą kasę za cewki. Jaka instalacja i dlaczego sygnał z cewki? Jak jest wzięty ten sygnał - masa z przed cewki? Może instalka obsłuży się bez sygnału z cewki, a prędkośc obrotową silnika trzeba wziąć z innego źródła. Pójdę zobaczyć jak jest u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.