Gość adalbert Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Ja mam z kolei taki problem. Po nocy jak odpalam to idzie czarny dym z rury. Ale tylko przy odpaleniu. Potem już tego nie ma. Niezależnie od obrotów, co to może być? Zaznaczam dym czarny i szary nie niebieski (olejowy). Oleju nie ubywa ani grama. Samochód jeździ bardzo dobrze. Druga sprawa luz międy kierownicą a maglownicą - kręcę kierownicą izanim przełoży się to na skręt kół to wykonuje jakieś 5cm obrotu. Czy maglownicę się regeneruje? Wszystkie drążki są ok zero luzów. pozdr Adalbert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 ja bym postawił na zanieczyszczenia w układzie paliwowym np zapaćkane czymś wtryskiwacze. Polecam płyn do czyszczenia układów paliwowych w ropniakach. U znajomego pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Z czarnym dymem nie panikuj - diesle tak mają. Chyba , że jest katalizator, który dopala sadzę. Jeśli będzie tak podczas jazdy to leją wtryskiwacze albo jest coś nie tak z EGR. Wtedy się martw, bo parę złotych można wydać. A z maglownicą to kwestia kasowania luzów na przekładni, nie na drążkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adalbert Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Wtryski mam nowe jakieś 5 tys. zrobione na nich. Dym leci tylko przy starcie, podczas jazdy zero nawet w okolicach 3,5 tys obrotów. Kasowanie luzów w maglownicy? - można to szybko i tanio zrobić, czy wiąże się to z rozebraniem i wymianą elementów w przekładni kierowniczej? Luz jest właśnie tam. Może są jakieś śruby regulacyjne? pozdr Adalbert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Luzów na maglownicy nie usuwałem sam, robił to serwis. Pytałem gościa co było i mówił , że dokręcili na maglownicy - spróbuj :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adalbert Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Cześć! Faktycznie luz na przekładni kierowniczej to pestka Jest taka magiczna śrubka, którą można regulować luzy w przekładni. Można to robić samemu, wystarczy poluzować śrubę, która trzyma tą właściwą w konkretnym położeniu i pokręcić tą od luzu. Potem dokręcić tą pierwszą i finito! Luzu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blublu1 Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Witam . jestem tutaj nowy i mam pytanie , gdzie znalezc tę magicznaśrubke do kasowania luzu na przekładni . Mam terrano I i delikatny luz. Wkurza mnie mto troszke. Dzieki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Ta srubka jest na górze przekładni i trudno ją z czyms innym pomylić, jest zakontrowana nakrętką i jest na płaski srubokręt, ale nie przesadzajcie z jej dociąganiem ilo wlezie bo jak za mocno skręcisz to ci zmieli maglownice a całkiem bez luzu to strasznie ciężko jest opanować auto na koleinach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Panowie dwie kwestie: czarny dym : zalejcie do próby bio dislem <stacja bliska> jak bedziecie mieć pusty bak wlejcie z 20 litrów silnik bedzie ciszej chodził bo bioester ma wiecej estrów niż zwykły diesel - co do uszlachetniaczy hmmm nie jestem zwolennikiem plukania układu lepiej do diesla wlac na bak 100ml oleju silnikowego <mój znajomy uparcie lał uszlachetniacz co 1000km i musiał wymienic wtryski> -co do maglownicy nie należy przesadzać ponieważ na maglownicy ustawia sie kat wyprzedzenia koła wiec ostrożnie \ na bioestrze przejechałem jakies z 30tys bez problemu z pompa nastawnikami etc co do 100ml oleju silnikowego do ropy też sprawdziłem bez uwag w każdym razie nie zaszkodzi <doradztwo starego pompiarza> a co do dymu powiem tak urwała mi sie blacha w ostatnim tłumiku musiałem go rozpuc <chciałem kupic nowy ale stary mam aluminiowo nierdzewny > rozebrałem go wyrzuciłem blache i cos w stylu wełny mineralnej tak ze mam tłumik pusty i nie mam problemu auto nie chodzi ani głosniej ani ciszej w tej ala wełnie jest dużooo dużooo sadzy wiec jak sie depnie gaz w wiekszosci tez wydmuchuje ta wełne . pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 (edytowane) Ta srubka jest na górze przekładni i trudno ją z czyms innym pomylić, jest zakontrowana nakrętką i jest na płaski srubokręt, ale nie przesadzajcie z jej dociąganiem ilo wlezie bo jak za mocno skręcisz to ci zmieli maglownice a całkiem bez luzu to strasznie ciężko jest opanować auto na koleinach Pozdrawiam Witam, W kwestii regulacji luzu przekładni kierowniczej, to polecam zajrzeć do zamieszczonej poniżej strony z serwisówki Luz na kierownicy.pdf Też mam wyczuwalny bardzo delikatny luz, ale myślę, że tak musi być. Pozdrawiam Piotr witam mam problem z moim terrano 2.7 td silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie równo i ładnie po dodaniu gazu zaczyna przerywa i szarpac i przy tym dymi na biało niewiem co to jest szarpie przy około 2,500 tysiąca obrotów i w zwysz ma podejrzenie że coś z turbiną ale niejestem pewien proszę o poradę może ktoś miał taki problem. Witam, Jeżeli masz silnik TD27TI na instalacji Bosch, to radzę sprawdzić wtryskiwacz sterujący, konkretnie jego cewkę. Bardzo prosta operacja a wszystko będzie jasne. Po więcej informacji przeszukaj forum, temat prawie dogłębnie wyczerpany. Jeżeli cewka ma wymaganą rezystancję ok. 105 ohm to prawdopodobnie końcówki wtryskiwaczy mają już problemy z rozpylaniem. Pozdrawiam Piotr Edytowane 31 Lipca 2010 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erp. Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 ja bym postawił na zanieczyszczenia w układzie paliwowym np zapaćkane czymś wtryskiwacze. Polecam płyn do czyszczenia układów paliwowych w ropniakach. U znajomego pomogło Witam, testowałem płyny do czyszczenia układu wtryskowego diesla (takie dodawane podczas tankowania) w swoim R20 2,7tdi nie polecam :( musiałem wymienić wtrysk sterujący (chyba że był to zbieg okoliczności) lepiej wymieniać częściej filtr paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 jeśli posiada turbo to często jest tak po jeździe na niskich obrotach, turbodiesle nie lubią gdy nie korzysta się z turbiny :-) jazda na prawidłowych obrotach często pomaga w pozbyciu się porannego 'czarnucha' z rury wydechowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) jeśli posiada turbo to często jest tak po jeździe na niskich obrotach, turbodiesle nie lubią gdy nie korzysta się z turbiny :-) jazda na prawidłowych obrotach często pomaga w pozbyciu się porannego 'czarnucha' z rury wydechowej jednym słowem po "przedmuchaj trochę" Edytowane 28 Listopada 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.