Gość lackyd Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Witam, czy jest możliwość sprawdzenia zawieszenia pod względem "skrzywienia" w warunkach garażowych? do sedna: wymieniłem obydwa górne wahacze w mojej P10 i zauważyłem ze lewe kolo ma dużo większe pochylenie w pionie od kola prawego jeden z mechaników powiedział po "rzuceniu okiem" ze trzeba będzie coś spawać itp. Z tego co mi wiadomo w samochód dokładnie w lewe kolo uderzył kiedyś ( 2 lata temu) golf 1 tzn otarł sie. czy możliwe jest aby zmienił sie profil wysięgnika ? co i jak można samemu sprawdzić lub gdzie podjechac aby sie upewnić co należy wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 40 zl to nie majatek podjedz na dobra stacje diagnostyczna i niech Ci sprawdza zbieznosc kol katy itd. poza tym o ile sie nie myle jesli mialbys skrzywione kolko to cielo by Ci opone (opony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 A wcześniej nie zauważyłeś że jest coś krzywo? Przecież jak to widać gołym okiem to musi być tragedia. Jeżeli kiedyś była kolizja dokładnie w to koło to jest duże przwdopodobieństwo że coś się skrzywiło. Najlepiej jak napisal B_E_R_E_K podjechać na stację diagnostyczną ale cienko to widze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lackyd Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 przykro mi- stacja diagnostyczna niczego nie wykryła oprócz luzu na wahaczach- zbieznosc można ustawić bez większego problemu. skrzywiona alu felga została wyprostowana. mechanik który wczoraj jeździł moim samochodem powiedział ze samochód prowadzi sie bardzo przyzwoicie a jedynie jest odczuwalna niewielka różnica podczas wchodzenia w lewy bądź to w prawy skręt teraz co najważniejsze na stacji facet przeglądal samochoód bardzo dokładnie i nie zauważył niczego co mogło by wskazywać na skrzywienie/zgięcie czegokolwiek. Jedyny ratunek w tym ze ktoś już przez to przeszedł - dzisiaj jeden z mechaników sugerował ze może być krzywy amortyzator lecz w tych samochodach on nie jest "odkryty" osłania go wspomniany wcześniej wysięgnik. Niestety w większości samochodów nie ma regulacji kątów kół wiec albo wysięgnik jest zdeformowany albo sama zwrotnica niestety nie wiem w jaki sposób zabrać sie do kontroli. chyba że ściągnę przednie koła i będę szukał jakiś różnić w odległościach pomiędzy sztywnymi elementami zawieszenia np: w rozstawienie mocowań na zwrotnicach itp. porównując stronę prawą z lewą samochodu. jezeli chodzi o to czy to bylo widoczne wcześniej - owszem lecz jeżeli masz wybite simenbloki w górnych wahaczu to te odchylenie koła może być również tego przyczyną. jutro dodam fotki dla pokazania jak to wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 stacja diagnostyczna niczego nie wykryła oprócz luzu na wahaczach- zbieznosc można ustawić bez większego problemu czyli po założeniu przyrządów na felgi pomiar nie wykazał odchyłki poza granice tolerancji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Czegoś tu nie rozumiem. Koło jest ewidentnie krzywe a mówią ci ze jest wszystko w porządku? A z tego co wiem kąt pochylenia w nissanie jest regulowany. Moim zdaniem masz krzywy właśnie ten wysięgnik najlepiej zdejmij koła i bardzo dokładnie przejrzyj się jednej i drugiej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 owszem lecz jeżeli masz wybite simenbloki w górnych wahaczu to te odchylenie koła może być również tego przyczyną. i to zapewne bedzie to, poza tym zrob to jak najszybciej bo zarzniesz dolny wachac tzn tulejki i oponki pojda na zlom bo je zetnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wafel Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 oj chyba kąt pochylenia w nissanach nie jest regulowany . (przynajmnie w p11) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krispy Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Mi też sie nie wydaje żeby była możliwość regulacji kąta pochylenia koła w P10. Na stacji diagnostycznej powinni na każdym kole ustawić przyrząd a ten określa kąt pochylenia i jeśli mieści sie w dopuszczalnej granicy to jest ok. Rożnica może być widoczna jeśli kąt na jednym kole mieści się w granicy na + a na drugim na - i wtedy gołym okiem jest zauważalne. A po wypadku wspornik górnego wahacza mógł się wbić w fartuch, a wahacz i cały układ może być w porządku. Załączam Ci rysunek lewego zawieszenia z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lackyd Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Witam, zamieszczam kilka fotek - prosze abyście porównali to z Waszymi brykami i sie określili jak to u Was wygląda uszkodzona strona (wg mnie) fotka pierwsza fotka 2 fotka 3 strona "poprawna" (z założenia ) dobra strona "prawa" jeden z mechaników doradził mi abym odkręcił "uchwyt" górnego wahacza i podłożył podkładki - niestety śruby nie puściły a klucz uległ wygięciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 piszesz, że stacja diagnostyczna niczego nie wykryła - znaczy wszystkie pomiary są w normie. Wniosek się nasuwa oczywisty - źle dopasowane elementy blacharskie. Takie jest moje zdanie, chyba że kąty nachylenia kół i zbieżność są złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.