Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] uszkodzone zawieszenie P10


Gość lackyd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy jest możliwość sprawdzenia zawieszenia pod względem "skrzywienia" w warunkach garażowych?

 

do sedna:

wymieniłem obydwa górne wahacze w mojej P10 i zauważyłem ze lewe kolo ma dużo większe pochylenie w pionie od kola prawego :( jeden z mechaników powiedział po "rzuceniu okiem" ze trzeba będzie coś spawać itp. Z tego co mi wiadomo w samochód dokładnie w lewe kolo uderzył kiedyś ( 2 lata temu) golf 1 tzn otarł sie. czy możliwe jest aby zmienił sie profil wysięgnika ?

 

co i jak można samemu sprawdzić lub gdzie podjechac aby sie upewnić co należy wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość B_E_R_E_K

40 zl to nie majatek podjedz na dobra stacje diagnostyczna i niech Ci sprawdza zbieznosc kol katy itd. poza tym o ile sie nie myle jesli mialbys skrzywione kolko to cielo by Ci opone (opony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wcześniej nie zauważyłeś że jest coś krzywo?

Przecież jak to widać gołym okiem to musi być tragedia.

Jeżeli kiedyś była kolizja dokładnie w to koło to jest duże przwdopodobieństwo że coś się skrzywiło.

Najlepiej jak napisal B_E_R_E_K podjechać na stację diagnostyczną ale cienko to widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykro mi- stacja diagnostyczna niczego nie wykryła oprócz luzu na wahaczach- zbieznosc można ustawić bez większego problemu. skrzywiona alu felga została wyprostowana. mechanik który wczoraj jeździł moim samochodem powiedział ze samochód prowadzi sie bardzo przyzwoicie a jedynie jest odczuwalna niewielka różnica podczas wchodzenia w lewy bądź to w prawy skręt

 

teraz co najważniejsze na stacji facet przeglądal samochoód bardzo dokładnie i nie zauważył niczego co mogło by wskazywać na skrzywienie/zgięcie czegokolwiek. Jedyny ratunek w tym ze ktoś już przez to przeszedł - dzisiaj jeden z mechaników sugerował ze może być krzywy amortyzator lecz w tych samochodach on nie jest "odkryty" osłania go wspomniany wcześniej wysięgnik. Niestety w większości samochodów nie ma regulacji kątów kół wiec albo wysięgnik jest zdeformowany albo sama zwrotnica niestety nie wiem w jaki sposób zabrać sie do kontroli.

 

chyba że ściągnę przednie koła i będę szukał jakiś różnić w odległościach pomiędzy sztywnymi elementami zawieszenia np: w rozstawienie mocowań na zwrotnicach itp. porównując stronę prawą z lewą samochodu.

jezeli chodzi o to czy to bylo widoczne wcześniej - owszem lecz jeżeli masz wybite simenbloki w górnych wahaczu to te odchylenie koła może być również tego przyczyną.

 

jutro dodam fotki dla pokazania jak to wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stacja diagnostyczna niczego nie wykryła oprócz luzu na wahaczach- zbieznosc można ustawić bez większego problemu

czyli po założeniu przyrządów na felgi pomiar nie wykazał odchyłki poza granice tolerancji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem. Koło jest ewidentnie krzywe a mówią ci ze jest wszystko w porządku?

A z tego co wiem kąt pochylenia w nissanie jest regulowany.

Moim zdaniem masz krzywy właśnie ten wysięgnik najlepiej zdejmij koła i bardzo dokładnie przejrzyj się jednej i drugiej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość B_E_R_E_K
owszem lecz jeżeli masz wybite simenbloki w górnych wahaczu to te odchylenie koła może być również tego przyczyną.
i to zapewne bedzie to, poza tym zrob to jak najszybciej bo zarzniesz dolny wachac tzn tulejki i oponki pojda na zlom bo je zetnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też sie nie wydaje żeby była możliwość regulacji kąta pochylenia koła w P10. Na stacji diagnostycznej powinni na każdym kole ustawić przyrząd a ten określa kąt pochylenia i jeśli mieści sie w dopuszczalnej granicy to jest ok. Rożnica może być widoczna jeśli kąt na jednym kole mieści się w granicy na + a na drugim na - i wtedy gołym okiem jest zauważalne.

A po wypadku wspornik górnego wahacza mógł się wbić w fartuch, a wahacz i cały układ może być w porządku.

Załączam Ci rysunek lewego zawieszenia z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamieszczam kilka fotek - prosze abyście porównali to z Waszymi brykami i sie określili jak to u Was wygląda

 

uszkodzona strona (wg mnie)

fotka pierwsza

 

fotka 2

 

fotka 3

 

strona "poprawna" (z założenia )

 

dobra strona "prawa"

 

jeden z mechaników doradził mi abym odkręcił "uchwyt" górnego wahacza i podłożył podkładki - niestety śruby nie puściły a klucz uległ wygięciu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz, że stacja diagnostyczna niczego nie wykryła - znaczy wszystkie pomiary są w normie. Wniosek się nasuwa oczywisty - źle dopasowane elementy blacharskie. Takie jest moje zdanie, chyba że kąty nachylenia kół i zbieżność są złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...