lukas Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 jak widać w sunnym mam kłopot,do serii 1.6 100km zarzuciłem smt6,przyspieszony był zapłon,no i zaczeły się eksperymenty z dolotem-wszystko pięknie tylko po montząu na pb95 słychać ostre stukowe spalanie[na lpg tego nie ma] gdzie szukać przyczyny-dolot zbyt lużny do tego silnika,może?70cm długości ale rutry fi80...stożek raczej mały na wejściu 70mm co zrobić chłopaki,aby nie zakatować motoru[ps,dolot zamieniłem na seryjny i stuku nie ma?] a może znowu jakieś sprawy elektryki-czekam na sugestie :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 zaplon za bardzo masz podkrecony, zapewne podkrecony pod Pb98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 ZAPŁON, ZAPŁON, ZAPŁON I JESZCZE RAZ ZAPŁON Cofnij o pare stopni zapłon i wszystko będzie ok lub tankuj tylko 98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość red_shogun Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 jak widać w sunnym mam kłopot,do serii 1.6 100km zarzuciłem smt6,przyspieszony był zapłon,no i zaczeły się eksperymenty z dolotem-wszystko pięknie tylko po montząu na pb95 słychać ostre stukowe spalanie[na lpg tego nie ma]gdzie szukać przyczyny-dolot zbyt lużny do tego silnika,może?70cm długości ale rutry fi80...stożek raczej mały na wejściu 70mm co zrobić chłopaki,aby nie zakatować motoru[ps,dolot zamieniłem na seryjny i stuku nie ma?] a może znowu jakieś sprawy elektryki-czekam na sugestie :zly: Raczej na pewno tankuj tylko Pb98 jeśli bawisz się w mody ( w tym wyprzedzanie zapłonu) oraz dodatkowo śmigasz na lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 albo cofnij zaplon albo lej tylko 98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 no i popraw ten nie udany dolot co ssie możliwe najgorętsze powietrze spod maski... Na seryjnym dolocie co zasysa AIR przy przedniej łapie tego problemu nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 no tak zapłon nieco cofnięty-stukało troszkę mniej,ale dolot w końcu zdemontowałem i na serii nie stuka-zrobię próbę jeszcze z bp ultimate 98 lub vpower 99+ na tamtym dolocie...oby to nie był aparat zapłonowy albo coś konkretniejszego[w p11 mieliśmy z tym stukiem problem ogromny...skończyło się 2 razy wydmuchaniem uszczelki spod głowy i wymiana aparatu] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Łukasz nie dociera do ciebie co piszę, w silniku robi się takie zabiegi by mógł on pracować na możliwie najbardziej przyspieszonym zapłonie bez stuku a nie robisz coś a potem musisz cofać zapłon by nie stukało - to strata mocy i nic poza tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 tak wszystko się zgadzaq,nie pisz do mnie jak do laika bo to już 4 nissan w którym rasuje silnik,wiem doskonale że cofanie zapłonu to gorsze osiągi,ale nie zauważyłeś że wszyscy którzy mi odpowiedzieli poradzili nie przesadzać z zapłonem i zalać pb 98???najwidoczniej dolot był nie dobrany odpowiednio,albo coś z silnikiem jest nie tak-przecież auto ma 15lat... zaleję lepszą wachę zapłon znowu dam do przodu i zobaczę jak będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 no ja tez mialem stukowe tzn mam ale leje 98 ultimate i jest oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 19 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 zapłon jeszcze bardziej przyspieszyliśmy,zalałem na próbę vpower 99+ i nic nie dzwoni[tylko 5.29 za litr wachy to trudno do przełknięcia...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 no tak zapłon nieco cofnięty-stukało troszkę mniej,ale dolot w końcu zdemontowałem i na serii nie stuka-zrobię próbę jeszcze z bp ultimate 98 lub vpower 99+ na tamtym dolocie...oby to nie był aparat zapłonowy albo coś konkretniejszego[w p11 mieliśmy z tym stukiem problem ogromny...skończyło się 2 razy wydmuchaniem uszczelki spod głowy i wymiana aparatu] cześć, piszesz że miałeś problem ze stukaniem w p11-i wspominasz aparat zapłonowy-czy wymiana pomogła??, czy aparat może mieć na to wpływ?, od paru dni walcze ze spalaniem stukowym w swoim sr20de i mam je tylko na gorącym silniku w okolicach 3-4 tys rpm zarówno na pb jak i lpg, zapłon ustawiony na jakieś 14 stopni, a był już cofnięty na 5 i też postukiwał-ale słabiej-czujnik spalania zmieniony został tylko aparat, ale nie chcę niepotrzebnie kupować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 czy aparat może mieć na to wpływ? Odpowiedź na to pytanie uzyskasz podpinając lampę stroboskopową i sprawdzając jakie jest rzeczywiste wyprzedzenie zapłonu, no i czy podczas pracy przy tych feralnych obrotach kąt wyprzedzenia jest stabilny, nie "pływa". Inne typowe przyczyny spalania stukowego (zakładając że zapłon jest w odpowiednim momencie a paliwo ok): niewłaściwe świece (zbyt gorące), nadmierna ilość nagaru w komorze spalania (np z powodu "brania" oleju). Musi być u Ciebie jakiś poważny problem jeśli stuka nawet na LPG który ma liczbę oktanową dobrze ponad 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 zapłon dziś ustawiłem na 15 stopni tak jak fabryka każę- chociaż jak pół roku temu kupiłem auto był ustawiony jakoś na 18- świece mam nowe i takie jak zaleca fabryka, gaz mam o 5 dni, zacżął stukać na benzynie-nagle-nigdy przedtem tego nie robił-też myślałem że to nagar-bo żre mi olej i to sporo-ale wówczas robił by to wcześniej a nie tak od razu-rano dobrze-po południu już źle-poza tym co któryś sr20de pewnie ma tyle nagaru ze spalania oleju, bo branie oleju przez te motory zdarza sie często, dziwi mnie tylko kolor świec, mam strasznie jasno wypalone, prawie żółto, a powinny być chyba rudawe-qrde nie wiem już, nie zwalę przecież głowicy żeby się przekonać ile mam nagaru...pie...lę będe tak jezdził aż sie coś rozsypię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 sam napisałeś że świece masz prawie białe--to zaaczy że masz dramatycznie ubogą mieszankę--aparat zapłonowy pomimo że może dobrze wygladać to moze być już strasznie zużyty-a żeby go sprawdzić to tylko jakiś serwis BOSCHA lub zamiana na aparat z takiego samego silnika--u mnie robiliśmy wszystko a sam aparat to przez przypadek został zmieniony[i okazało się ze to on] ja bna twoim miejscu sprawdziłbym jeszce sprawność sondy lambda-najlepiej odłącz ją i zobacz czy auto lepiej nie zaczeło przyspieszać kolejna rzecz -jeśli masz stuk na pb i na lpg to napewno ustarka leży gdzieś w osprzęcie silnika[a nagaru to chyba musiałoby być z pół kg żeby tak ci stukało..] a obejżyj też dokładnie przewody bo może już naprawde stare i i zatankuj v power 99+ na shellu --zobacz czy stuka ci dalej[lpg też tam mają najlepszy] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 dzięki lukas, w tym rzecz że w pierwszej kolejności zalałem gnoja v-powerem racing gdy zaczął mi nagle stukać, w pierwszym momencie myślałem że to wina paliwa-zalałem na lukoil-jakieś gówno, gaz założyłem i myślałem że problem zniknie a ty kicha-to samo-sondę badał gościu od gazu i mówi że ok, test z check enginem też na to wskazuje, chyba jednak spróbuje z tym aparatem, bo to stało sie zbyt szybko więc coś pierdykło od razu, co najlepsze auto dalej przyspiesza tak jak przyspieszało-nie ma spadku mocy od tego stukania-oczywiście na gazie trochę zmuliło, ale dramatu nie ma , tylko ten dzwięk.... ostatnio taki słyszałem jak jezdziłem dużym fiatem i mu w palnik wstawiałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 cie na gazie trochę zmuliło, ale dramatu nie ma , tylko ten dzwięk.... ostatnio taki słyszałem jak jezdziłem dużym fiatem i mu w palnik wstawiałem... może to panew a nie stukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 co do pewności że jest to spalanie stukowe nie mam żadnych wątpliwości, na 200%to spalanie stukowe-silnik jest spoko, nawet łańcucha nie słychać za mocno, odłączyłem dziś lambdę i przejechałem tak trochę na rozgrzanym silniku-efekt, na gazie nic nie czułem-lekko dalej podzwaniał, na benzynie zamuł i dzwoni jak dzwonił-jest różnica, na gazie dzwoni ciszej -spróbuje dać jeszcze zimniejsze świece a jak to nie pomoże to spróbuje wymienić aparat zapłonowy-i tu pytanie, czy mechanizm który przyspiesza w nim zapłon(chyba wariometr to sie nazywa) im wyższe obroty jest mechaniczny, czy to elektronika steruje czasem zapłonu, bo może rozbiorę aparat na części pierwsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 czy mechanizm który przyspiesza w nim zapłon(chyba wariometr to sie nazywa) im wyższe obroty jest mechaniczny, czy to elektronika steruje czasem zapłonu Za wyprzedzenie zapłonu odpowiada wyłącznie ECU czyli komp. W aparacie jest tylko czujnik położenia wału rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 w nissanach zapłon generalnie reguluje się mechanicznie na aparacie...p10-p11 może ktoś ma jakąś almerę u ciebie ,bo z tego co pamiętam to coobcio przypasował właśnie z almery aparacik[1.6 chyba?] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 w nissanach zapłon generalnie reguluje się mechanicznie na aparacie...p10-p11może ktoś ma jakąś almerę u ciebie ,bo z tego co pamiętam to coobcio przypasował właśnie z almery aparacik[1.6 chyba?] qrde wokół same ałdi i holswageny więc dupablada, kupię najwyżej siakiś z allegro bo ok 200 zeta chodzą, jak to nie pomogę to potłuką anglika młotkiem albo przyłrze w barierkę, zobaczę czy chociaż poduchy działają i z powrotem kupię mitsu albo toye... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 aparat z primy p10 gt z sr20de podejdzie do sunniacza tez z takowym silnikiem? bo wiem, ze w primie jest chyba lowport stad pytanie Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 pytaj coobcia bo to on spec jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.