Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Od czego załozyć hamulce do n14 gti ??


Gość far77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z almery n 15 są plug&play ale fele min. 15 cali

 

Nie trzeba dawać 15' i do tego a Almery są sporo węższe. Almera 24mm a Sunny GTI 26mm (dolny, graniczny wymiar zużytej tarczy to właśnie 24mm).

 

Można podpasować z 200SX S14/300ZX (chyba) ale trzeba nawiercić otwory w tarczy na 4x100 i zmienić zaciski. Zaciski wchodzą chyba p'n'p.

 

pzdr

 

[ Dodano: Sob 14 Cze, 2008 11:52 ]

Było o tym pisane na forum, Coobcio ogarniał ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no do sunnego zaciski z 300ZX/200SX nie wchodzą bo zupelnie inny rostaw jarzm jest i nie ma jak ich do zwrotnicy przykręcić, trzeba by jakiś adapter wykonać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość red_shogun

Do B13 gti do N14 gti jak i do N15 gti na przód są dedykowane identyczne tarcze: 257mm z takim samym TH 26mm (min. TH 24mm). Dodatkowo do B13 gti podejdą jeszcze mniejsze tarcze 250mm TH 18.

Co do modów na większe tarcze niż 257mm to już tylko zabawa w rzeźbienie hampli i ewentualnie jakiś swapik od starszych braci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tylko kminią jakby tu większe tarcze zapodać a nikt nie pomyśli, żeby dać dobry zestaw klocki/tarcze. Zestaw tarczoklocków EBC czy Taroxa z linkami w oplocie i dobrym płynem więcej zrobi dobrego niż gdybyście mieli założyć i seryjne tarcze 280mm z S14 z 4 tłoczkowymi zaciskami (które i tak by nie robiły bez zmiany pompy).

 

A jak ktoś grubą kasę (ponad 1500 zł) to mogę mu ogarnąć zestaw korzystający z większych tarcz (i seryjnych zacisków), a w granicach 3k trzeba zapłacić za big brake z 4 tłoczkami.

Zastanówicie się czy warto włożyć taką kase (bo mniej jak 1000 zł konwersja na zaciski z S14 nie wyniesie) po to by dalej mieć serię tylko z innego auta, przewiercanie tarcz to nie jest dobry pomysł, zamówić tarcze odpowiednio nawiercone to można tanio ale jak to będzie hamować, dobrej firmy tarcza zrobiona na zamówienie będzie droga, do tego trzeba coś zrobić z pompą hamulcową bo seryjna nie da rady przy 8 tłoczkach z przodu i 2 z tyłu. Za 500 zeta kupicie sobie tarcze EBC zwykłe z Greenstuffem, można też TG tarcze kupić jak ktoś strasznie upala na torze, płyn Motula, linki w oplocie i macie takie zestaw, że auta nie poznacie, a nie wydacie na to nawet 1000 zł.

Kiedyś zrobiono test Big Brake'ów do Sky'a i najlepszy bang for a buck był dla serii z dobrym klockiem i płynem, dopóki ktoś nie jeździ ostro i dużo po torze nie ma sensu pakować kasy w jakieś wymyślne heble bo się nie zobaczy efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zell, zgadzam się z Tobą

 

[ Dodano: Sro 18 Cze, 2008 16:43 ]

dodam jeszcze, że tylne hamulce w GTI często nie działają jak trzeba. Nimi również należy sie zająć. Niektórzy wywalają korektory ale nie wiem czy nie ma to zgubnego wpływu przy hamowaniu w zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sa tarcze Blackdaymont+czerwone EBC,przewody sa w oplocie,tylne i przednie zaciski po całkowitej regeneracji,widze ze niema co kombinowac tylko pozostać przy tym co jest,dzieki za wyjasnienie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze, że tylne hamulce w GTI często nie działają jak trzeba. Nimi również należy sie zająć. Niektórzy wywalają korektory ale nie wiem czy nie ma to zgubnego wpływu przy hamowaniu w zakręcie.

Nie trzeba kompletnie usuwać korektorów siły hamowania wystarczy je zablokować w pozycji maks, tył wówczas sporo mocniej bedzie brał ale nie tak mocno jakby się ich całkowicie pozbyć.

Gwarantuje że w zakrętach nie będzie rzucać a hamowanie poprawi się kolosalnie - zresztą spytaj się YARKO... u mnie to był pierwszy mod w N14 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba kompletnie usuwać korektorów siły hamowania wystarczy je zablokować w pozycji maks, tył wówczas sporo mocniej bedzie brał ale nie tak mocno jakby się ich całkowicie pozbyć.

Gwarantuje że w zakrętach nie będzie rzucać a hamowanie poprawi się kolosalnie - zresztą spytaj się YARKO... u mnie to był pierwszy mod w N14 :)

 

dokładnie, tak właśnie jest :) hamowanie się poprawiło i nie zaobserwowałem jakiś negatywnych następstw tej operacji :)

a co do hamowania to nie hamuje się w zakręcie tylko przed zakrętem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do hamowania to nie hamuje się w zakręcie tylko przed zakrętem :)

 

nieprawda :) hamuje się i co całkiem bardzo :D:D:D ... w zależności od łuku hamuje się czasem tylko w zakręcie

 

"nastawianie" auta w łuku uderzeniem lub zmiana obciążenia czyli przez odpuszcznie hamulca w zakręcie

 

ćwicz lewą nogę :) bo prawa czasem musi być "dno" żeby z obrotów nie spadać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej napisałem, że chyba że chodzi o lewą nogę, ale mi nie dodało do posta :)

zresztą przy ustawianiu auta i tak nie wyczułbyś czy na którąś stronę Ci ściąga hebel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamowanie lewą nogą jest popularne od niedawna dosyć - jakieś 10-15 lat może...

 

starej daty kierowcy wyścigowi i rajdowi robią to prawą stopą - śródstopie na hamulec

a gaz - piętą

 

warto znać obydwie szkoły

 

najlepszy trening lewej stopy to normalna jazda miejska :) tylko trzeba uważać na początku

 

kurcze.... od poniedziałku nie mam nic do roboty w pracy nudy straszne :) siedze i jakieś pościszony smaruje na forach - dramat i jescze mi za to płacą <lol>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciągnąłem tylne korektory i teraz, przy hamowaniu, słychać darcie tylnych opon. Hamuje chyba lepiej ale i przed zabiegiem dawał radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!!!

Proszę o odswieżenie tematu hamulców. Co zalozyć do sunny GTi zeby to auteczko zaczelo hamowac w koncu. Prosze nie pisac o zwyklych tarczach bo auto jest uzywane tylko i wylancznie do sportu wiec potrzebuje cos bardzo dobrego. Z kasa sie nie przelewa wiec moze nie pisac tez o hamulcach za 3tys :D Pozdrawiam!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety takie pojecie jak tanie a dobre nie istnieje,pozostaje ci kupno tarcz w oryginalnym rozmiarze np:EBC Turbo groove i dobrych klocków do tego Red EBC lub inne,wymiana płyny hamulcowego.Bardzo ważny jest stan zacisków hamulcowych,warto sprawdzić jak chodzą,czy wszystkie elementy gumowe sa całe,jak pracuje tłoczek i jażmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Przewody sa w stalowym oplocie!!! Ze wzoru na hamowanie winika im wieksza tarcza tym wieksza sila hamowania. Wiec bedzie tzeba cos poszukac zeby podeszlo do sunny. Same oploty i plyn nie pomagaja. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Ile za ten zacisk ?? I co jeszcze musialbym dokupic tarcze tylko?? Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...