Gość tomdci Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Ciekawi mnie Wasza opinia na taki oto temat: wstawiłem samochód (Almera 1.5 dci 2004 53kkm) do serwisu z objawami pogiętych tarcz hamulcowych (kierownica wibrowała przy hamowaniu - im większa prędkość do wyhamowania - tym większe wibracje na kierownicy, wyraźniej po rozgrzaniu). Poprosiłem o wymianę tarcz i klocków. Elementy te wymieniono, po czym poinformowano mnie, że wibracje nie znikną bo mam pogiętą zwrotnicę ! Co ciekawe samochód po warsztacie zachowuje się o wiele gorzej niż przed - wibracje są o wiele silniejsze przy mniejszych prędkościach i poza kierownicą przy hamowaniu mocno pulsuje pedał hamulca. Jeśli zwrotnica faktycznie jest uszkodzona to zmiana tarcz i klocków na nowe mogła nasilić objawy ? Ciekawe co o tym myślicie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomas.ns Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 ja miałem kiedys problem z pulsowaniem pedału tylko że w innym aucie a zaczeły sie po tym jak zmieniłem koła okazało sie ze otwory na sroby nie były okragłe tylko wyjajone i to był powod wibracjii i pulsowania pedału moze przełoz koła z tyłu na przod albo zmien jak masz mozliwosc moze chociaz koła wykluczysz ewentualnie czy masz je wywarzone ? ?moze zminiałes opony ostanio ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Nie tyle zwrotnice co piastę.A wleciałeś w jakąś dużą dziurę na skręconych kolach lub uderzyłeś w krawężnik??Można dać jeszcze auto na podnośnik,odpalić 2 biegi obserwować kola.Potem zdjąć kola,nakręcić nakrętki(żeby tarcza się trzymała) 2 bieg i to samo.Wprawny mechanik dojrzy co się stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomdci Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Problem w tym, że był to serwis nissana i ponoć są pewni że to zwrotnica. Jak zadecydowałem, że nie zrobię tego od razu (3180 + robota !) to kazali mi podpisać oświadczenie, że wiem o uszkodzonej zwrotnicy. Bardzo zdziwiło mnie po prostu nasilenie objawów (wibracji) po wymianie tarcz i klocków i pojawienie się ich na pedale hamulca w takim stopniu już przy małych prędkościach. Pomyślałem po prostu, że mój samochód stał się "dawcą organów" mimo woli :027: ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lego Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Przyjacielu, ja miałem tak samo w P11. Wymieniłem całe zawieszenie z przodu,wyważałem koła,zmieniłem tarcze i klocki i nic. Powody były trzy: przegrzane tarcze hamulcowe, rozjechane otwory w alufelgach i stalówkach(to co kolega wyżej pisał) i najważniejsze: walnięte obydwie opony!!! z przodu. A mają roczek dopiero.Aż nie chciałem wierzyć!!!Moja rada :sprawdź u wulkanizatora opony na wyważarce z trakcją,a tam sie dowiesz całej prawdy Ja walczyłem rok ponad zanim to wyszło. Mnie czeka teraz zakup nowych oponek . Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Problem w tym, że był to serwis nissana i ponoć są pewni że to zwrotnica To,że byleś w serwisie o niczym nie przesądza.Z mechanikami jak z lekarzami-nie wierzy się jednemu.Zbierz więcej opinii od dobrych mechaników nie sugerując im co mówili w serwisie.Jak sam piszesz chodzi o ponad 3000 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomdci Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Dzisiaj byłem w kolejnym serwisie. W takim, gdzie naprawiają "wszystkie samochody". Pojechałem głównie po to, żeby na własne oczy zobaczyć co jest pogięte, czego szukać i w ogóle o co chodzi. Mechanik podniósł samochód, odkręcił wszystkie koła i stwierdził, że w zwrotnicy niczego złego nie widzi (ale zaznaczył, że usterka może być niewidoczna gołym okiem) i że na moim miejscu zacząłby od przetoczenia tarcz tylnych... Już nie wiem co robić dalej. Samochód zdecydowanie nie nadaje się do jazdy. Przy hamowaniu z około 60 km/h kierownica wibruje jak cholera, pedał hamulca silnie pulsuje a lewa przednia opona piszczy pulsacyjnie. Gdzie z tym pojechać ? (Warszawa i okolice). Co zrobilibyście na moim miejscu ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lego Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 opony!! A może warsztat przetoczył Ci tarcze przednie??? I powiedział,że nowe są. MI tez przetoczyli i było jeszcze gorzej,wyrywało kierownicę. Przekonałem się ,że przetaczanie tarcz to lipa!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bodziokardasz Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 mam taki sam problem w sunnym przy hamowaniu kierka lata jak szalona, si słychać jakby coś sie miało rozwalić, dodam tez ze przy 90-100 km/h czyje wibracje na kierownicy nawet bez hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 U mnie to było tak - drganie na kierownicy przy 100km/h - ścięte opony od niezrobionej bieżności, drgania przy hamowaniu - tarcze przednie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Dzisiaj byłem w kolejnym serwisie. W takim, gdzie naprawiają "wszystkie samochody". Pojechałem głównie po to, żeby na własne oczy zobaczyć co jest pogięte, czego szukać i w ogóle o co chodzi. Mechanik podniósł samochód, odkręcił wszystkie koła i stwierdził, że w zwrotnicy niczego złego nie widzi (ale zaznaczył, że usterka może być niewidoczna gołym okiem) i że na moim miejscu zacząłby od przetoczenia tarcz tylnych... Już nie wiem co robić dalej. Samochód zdecydowanie nie nadaje się do jazdy. Przy hamowaniu z około 60 km/h kierownica wibruje jak cholera, pedał hamulca silnie pulsuje a lewa przednia opona piszczy pulsacyjnie. Gdzie z tym pojechać ? (Warszawa i okolice). Co zrobilibyście na moim miejscu ? Pozdrawiam Hmmm to już jest poważna sprawa! Ja nigdy nie ufałem serwisom i nigdy nie zaufam żadnemu! Trudno cokolwiek doradzić w takiej sytuacji, ja mam swojego mechanika - "pana Rysia", który by mi rozebrał pół auta i sprawdził wszystko za pół darmo. Radzę Ci żebyś znalazł kogoś takiego zanim wejdziesz w poważne koszty. A w pierwszej kolejności kłócił bym się z tym serwisem, w którym wymieniałeś klocki i tarcze (domyślam się, że zdarli z Ciebie sporą sumkę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Jeśli by była ugięta piasta - biłoby również bez hamowania. Objaw bicia przy hamowaniu - to w 99 % tarcze. Dobre tarcze gdzieś widziałem za 100 PLN - ów jedną. Zwrotnica pogięta? Dziwne w/g mnie. Sprawdź jeszcze czy masz sprężynki na klockach i czy któraś nie wystaje z zacisku. Jeśli pulsuje pedał hamowania - to skrzywienie musi być widoczne gołym okiem. Może krzywo tarcza jest osadzona (zcentrowana) [ Dodano: Wto 01 Lip, 2008 12:30 ] Ugięta zwrotnica - to możliwe - zacisk siedzi na zwrotnicy i nie przesuwa się wtedy symetrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.