Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Zwrotnica, tarcze, wibracje - o co chodzi ?!


Gość tomdci
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie Wasza opinia na taki oto temat:

wstawiłem samochód (Almera 1.5 dci 2004 53kkm) do serwisu z objawami pogiętych tarcz

hamulcowych (kierownica wibrowała przy hamowaniu - im większa prędkość do wyhamowania - tym większe wibracje na kierownicy, wyraźniej po rozgrzaniu). Poprosiłem o wymianę tarcz i klocków.

Elementy te wymieniono, po czym poinformowano mnie, że wibracje nie znikną bo mam pogiętą zwrotnicę ! Co ciekawe samochód po warsztacie zachowuje się o wiele gorzej niż przed - wibracje są o wiele silniejsze przy mniejszych prędkościach i poza kierownicą przy hamowaniu mocno pulsuje pedał hamulca.

Jeśli zwrotnica faktycznie jest uszkodzona to zmiana tarcz i klocków na nowe mogła nasilić objawy ? Ciekawe co o tym myślicie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedys problem z pulsowaniem pedału tylko że w innym aucie a zaczeły sie po tym jak zmieniłem koła okazało sie ze otwory na sroby nie były okragłe tylko wyjajone :) i to był powod wibracjii i pulsowania pedału moze przełoz koła z tyłu na przod albo zmien jak masz mozliwosc moze chociaz koła wykluczysz ewentualnie czy masz je wywarzone ? ?moze zminiałes opony ostanio ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle zwrotnice co piastę.A wleciałeś w jakąś dużą dziurę na skręconych kolach lub uderzyłeś w krawężnik??Można dać jeszcze auto na podnośnik,odpalić 2 biegi obserwować kola.Potem zdjąć kola,nakręcić nakrętki(żeby tarcza się trzymała) 2 bieg i to samo.Wprawny mechanik dojrzy co się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że był to serwis nissana i ponoć są pewni że to zwrotnica. Jak zadecydowałem, że nie zrobię tego od razu (3180 + robota !) to kazali mi podpisać oświadczenie, że wiem o uszkodzonej zwrotnicy. Bardzo zdziwiło mnie po prostu nasilenie objawów (wibracji) po wymianie tarcz i klocków i pojawienie się ich na pedale hamulca w takim stopniu już przy małych prędkościach. Pomyślałem po prostu, że mój samochód stał się "dawcą organów" mimo woli :027: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu, ja miałem tak samo w P11. Wymieniłem całe zawieszenie z przodu,wyważałem koła,zmieniłem tarcze i klocki i nic. Powody były trzy: przegrzane tarcze hamulcowe, rozjechane otwory w alufelgach i stalówkach(to co kolega wyżej pisał) i najważniejsze: walnięte obydwie opony!!! z przodu. A mają roczek dopiero.Aż nie chciałem wierzyć!!!Moja rada :sprawdź u wulkanizatora opony na wyważarce z trakcją,a tam sie dowiesz całej prawdy ;) Ja walczyłem rok ponad zanim to wyszło. Mnie czeka teraz zakup nowych oponek . Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że był to serwis nissana i ponoć są pewni że to zwrotnica

 

To,że byleś w serwisie o niczym nie przesądza.Z mechanikami jak z lekarzami-nie wierzy się jednemu.Zbierz więcej opinii od dobrych mechaników nie sugerując im co mówili w serwisie.Jak sam piszesz chodzi o ponad 3000 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w kolejnym serwisie. W takim, gdzie naprawiają "wszystkie samochody". Pojechałem głównie po to, żeby na własne oczy zobaczyć co jest pogięte, czego szukać i w ogóle o co chodzi. Mechanik podniósł samochód, odkręcił wszystkie koła i stwierdził, że w zwrotnicy niczego złego nie widzi (ale zaznaczył, że usterka może być niewidoczna gołym okiem) i że na moim miejscu zacząłby od przetoczenia tarcz tylnych... Już nie wiem co robić dalej. Samochód zdecydowanie nie nadaje się do jazdy. Przy hamowaniu z około 60 km/h kierownica wibruje jak cholera, pedał hamulca silnie pulsuje a lewa przednia opona piszczy pulsacyjnie. Gdzie z tym pojechać ? (Warszawa i okolice). Co zrobilibyście na moim miejscu ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony!! A może warsztat przetoczył Ci tarcze przednie??? I powiedział,że nowe są. MI tez przetoczyli i było jeszcze gorzej,wyrywało kierownicę. Przekonałem się ,że przetaczanie tarcz to lipa!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość bodziokardasz

mam taki sam problem w sunnym przy hamowaniu kierka lata jak szalona, si słychać jakby coś sie miało rozwalić, dodam tez ze przy 90-100 km/h czyje wibracje na kierownicy nawet bez hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość porcupine
Dzisiaj byłem w kolejnym serwisie. W takim, gdzie naprawiają "wszystkie samochody". Pojechałem głównie po to, żeby na własne oczy zobaczyć co jest pogięte, czego szukać i w ogóle o co chodzi. Mechanik podniósł samochód, odkręcił wszystkie koła i stwierdził, że w zwrotnicy niczego złego nie widzi (ale zaznaczył, że usterka może być niewidoczna gołym okiem) i że na moim miejscu zacząłby od przetoczenia tarcz tylnych... Już nie wiem co robić dalej. Samochód zdecydowanie nie nadaje się do jazdy. Przy hamowaniu z około 60 km/h kierownica wibruje jak cholera, pedał hamulca silnie pulsuje a lewa przednia opona piszczy pulsacyjnie. Gdzie z tym pojechać ? (Warszawa i okolice). Co zrobilibyście na moim miejscu ?

 

Pozdrawiam

 

Hmmm to już jest poważna sprawa! Ja nigdy nie ufałem serwisom i nigdy nie zaufam żadnemu! Trudno cokolwiek doradzić w takiej sytuacji, ja mam swojego mechanika - "pana Rysia", który by mi rozebrał pół auta i sprawdził wszystko za pół darmo. Radzę Ci żebyś znalazł kogoś takiego zanim wejdziesz w poważne koszty. A w pierwszej kolejności kłócił bym się z tym serwisem, w którym wymieniałeś klocki i tarcze (domyślam się, że zdarli z Ciebie sporą sumkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by była ugięta piasta - biłoby również bez hamowania. Objaw bicia przy hamowaniu - to w 99 % tarcze.

Dobre tarcze gdzieś widziałem za 100 PLN - ów jedną. Zwrotnica pogięta? Dziwne w/g mnie.

Sprawdź jeszcze czy masz sprężynki na klockach i czy któraś nie wystaje z zacisku.

Jeśli pulsuje pedał hamowania - to skrzywienie musi być widoczne gołym okiem. Może krzywo tarcza jest osadzona (zcentrowana)

 

[ Dodano: Wto 01 Lip, 2008 12:30 ]

Ugięta zwrotnica - to możliwe - zacisk siedzi na zwrotnicy i nie przesuwa się wtedy symetrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...