Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Sprzęgło - Co to jest ślizganie ???


Gość lukasz79pulawy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz79pulawy

Poczytałem sobie troszeczkę o sprzęgłach w waszych autach jednak nigdzie nie znalazłem prostej podpowiedzi co to jest ślizganie się sprzęgła. Jak objawia się takie ślizganie? Pytam ponieważ byłem ostatnio na przeglądzie i gość poluzował mi trochę linke bo stwierdził, że sprzęgło się ślizga. Mam teraz lekki kilkucentymetrowy luz na pedale, czy to normalne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gość poluzował mi trochę linke bo stwierdził, że sprzęgło się ślizga.

Dobrze zrobił. Tylko czy nie za późno?

co to jest ślizganie się sprzęgła.

Silnik wchodzi na obroty szybciej niż koła napędowe. Albo inaczej - przy sprawnym sprzęgle spróbuj cały czas jechać na półsprzęgle, będziesz też miał ten efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz79pulawy

Dzięki za podpowiedźi, to właśnie chciałem wiedzieć - jadąc do roboty przetestuje. A jaki teraz jeszt mniej więcej koszt wymiany kompletnego sprzęgła z robocizną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz79pulawy kompletne sprzęgło ok 400zł - zależy jakiej firmy. Nie wiem jak z obicizną, bo to każdy liczy inaczej sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem teraz kompletne sprzęło NKK za 370zł, ale oryginał wytrzymał 300tys :D :D :D i nadal jeździ, bo jeszcze nie wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W mojej primerce jak przyspieszam, to od 2 tys. do 3 tys. obrotów to czasami obroty rosną a samochód nie przyspiesza. Czuć wtedy dziwny zapach. Możliwe że to sprzęgło się przypala? Czasami jest wszystko OK i przy wzroście obrotów auto przyspiesza normalnie.

Czy sprzęgło jest zuzyte? Czy może zabrudzona jest tarcza? Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy jest spalone sprzęgło to chyba powinno być tak, że przy próbie ruszenia z miejsca z wyższego biegu samochód nie rusza a obroty rosną. U mnie jest wszystko ok bo samochód rusza. A przy zaciągniętym ręcznym gaśnie. Co wskazuje na to że sprzęgło nie jest spalone.

Czy może w nissanach jest jakoś inaczej?

 

[ Dodano: Wto 28 Paź, 2008 12:13 ]

Byłem wczoraj u mechanika. Powiedziałem jakie są objawy. Od razu powiedział, że to sprzęgło do wymiany. Po przejechaniu się primerką tylko to potwierdził. Mówił że na pewno jest do wymiany tarcza a docisk może być dobry, ale nie opłaca się tego zostawiać. Lepiej wymienić cały komplet.

Koleś zna się na tym, bo jest mechanikiem i sam jeździ primerami od 8 lat. Lepszego mechanika chyba nie znajde!

Jutro zaprowadzam do niego samochód i na czwartek będzie gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem:

 

W sobotę zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. W niedzielę też się ślizgało. W poniedziałek nie miałem okazji sprawdzić, a dziś jak ręką odjął. Żadnych objawów ślizgania.

 

I co mam zrobić? Jeździć jeszcze czy wymienić?

 

Byłem dziś w warsztacie. 640PLN za komplet NKK - po analizie tematu ta cena wydaję mi się bardzo wysoka i dodatkowo 350 PLN za wymianę. (cena wrocławska)

 

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie teżraz sięślizga raz nie. Mechanik powiedział, że można wyregulować sprzęgło, ale na długo to nie wystarczy. U mnie wyregulował, ale nie pomogło. Ślizga się nadal przy przyspieszaniu. Mi powiedział za komplet ok.500 + 200-250 robocizna. Można wymienić samą tarcze a docisk zostawićstary. Ale w takim przypadku tarcza sięszybciej zużyje bo będzie się nierówno wycierać. A kupując cały komplet zapłacisz mniej niż teraz za tarcze a później oddzielnie za docisk.

Ja u siebie wymieniam wszystko żeby mieć spokój i nie płacić 2 razy za robocizne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w warsztacie. 640PLN za komplet NKK

Cena jakis kosmos!!! Tu masz cenu z allegro wybierz wg uznania lub zasobnosci portfela:

http://allegro.pl/item469318033_sprzeglo_n...ra_1_8_16v.html

http://allegro.pl/item456907663_sprzeglo_n..._0_16v_luk.html

http://allegro.pl/item467735936_nissan_pri...lo_phc_val.html

http://allegro.pl/item452406778_sprzeglo_k...ra_primera.html

Ja mam to ostatnie i smiga bdb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już po wymianie sprzęgła. Cena za komplet 500zł + 40 za simering, robocizna 200. Jak ręką odiął. Sprzęgło się nie ślizga, bierze przy samej podłodze. Jaką grubość powinna mieć tarcza sprzęgła? U mnie było ok. 1,5-2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie zwracałem uwagi, ale u mnie sprzęgło dosyć ciężko się wciska (wg mojej dziewczyny, wg mnie normalnie). Nie ślizga się, wszystko jest ok - przy końcówce dopiero puszcza.

Jedyne, co zauważyłem, to jest czasem przy samej podłodze mały "pstryk" - nie zawsze.

Martwić się tym? (ciężkim chodzeniem i "pstrykiem" pojawiającym się czasami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich!

Od października jestem szczęśliwym posiadaczem Primery P11 z 97r. Nawiązując do postu CichegoBarta chciałbym się zapytać klubowiczów czy twardsze sprzęgło - moje odczucie wynika z porównania z działaniem sprzęgła w innych samochodach którymi jeździłem - to normalność w tych samochodach - żadną inną primerą nie jeździłem - czy kwestia jakiejś regulacji - W sprawach mechaniki samochodowej jestem raczej laikiem ;]?

 

Edit

Doczytałem, że "twarde sprzęgło" to objaw zbliżającej się jego koniecznej wymiany z powodu zużycia. Naprawdę jedyne co mnie czeka to wydanie niezłęj kasy na nowe sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy daj się wyregulować, czy nie... ale też mam b. twarde - jak się przesiadam ze służbowego (po jakimś 1kkm), to mam wrażenie, że sprzęgło jest do wymiany... ale jak pojeżdżę, to się przyzwyczajam i nie narzekam :)

 

ps: CichyBart, nie brat :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oprócz ewidentnego ślizgania, ciężkiej pracy pedału sprzęgła (pod koniec jak w jakiejś starej ciężarówce), sprzęgło brało też bardzo wysoko.

 

Wymieniłem, okazało się, że tarcza była bardzo zużyta.

 

Po wymianie pedał chodzi bardzo lekko, sprzęgło bierze nisko, wnioskuje po tym, że ciężka praca pedału sprzęgła to pierwsze oznaki jego końca. Było to już opisywane na forum.

 

Ja jeździłem dopóki ślizganie właściwie przestało umożliwiać bezpieczną jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za CichegoBrata, CichyBarcie ;]

IvanH: na szczęście u mnie nie ślizga i szybko zaskakuje. Jak się zrobi jeszcze trochę cieplej to sprawdzę poza czujnikami ABS i nawiewem też tarcze. Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... u m nie bierze u góry (fakt) 3/4 gdzieś :) ciężko chodzi... ale się nie ślizga - już zwracałem kilka razy uwagę na to (jako kierowca i pasażer), więc ja tam się nie przejmuję tym :D

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość SantaClaus21

Po pierwsze to serdecznie wszystkich witam, to mój pierwszy wpis na forum:)

 

U mnie problem wygląda nieco inaczej. Nie zauważyłem żeby sprzęgło ślizgało, natomiast przy próbie jazdy pod górkę (nawet niewielką) na wstecznym, w zależności od zadanych obrotów, słyszę czasami okropne tarcie (coś jak gdy puszcza ręczny i są bębny) takie tarcie.. I oczywiście niemiły swądek do tego.

 

Zdaję sobie sprawę, że jest to sprzęgło. Tylko dlaczego, na pozostałych biegach nie widać problemu tylko na samym wstecznym? Ponoć wsteczny jest najsilniejszy, a tu d.. blada. Nie pod górkę jeżdżę już tylko do przodu. Problem miałem u znajomego mechanika gdzie jest podjazd stromy i ciężko się czasami zawrócić.

 

Czy ten "zgrzyt" to ślizganie? czy może sprzęgło za słabo dociska?

 

Przebieg autka 166kkm:) Mam od niedawna. Pod górę zero przyspieszenia, ale to chyba tylko wina tego modelu? Troszkę jestem rozczarowany mocą autka a raczej jej brakiem. Wcześniej miałem Nexię 1.5 8V na gazie i była napewno silniejsza od Almery. Może to też wina sprzęgła?

 

Auto jeździ. Najlepiej na 5 jak zauważyłem, powyżej 80km/h czuć, jakieś przyspieszenie. Generalnie okropny muł.

 

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość wladek0706

Również przyhaczę się do tematu kolegi i krótko zapytam - czy objawem ślizgania się sprzęgła może być łatwiejsze ruszanie na dwójce niż jedynce. Kiedy wbijam jedynkę, to auto powoli przyspiesza, ale czuć, że jakoś dziwnie ta jedynka za krótka, bo silnik szybko wchodzi na wyższe obroty, a auto wciąż toczy się z niską prędkością. Dopiero start z dwójki daje odczucie równomiernego przyśpieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...