Marcus220 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Witam. Od 3 mies. mam instalację gazową w swojej Primerze P11 1.8. Instalacja ESGI 2 czyli reduktor Tomasseto AT09, wtryski Valtek Rail żółte 1 Ohm, sterownik ESGI 2. Auto chodzi ok, jedyny problem to że przy około 180km/h przełącza się z gazu na benzynę. Odcięcie jest ustawione na 6500 obr/min, gazownik podniósł ciśnienie na reduktorze z miernym skutkiem (auto muliło strasznie). Teraz chce zamienić listwę na czerwone wtryski. Czy czerwone do tego silnika będą dobre? Aha jeśli mam butlę torroidalną 51l to powinno wchodzić gdzieś max 43 l tak? wydaje się że poszedł wielozawór, bo weszło mi 2 razy prawie 53l gazu wow. Dzięki za wszelkie porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 załóż pomarańczowe. takie przynajmniej mam z BRC. co do czerwonych to sie gaziarz usmiał i zapytal ile mam koni, skoro takie chcę. stwierdził że czerwone to on montuje do silnikow powyzej 2.5 litra i do V6. mam tylko 131kM i tylko cztery garczki - fakt ze wszystko chodzi jak nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus220 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Tak tylko widzisz facet założył mi tą instalację i chce dać wtryski Valteka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 jeśli mam butlę torroidalną 51l to powinno wchodzić gdzieś max 43 l tak? wydaje się że poszedł wielozawór, bo weszło mi 2 razy prawie 53l gazu wow. Dzięki za wszelkie porady Zgadza sie, okolo 43l powinny CI wejsc przy tej butli, ja mam 45l i wchodzi okolo 38-39 max (zalezy jak ustawione maja na stacji) Co do przelaczania sie gazu, za kazdym razem tak jest ze przy tej samej predkosci odcina? jakie masz wtedy obroty? czy jak jedziesz np na 2 biegu z tymi samymi obrotami co przy 180 to tez Ci odcina? Bardzo mozliwe ze spada cisnienie gazu i komp przelacza na benzyne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Tak tylko widzisz facet założył mi tą instalację i chce dać wtryski Valteka ponoć jest problem z ich ustawieniem przy takim mniejszych silnikach. tłumaczył mi to, ale to było rok temu. a poza tym ponoć rośnie spalanie. kwestia jak pamiętam wydajność-spalanie-osiagi. może ktos to bardziej rozumie, to wytłumaczy konkretniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Witam. Od 3 mies. mam instalację gazową w swojej Primerze P11 1.8. reduktor Tomasseto AT09, wtryski Valtek Rail żółte 1 Ohm, sterownik ESGI 2. prawdopodobnie REDUKTOR NIE WYRABIA, ciekawe co Ci włożył AT09 Basic, czy AT09 Alaska, masz reduktor który się w miare dobrze spisuje do 90-100KM, powyzej tych mocy jak się mocno ciśnie to już nie wyrabia i jest spory spadek ciśnienia ?, sprawdzałeś czy masz przy max bucie bogato ?, jaka jest lambda ? NA POCZĄTKU ZMIANA REDUKTORA NA ZAVOLI ZETA N, ALBO KME SILVER (ten polecam) i pewnie problem zniknie, jeśli nie wtedy wtryskiwacze i podaj dane co to za parciarz Ci zakładał OSTRO Z GAZIARZEM RZĄDAJ WYMIANY REDUKTORA, DOPŁAĆ RÓŻNICĘ, to jest o.k 100zł ponoć jest problem z ich ustawieniem przy takim mniejszych silnikach,..... może ktos to bardziej rozumie, to wytłumaczy konkretniej tu nie chodzi o wielkość silnika a czasy wtrysków, zwłaszcza na jałowych i jak hamujemy, nie które silniki mają bardzo małe czasy wtrysków, np. 2,2ms na jałowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 na forum ac.com.pl chwala emmegas, sam mam taki w maximie, model do 250KM to wydatek cirka 300zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus220 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Obroty przy tej prędkości to nieco ponad 5000. Jeśli np na 2 czy 3 biegu do przycisnę to spokojnie daje radę, aczkolwiek jakby brakowało mu wtedy pary(tak jakby był przydławiony lub coś go zatykało- pomaga zmiana biegu na wyższy). Pytałem o reduktor. Mówił że daje zawsze z 30koniami mocy zapasu... Co do tej Alaski nie jestem pewny ale mam taki papierek "Alaska Type" i może chodzi tu o reduktor... Jeśli tak to chyba masz racje, bo słyszałem że jest do du.... Krucza fuks a mogłem go nie słuchać i założyć BRC Sequent 24. Cholercia jasna. Myślicie że można teraz, kiedy mam wbitą w dowód tę gaziurę reklamować i żądać za dopłatą wymiany?? Chociaż jeśli to by usunął to nie mam na co narzekać. Dzięki za zainteresowanie tematem. Gaziarz ze Strzelina, robi pod szyldem firmy z Radwanic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Ja mam podobną instalkę u siebie w SR20DE i jakoś daje rade ale na czerwonych Valtekach, żeby ten reduktor chodził w miare ok trzeba dać mu ciśnienia koło 1,4 bara wtedy nie wyskakują błędy że wtryski cały czas otwarte i nie gubi tak ciśnienia. (obecnie śmigam na 1,45 ciśnieniu i po samo odcięcie gazu przy 5500 jest bez problemów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 bullitt, miałem tak jak ty - 5500 wchodził na PB. szlag mnie trafiał, bo na LPG musiałem potem recznie wchodzić. Gaziarze powiedzieli ze to jakies mity o tym odcięciu. silnik ma chodzić do normalnego odciecia na LPG (jak fabryka dała) i nie wchodzić na PB. owszem wejdzie jak gazu brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 jak tak Ci mówili to zmień gaziarzy mi odcina przy 5500 bo tak ustawiłem maksymalne obroty dla gazu, sam jeździłem na laptopie i sam wszystko sobie regulowałem i ustawiałem więc wiem że przechodzi na benzynę jak przekroczę 5500 a potem spokojnie sobie wraca na LPG, a co do jazdy do samej odcinki na LPG to tak troche jednak mi go szkoda, nie ze względu na to że jak to niektórzy mądrzy piszą że na benzynie jak jeździ to ma lepsze smarowanie, bo benzyna do tego nie służy, tylko dlatego że LPG spala się w wyższej niż benzyna temperaturze. Niestety takich mamy gaziarzy, połowa w życiu nie ustawiała instalacji na trasie z laptopem tylko pod stacjonarnym komputerem w warsztacie, a potem mówią Ci takie rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 jak tak Ci mówili to zmień gaziarzy mi odcina przy 5500 bo tak ustawiłem maksymalne obroty dla gazu, sam jeździłem na laptopie i sam wszystko sobie regulowałem i ustawiałem więc wiem że przechodzi na benzynę jak przekroczę 5500 a potem spokojnie sobie wraca na LPG, a co do jazdy do samej odcinki na LPG to tak troche jednak mi go szkoda, nie ze względu na to że jak to niektórzy mądrzy piszą że na benzynie jak jeździ to ma lepsze smarowanie, bo benzyna do tego nie służy, tylko dlatego że LPG spala się w wyższej niż benzyna temperaturze.Niestety takich mamy gaziarzy, połowa w życiu nie ustawiała instalacji na trasie z laptopem tylko pod stacjonarnym komputerem w warsztacie, a potem mówią Ci takie rzeczy ale masz tak jak ja staga, + kabelek i samemu można się bawić, z innymi instacjami jest problem, trudniej i interfejem, instrukcją, czy potrzeba dodatkow klucz dostępu ............................ i nie ma potrzeby przejścia prz 5500rpm, jak poprawnie ustawiona instalacja to przy max bucie jest bogato i śmiga jak ta lala.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 No nie wiem o jakiej instalce pisał szynszyl ale skoro gazownik mu powiedział takie coś to wypadałoby go zmienić, co do przejścia przy 5500 tak wydaje mi się w miarę optymalne przy tym reduktorze, one troche mają problemu z wydatkiem, przy ustawionym ciśnieniu 1.45 potrafi spaść w granice 1 a może dalej jeszcze by spadło więc niech tak już zostanie żeby nie było za ubogo, zresztą jak chcę przybutować ostro to i tak wolę dać mu troche napić się jakiejś lepsiejszej benzynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus220 Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Witam ponownie. Wyszło na to że jest więcej aut z taką usterką (przełączanie się z LPG na Pb w okolicach 160-180km/h). Wina tego stanu rzeczy jest to, ze firma ESGI pogrzebała coś przy sterowniku i teraz grzebią żeby to naprawić. Tak więc na razie wtryski zostają żółte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 bullitt, wiesz jak ustawiali, to nie tylko pod warsztatem. auto było ustawiane w czasie jazdy też. nie zmienie gaziarzy,bo są swietni. może ja mam taki komputer pod BRC sequent24 (przełączanie PB/lpg i lpg/PB) ale nie narzekam. może coś pogięli z tym wracaniem na PB. jak pisałem powyżej 5500 przeskakiwało na PB, potem na PB przełączałem ręcznie. nie kazałem nic tym kombinować. nie ma odcinki - teraz zapierdzielałem nawet 205km/h (więcej sie bałem) i zadnych problemów z mocą, przyśpieszaniem czy innymi jakimikolwiek złymi objawami nie było problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Nie wiem jak wygląda w BRC ten temat, ale skoro ani problemów z mocą nie masz i wszystko chodzi jak należy to można się przyzwyczaić do tego że czasem jak chcesz ostrzej pojechać będziesz musiał potem wrócić na LPG, chociaż wydaje mi się to dziwne bo jak wiadomo BRC jednak jest troche lepszą instalką niż STAG a u mnie w stagu to działa jak należy, ale to tak jak mówię jak się do tego przyzwyczaisz, a z instalką nie masz problemów to może tak jeździć, a jak będziesz zapalczywy to może jakiś inny gazownik w końcu przywróci to do porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 można się przyzwyczaić do tego że czasem jak chcesz ostrzej pojechać będziesz musiał potem wrócić na LPGbardzo łatwo wejśc na 5500. skoro twierdzisz że po powrocie ponizej 5500 ma sam wrócić na LPG, to widocznie za mało drążylem temat. ale z drugiej strony na tych 5500- 6500 max ile ja jeżdżę? przy zrywie jakimś czasem..? zatem wole jak jest. odciecie zrobiłem tylko raz na torze w Poznaniu na dużej pętli i to na PB. na LPG to na małej pętli (zapomniaęłm na PB przełączyć ... :hi hi). nie byłem w stanie sprawdzić obrotów. banda za blisko była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 tylko dlatego że LPG spala się w wyższej niż benzyna temperaturze. To nieprawda. Powtarzana wszędzi nieprawda. Co do uzasadnienia pisałem już kiedyś o tym i nie mam siły pisać jeszcze raz. Niewierzących odsyłam do elementarza termodynamiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Wszystko kwestia regulacji. Mi przechodzi na PB jak przekraczam 6000 obr/min tak mam ustawione. Jakieś zabezpieczenie to jest. Kolega ma LandiRenz instalacje i nie ma tego zabezpieczenia silnik kręci się tak jak na PB ma nastukane 250 000km na LPG i zero problemów wiec bym się tym zbytnio nie przejmował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 (edytowane) To nieprawda. Powtarzana wszędzi nieprawda. Co do uzasadnienia pisałem już kiedyś o tym i nie mam siły pisać jeszcze raz. Niewierzących odsyłam do elementarza termodynamiki. Czyli sadzisz ze nic innego jak tylko pałować do 7 tyś na LPG? nie szkoda Wam silnikow na takie zabawy ? ja na gazie nie krece wyzej jak 5 tys, w sr20 to w zupelnosci wystarcza do codziennej jazdy - bo jak sama nazwa wskazuje LPG służy ekonomicznej jezdzie, jak chce przycisnac - przelaczam na PB i jakby mi to sam robil powyzej 5 tys to nawet bym sie cieszyl i tak nie za czesto miałby okazje, bo sam bym to wcześniej zrobił chcąc wchodzić na takie obroty Edytowane 1 Października 2010 przez dev02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Czyli sadzisz ze nic innego jak tylko pałować do 7 tyś na LPG? nie szkoda Wam silnikow na takie zabawy ? ja na gazie nie krece wyzej jak 5 tys, w sr20 to w zupelnosci wystarcza do codziennej jazdy - bo jak sama nazwa wskazuje LPG służy ekonomicznej jezdzie, jak chce przycisnac - przelaczam na PB i jakby mi to sam robil powyzej 5 tys to nawet bym sie cieszył i tak nie za czesto miałby okazje, bo sam bym to wcześniej zrobił chcąc wchodzić na takie obroty a ja tam smigam do 7000rpm na blosie i sekwencji i jak patrzyłem po 30 tys na głowice to nic nie zauważyłem złego cisnienie słabe bo po 12 atmosfer... i z temperaturą to chętnie poczytam bo też wiem że temperatura lpg jest wyższa o pare stopni wiec żadna różnica i tak jak kolega pisał bzdury powtarzane na forach że LPG zły ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 a ja tam smigam do 7000rpm na blosie i sekwencji i jak patrzyłem po 30 tys na głowice to nic nie zauważyłem złego cisnienie słabe bo po 12 atmosfer... i z temperaturą to chętnie poczytam bo też wiem że temperatura lpg jest wyższa o pare stopni wiec żadna różnica i tak jak kolega pisał bzdury powtarzane na forach że LPG zły ,,,, no tez smigam na blosie i nawet tez na deh hehe, btw widze ze tez po krakowie, mozna by sie kiedy ustawic ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.