Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klocki hamulcowe


Gość jokris
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem tu nawy i na początku pozdrawiam wszystkich forumowiczów.Mam takie male pytanko: jaka jest grubosc minimalna klockow ktora obliguje do wymiany ich? Pytam bo mam problem z piszczeniem w prawym kole.Dlaczego klocki bo po zdjecu kola i rozchyleniu zacisku hamulca przestalo piszczec,a drugie pytanie jak te klocji wymienic? Chodzi mi o sposob demontazu bo na forum nic nie znzlazlem na ten temat.pozdrawiam i czekam na Wasze opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek_g

Jesli chodzi o grubosc klockow to nie ma okreslonej grubodci, nie mozesz tylko dopuscic zeby do konca sie starly bo wtedy zacznie trzec metal o tarcze a tego nie polecam :) Piszczenie moze wynikac z materialu z jakiego sa wykonane klocki. A wymieniasz je bardzo prosto. Odkrecasz zacisk - 2 sruby na klucz 12 albo 13 (nie pamietam dokladnie), wciskasz tloczek i zakladasz nowe :) rozumiem ze miales na mysli przednie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem przekonany ze to wina materialu z jakiego sa wykonane bo wczesniej nie piszczaly :/

 

A może mocno hamowałeś i się zeszkliły - to też powoduje piszczenie. A co do wykonania to różnie to bywa - początek klocków jes porządny a im bliżej metalu tym gorzej. U mnie raz piszczą a raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz, że prowadnice (te z gumkami) chodzą luźno, to sprawdź jeszcze prowadnice w dolnej i górnej części zacisku (to takie wyprofilowane blaszki po których przesuwa się klocek).

U mnie tak było, że nazbierało się tam pyłu z klocków i innego syfu i klocek nie cofał się do końca i przycierał.

Wyczyściłem i nie mam problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Muszę wymienic klocki tył w N16-czy trzeba tłoczki wciskac i jednoczesnie wkręcać? Czy ma ktos ciekawe rozwiazanie jak to robic bezboleśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienic klocki tył w N16-czy trzeba tłoczki wciskac i jednoczesnie wkręcać? Czy ma ktos ciekawe rozwiazanie jak to robic bezboleśnie?

Z tyłu wkręcasz, z przodu wciskasz - wiem z autopsji i bolesnego doświadczenia wciskania tylnich.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienic klocki tył w N16-czy trzeba tłoczki wciskac i jednoczesnie wkręcać? Czy ma ktos ciekawe rozwiazanie jak to robic bezboleśnie?

Oczywiście że trzeba wkręcać i wciskać jednocześnie. Ja robie dwa obroty kleszczami i wciskam breszką, i tak na zmianę dwa obroty i wcisk, aż wkręcę do końca. Na czas operacji wciskania tłoka odkręcam nakrętkę zbiorniczka płynu hamulcowego, dodatkowo pod gumki tłoka wstrzykuję odrobinę płynu hamulcowego, co w pewnym stopniu zapobiega też ewentualnemu blokowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

min gr klocka ok 2mm potem dochodzi do zjawiska przegrzewania wymien szybko aby tarcze nie dostały wysokiej temp potem dochodzi do bicia kierowniey , pamietaj po wymianie klockow ok 300 km bez gwałtownego hamowania aby idealnie sie (dotarły)do starej tarczy ja polecam wymiane z tarczami tylko dobrymi np textar klocki tez textar jest to producent tzw.fabryczny np saab, renault,vw ,audi ,seat ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...