Gość jokris Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Witam.Jestem tu nawy i na początku pozdrawiam wszystkich forumowiczów.Mam takie male pytanko: jaka jest grubosc minimalna klockow ktora obliguje do wymiany ich? Pytam bo mam problem z piszczeniem w prawym kole.Dlaczego klocki bo po zdjecu kola i rozchyleniu zacisku hamulca przestalo piszczec,a drugie pytanie jak te klocji wymienic? Chodzi mi o sposob demontazu bo na forum nic nie znzlazlem na ten temat.pozdrawiam i czekam na Wasze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek_g Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Jesli chodzi o grubosc klockow to nie ma okreslonej grubodci, nie mozesz tylko dopuscic zeby do konca sie starly bo wtedy zacznie trzec metal o tarcze a tego nie polecam Piszczenie moze wynikac z materialu z jakiego sa wykonane klocki. A wymieniasz je bardzo prosto. Odkrecasz zacisk - 2 sruby na klucz 12 albo 13 (nie pamietam dokladnie), wciskasz tloczek i zakladasz nowe rozumiem ze miales na mysli przednie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jokris Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 nie jestem przekonany ze to wina materialu z jakiego sa wykonane bo wczesniej nie piszczaly :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 nie jestem przekonany ze to wina materialu z jakiego sa wykonane bo wczesniej nie piszczaly :/ A może mocno hamowałeś i się zeszkliły - to też powoduje piszczenie. A co do wykonania to różnie to bywa - początek klocków jes porządny a im bliżej metalu tym gorzej. U mnie raz piszczą a raz nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek_g Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Jest jeszcze jedna opcja - masz zapieczona prowadnice po ktorej chodzi zacisk i klocek caly czas trze o tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jokris Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 a co mozna by zrobic z tymi prowadnicami by temu zapobiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Jasne że można. Szczotka druciana w dłoń, trochę narzędzi i czyścisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jokris Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 hm... jak to powiedziec... nie widzialem tam zadnej prowadnicy zacisku poza dwiema rurkami otoczonymi gumami.... ale i tam zadnej rdzy nie zauwazylem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Jeśli mówisz, że prowadnice (te z gumkami) chodzą luźno, to sprawdź jeszcze prowadnice w dolnej i górnej części zacisku (to takie wyprofilowane blaszki po których przesuwa się klocek). U mnie tak było, że nazbierało się tam pyłu z klocków i innego syfu i klocek nie cofał się do końca i przycierał. Wyczyściłem i nie mam problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jokris Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 te blaszki tez ogladalem i wydawaly mi sie czyste no ale sprawdze jeszcze raz:) a jezeli chodzi o zaciski to trzeba odkrecic te dwie sruby z tylu zacisku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 W sumie to nie musisz odkręcać obu - wystarczy dolną, a górną poluzować. Podważasz później zacisk w dolnej części i podnosisz go do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Muszę wymienic klocki tył w N16-czy trzeba tłoczki wciskac i jednoczesnie wkręcać? Czy ma ktos ciekawe rozwiazanie jak to robic bezboleśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Muszę wymienic klocki tył w N16-czy trzeba tłoczki wciskac i jednoczesnie wkręcać? Czy ma ktos ciekawe rozwiazanie jak to robic bezboleśnie? Z tyłu wkręcasz, z przodu wciskasz - wiem z autopsji i bolesnego doświadczenia wciskania tylnich.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Muszę wymienic klocki tył w N16-czy trzeba tłoczki wciskac i jednoczesnie wkręcać? Czy ma ktos ciekawe rozwiazanie jak to robic bezboleśnie? Oczywiście że trzeba wkręcać i wciskać jednocześnie. Ja robie dwa obroty kleszczami i wciskam breszką, i tak na zmianę dwa obroty i wcisk, aż wkręcę do końca. Na czas operacji wciskania tłoka odkręcam nakrętkę zbiorniczka płynu hamulcowego, dodatkowo pod gumki tłoka wstrzykuję odrobinę płynu hamulcowego, co w pewnym stopniu zapobiega też ewentualnemu blokowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krosa66 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 min gr klocka ok 2mm potem dochodzi do zjawiska przegrzewania wymien szybko aby tarcze nie dostały wysokiej temp potem dochodzi do bicia kierowniey , pamietaj po wymianie klockow ok 300 km bez gwałtownego hamowania aby idealnie sie (dotarły)do starej tarczy ja polecam wymiane z tarczami tylko dobrymi np textar klocki tez textar jest to producent tzw.fabryczny np saab, renault,vw ,audi ,seat , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.