Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Obrotomierz


Gość bandi_n15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bandi_n15

Witam!

Przeczytałem wiele tematów na ten temat, ale nie znalazłem odpowiedzi. Więc tak:

obrotomierz po przekręceniu kluczyka chyba na II pozycję ( silnik zgaszony ) szaleje. Od 0 do 8000 obr. Po przekręceniu kluczyka obrotomierz nadal szaleje ale np. jak wjadę w dziurę - obrotomierz pokazuje normalne obroty silnika ( nie zawsze ). Myślę, że to tylko jakiś styk. Czy są i gdzie jakieś kabelki z obrotomierza ?

dzięki za odpwoiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Heja. Mam mały lecz istotny problem. W moim autku szaleje licznik. Nie wiem od czego. Przy lekkim wjeździe na dziure podnosi sie automatycznie do 80km/h i przestaje działać, nie idzie ani prędkość ani kilometry. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy do kolejnej dziury na drodze. :?: Samochód almera N15 z 97 roku. Wiecie gdzie może leżeć problem?? :?: Bo mechanicy nawet nie potrafią pomóc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! jestem nowy na forum, ale ciesze sie ze bede mogl sie troche wypowiedziec na ten temat. Otoz niedawno kupilem almerke i mialem ten sam problem, obrotomierz po przekreceniu kluczyka pokazywal 8 tys obrotow, a podczas jazdy wariowal po calym liczniku. Dodatkowo predkosciomierz wskazuje zanizona predkosc o 20 km/h.Odwiedzilem serwis nissana i okazalo sie ze przyczyna tkwi w tylnym panelu umiejscowionym za zegarami gdzie odprowadzone sa styki zegara. Prawdopodobnie uszkodzona zostala jakas sciezka na ktorej moze byc mikropekniecie. Taki oryginalny nissanowski panel kosztuje dokladnie 304 zl i chyba jest najtansza czesca jaka sie mogla popsuc, bo np sam obrotomierz to juz koszt okolo 1200 zl. Nie zgodzilem sie na naprawe, bo sam serwisant doradzil mi ze sa firmy naprawiajace takie rzeczy, a poza tym obrotomierz zaczal dzialac prawidlowo po skreceniu wiec rzeczywiscie musi to byc cos w stylu tego mikropekniecia. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a u mnie jest taki problm ze przy odpaleniu siilnika obroty leca odrazu do konca na 8k obrotow i zadko kiedy sie cofaja.. czasem jest tak ze przy odpalaniu wszystko jest ok i obrotek pokazuje ok ale po paru minutach jazdy albo nawet postoju wskazowka leci do konca i obrotek przestaje dzialac.. wymienilem ten kondensator na taki sam jak tam byl i nic nie pomoglo.. zastanawialem sie nad tymi zimnymi lutami i jutro wezme lutownice i przelece wzystkie pokolei..

 

zastanawia mnie tylko jedno bo jak to dzisiaj robilem to po zalozeniu tak jakby wszysto dzialalo a po chwili tak jakby sie zagrzal i wskakiwal na 8k obrotow.. wujek mi mowil ze moze to jakis czujnik przy silniku albo cos na ukladzie innego.. blok aluminiowy to i szybko odprowadza cieplo i troche przestyga w parenascie minut i znowu dzialal.. chociaz 30min temu jak wyjezdzalem z domu zupelnie na zimnym silniku to i tak wskoczyl na 8k i nie ruszyl sie..

 

slyszalem tez cos o jakims czujniku na skrzyni biegow ? ktos cos wie na ten temat ? pomoze ktos z tym bo ja juz nie wiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

no moi drodzy to było poruszane dziesiątki razy i są to problemy ze ścieżkami lub łączeniami panelu zegarów. A przy okazji to nie jest najtańsza cześć tańsze są cięgna wycieraczek - 80 złotych i płytka sterowania nawiewem 240 złotych :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciegna to wiem bo tez juz wymienialem :) . sciezki pozniej poprawie i sie zobaczy ale na wszelki wypadek odrazu zapytam o co chodzi z tym laczeniem panela zegarow?

 

EDIT:

no i lipa.. kondensator wymieniony, sciezki poprawione i nic nie pomoglo :/ tylko sie mala zmiana dodala bo jak podlaczam cale zegary dw samochodzie i wpinam tylko ta jedna wtyczke od obrotomierza i po przekreceniu stacyjki na ZAPLON to obrotomierz temperatura leca do konca.. wczesniej dopiero po odapaleniu obrotek lecial do konca a temperatura nic.. ali 2 wtyczki to juz sie dzieje jak dawniej.. obrotek po odpaleniu do konca a temperatura w normie..

 

juz nie mam pojecia co to moze byc.. chyba trzeba kupic nowy na szrocie albo jakims allegro

 

PS. a moze przyczyna jest stozek ? albo ktos cos slyszal o czujniku przy skrzyni biegow ? jakis mechanik mi mowil ze to moze byc przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio rozkrecalem zegary bo mam to samo - juz chyba z 2 miesiace temu pisalem o tym posta tez, ale jakos teraz sie za to zabralem poniewaz trafily mi sie zegary z sunny.... niestety nie pasuje obrotomierz, troche inne wyciecia i mocowanie. no ale jak juz mialem rozkrecone zegary, to posprawdzalem wszytsko, wymienilem przy okazji przepalona zarowke podswietlenia zegarow, podlaczylem i obrotomierz chodzil jak nalezy, zalozylem ta przezroczysta plastikowa obudowe, obrotomierz juz zaczal wariowac, na wyl silniku juz wskazywal miedzy 3-6 tys i tak skakal, wystarczylo ze poruszylem tym precikiem do nastawiania zegarka, a obrotomierz zaczal dzialac poprawnie, pomyslalem ze to styki gdzies, bo co by innego sie naprawialo przez nacisk... wiec rozkrecilem, skrecilem, te same obiawy, dobrze do momentu zakladania obudowy i skrecenia... ale juz tak zostawilem, teraz dziala po docisnieciu lub wyginaniu na boki tego precika. nie wiem czy ma sens przelutowac ten kondensator z drugich zegarow co mam, bo to pewnie nie on jest winny, da rade cos z tym zrobic?? czy tak jak piszecie ze to jakies pekniecia na tych sciezkach i ciezko bedzie?

PS, zegarek elektroniczny - podswietlenie dziala, ale nie pokazuja sie zadne cyferki na nim:(

pewnie jest tez wyjscie, aby wziac w calosci te zegary z sunny, tylko bym musial kabelek po kabelku w odpowiednie miejsce wtyczki wlozyc? bo wtyczki sa rozne w tych zegarach, robil juz ktos to moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdemu, komu nie działa lub źle działa obrotomierz proponuje najpierw poprawić WSZYSTKIE "luty" (połączenia) na płytce elektronicznej obrotomierza. Można to zrobić zwykłą lutownicą transformatorową. Zauważyłem, że Japończycy dają bardzo mało cyny przy lutowaniu elementów na płytce i w związku z tym połączenia te pękają (nie wytrzymują naszych dziur na drodze :) ). Ja podczas naprawy swojego obrotomierza dodałem do każdego lutu odrobinę cyny żeby zwiększyć wytrzymałość mechaniczną. Profilaktycznie radzę też użyć dużej ilości kalafonii - luty będą mocniejsze i wyeliminuje się w ten sposób przypadkowe zwarcia cyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

No nie osłabiaj mnie.

Książka pisze o demontażu osłony kolumny kierowniczej ale w praktyce daje się to zrobić i bez tego.

Odpinasz kostki, obracasz na "plecki" albo "twarz" i wysuwasz zegary w stronę radia.

Proste :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się wyjąć bez zdejmowania osłony kierownicy. Posiłuj się trochę tylko z wyczuciem ;)

 

U mnie inna jazda, przekręcam kluczyk w stacyjce i w momencie kiedy zapalają się kontrolki, wskażnik temperatury płynu chłodniczego już jest na wysokości około 1 cm. Oczywiście efekt tego jest taki, że przy rozgrzanym silniku poziom jest znacznie wyższy niż powinien. Jak myślicie, co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagalem juz kilka razy zegary, ale za kazdym razem mam wrazenie ze zaraz peknie ta obidowa co na poczatku sciagam lub na koncu wkladam, no i rysuje kantami...same zegary wyciagnac i odpiac wtyczki to najmniejszy problem, potem jak sie siluje z ta obudowa to musze ja bardzo kantowac i naginac, ktos mi mowil zeby odkrecic kierownice, ze to proste, ale jakos nie moge sciagnac tego kolka:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

niechcialbym zabardzo odkopywac juz tego tematu ale chcialem jeszcze zapytac o jedna rzecz.. nie podswietla mi sie zegarek i myslalem ze to wina zarowki ale po wymianie zarowek na diody dalej nie dziala a i zarowka od zegareczka nie byla nawet spalona.. stalo to sie chyba nawet wtedy jak padl obrotomierz.. czy moze ktos cos wie na ten temat ? po odpaleniu obroty ida do max i podswietlenie tylko i wylacznie zegarka nie dzialaja.. moze jakis elektryk dalby sobie z tym rade ? czy lepiej dac juz sobie z nim spokoj i kupic cale zegary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!!!!

Mam troszkę inny problem, ale wydaje mi się, że to i tak jest związane z obrotomierzem- otóż do dziś wszystko było OK, ale w pewnym momencie usłyszałem, że gdy wskazówka obrotomierza przekracza wartość 3000 obrotów, to z okolic właśnie deski dobiega dziwny dźwięk- coś w stylu jakiegoś"CYKANIA lub PYKANIA", gdy wskazówka jest poniżej 3000 obrotów wszystko jest OK.

Co to może być??????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

może ktoś móglby zrobić fotkę tej płytki albo najlepiej istrukcję do zrób to sam, jest to dość popularny problem. Dla mnie to czarna magia przelutowywanie ścieżek może gdybym na fotce zobaczył byłoby łatwiej.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mogę zaoferować zestaw wskaźników do Almery N15. Kupiłem je na allegro. Gość zarzekał się, że są z mechanicznym licznikiem, a przysłał mi z elektronicznym :(:

A więc to zegary z wersji po lifcie. Odstąpię je potrzebującemu za 150 zł (tyle zapłaciłem). Kontakt: matolo (at) o2 (kropka) pl

Jeśli ktoś dysponuje zegarami z liczydłem mechanicznym chętnie kupię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...