Gość bandi_n15 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Witam! Przeczytałem wiele tematów na ten temat, ale nie znalazłem odpowiedzi. Więc tak: obrotomierz po przekręceniu kluczyka chyba na II pozycję ( silnik zgaszony ) szaleje. Od 0 do 8000 obr. Po przekręceniu kluczyka obrotomierz nadal szaleje ale np. jak wjadę w dziurę - obrotomierz pokazuje normalne obroty silnika ( nie zawsze ). Myślę, że to tylko jakiś styk. Czy są i gdzie jakieś kabelki z obrotomierza ? dzięki za odpwoiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Masz do wymiany obrotomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj_nata Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Heja. Mam mały lecz istotny problem. W moim autku szaleje licznik. Nie wiem od czego. Przy lekkim wjeździe na dziure podnosi sie automatycznie do 80km/h i przestaje działać, nie idzie ani prędkość ani kilometry. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy do kolejnej dziury na drodze. :?: Samochód almera N15 z 97 roku. Wiecie gdzie może leżeć problem?? :?: Bo mechanicy nawet nie potrafią pomóc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marol Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Witam! jestem nowy na forum, ale ciesze sie ze bede mogl sie troche wypowiedziec na ten temat. Otoz niedawno kupilem almerke i mialem ten sam problem, obrotomierz po przekreceniu kluczyka pokazywal 8 tys obrotow, a podczas jazdy wariowal po calym liczniku. Dodatkowo predkosciomierz wskazuje zanizona predkosc o 20 km/h.Odwiedzilem serwis nissana i okazalo sie ze przyczyna tkwi w tylnym panelu umiejscowionym za zegarami gdzie odprowadzone sa styki zegara. Prawdopodobnie uszkodzona zostala jakas sciezka na ktorej moze byc mikropekniecie. Taki oryginalny nissanowski panel kosztuje dokladnie 304 zl i chyba jest najtansza czesca jaka sie mogla popsuc, bo np sam obrotomierz to juz koszt okolo 1200 zl. Nie zgodzilem sie na naprawe, bo sam serwisant doradzil mi ze sa firmy naprawiajace takie rzeczy, a poza tym obrotomierz zaczal dzialac prawidlowo po skreceniu wiec rzeczywiscie musi to byc cos w stylu tego mikropekniecia. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enriq Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 a u mnie jest taki problm ze przy odpaleniu siilnika obroty leca odrazu do konca na 8k obrotow i zadko kiedy sie cofaja.. czasem jest tak ze przy odpalaniu wszystko jest ok i obrotek pokazuje ok ale po paru minutach jazdy albo nawet postoju wskazowka leci do konca i obrotek przestaje dzialac.. wymienilem ten kondensator na taki sam jak tam byl i nic nie pomoglo.. zastanawialem sie nad tymi zimnymi lutami i jutro wezme lutownice i przelece wzystkie pokolei.. zastanawia mnie tylko jedno bo jak to dzisiaj robilem to po zalozeniu tak jakby wszysto dzialalo a po chwili tak jakby sie zagrzal i wskakiwal na 8k obrotow.. wujek mi mowil ze moze to jakis czujnik przy silniku albo cos na ukladzie innego.. blok aluminiowy to i szybko odprowadza cieplo i troche przestyga w parenascie minut i znowu dzialal.. chociaz 30min temu jak wyjezdzalem z domu zupelnie na zimnym silniku to i tak wskoczyl na 8k i nie ruszyl sie.. slyszalem tez cos o jakims czujniku na skrzyni biegow ? ktos cos wie na ten temat ? pomoze ktos z tym bo ja juz nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 no moi drodzy to było poruszane dziesiątki razy i są to problemy ze ścieżkami lub łączeniami panelu zegarów. A przy okazji to nie jest najtańsza cześć tańsze są cięgna wycieraczek - 80 złotych i płytka sterowania nawiewem 240 złotych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enriq Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 ciegna to wiem bo tez juz wymienialem . sciezki pozniej poprawie i sie zobaczy ale na wszelki wypadek odrazu zapytam o co chodzi z tym laczeniem panela zegarow? EDIT: no i lipa.. kondensator wymieniony, sciezki poprawione i nic nie pomoglo :/ tylko sie mala zmiana dodala bo jak podlaczam cale zegary dw samochodzie i wpinam tylko ta jedna wtyczke od obrotomierza i po przekreceniu stacyjki na ZAPLON to obrotomierz temperatura leca do konca.. wczesniej dopiero po odapaleniu obrotek lecial do konca a temperatura nic.. ali 2 wtyczki to juz sie dzieje jak dawniej.. obrotek po odpaleniu do konca a temperatura w normie.. juz nie mam pojecia co to moze byc.. chyba trzeba kupic nowy na szrocie albo jakims allegro PS. a moze przyczyna jest stozek ? albo ktos cos slyszal o czujniku przy skrzyni biegow ? jakis mechanik mi mowil ze to moze byc przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 ostatnio rozkrecalem zegary bo mam to samo - juz chyba z 2 miesiace temu pisalem o tym posta tez, ale jakos teraz sie za to zabralem poniewaz trafily mi sie zegary z sunny.... niestety nie pasuje obrotomierz, troche inne wyciecia i mocowanie. no ale jak juz mialem rozkrecone zegary, to posprawdzalem wszytsko, wymienilem przy okazji przepalona zarowke podswietlenia zegarow, podlaczylem i obrotomierz chodzil jak nalezy, zalozylem ta przezroczysta plastikowa obudowe, obrotomierz juz zaczal wariowac, na wyl silniku juz wskazywal miedzy 3-6 tys i tak skakal, wystarczylo ze poruszylem tym precikiem do nastawiania zegarka, a obrotomierz zaczal dzialac poprawnie, pomyslalem ze to styki gdzies, bo co by innego sie naprawialo przez nacisk... wiec rozkrecilem, skrecilem, te same obiawy, dobrze do momentu zakladania obudowy i skrecenia... ale juz tak zostawilem, teraz dziala po docisnieciu lub wyginaniu na boki tego precika. nie wiem czy ma sens przelutowac ten kondensator z drugich zegarow co mam, bo to pewnie nie on jest winny, da rade cos z tym zrobic?? czy tak jak piszecie ze to jakies pekniecia na tych sciezkach i ciezko bedzie? PS, zegarek elektroniczny - podswietlenie dziala, ale nie pokazuja sie zadne cyferki na nim:( pewnie jest tez wyjscie, aby wziac w calosci te zegary z sunny, tylko bym musial kabelek po kabelku w odpowiednie miejsce wtyczki wlozyc? bo wtyczki sa rozne w tych zegarach, robil juz ktos to moze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klewi Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Każdemu, komu nie działa lub źle działa obrotomierz proponuje najpierw poprawić WSZYSTKIE "luty" (połączenia) na płytce elektronicznej obrotomierza. Można to zrobić zwykłą lutownicą transformatorową. Zauważyłem, że Japończycy dają bardzo mało cyny przy lutowaniu elementów na płytce i w związku z tym połączenia te pękają (nie wytrzymują naszych dziur na drodze ). Ja podczas naprawy swojego obrotomierza dodałem do każdego lutu odrobinę cyny żeby zwiększyć wytrzymałość mechaniczną. Profilaktycznie radzę też użyć dużej ilości kalafonii - luty będą mocniejsze i wyeliminuje się w ten sposób przypadkowe zwarcia cyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 chodzi Ci na samym obrotomierzu tak? nie na tej folii ze sciezkami? czy cos tam tez...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klewi Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Folia ze ścieżkami powinna być ok. Chodzi o płytkę elektroniczną przykręconą do tarczy obrotomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siarek3 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 kupilem dzisiaj kompletne zegary do n15 i zaplacilem chyba nie duzo gosc ma jeszcze jeden komplet wiec zainteresowanych zapraszam na maila. rafalsiarek@gmail.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 mi tez zaczął "świrować" obrotomierz jednak przed zakupem używki zobaczę czy wymiana tego kondensatora pomorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ketjow Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Folia ze ścieżkami powinna być ok. Chodzi o płytkę elektroniczną przykręconą do tarczy obrotomierza. - dokładnie na tej płytce poprawiłem luty, i ... działa! dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 zeby odkrecic obrotomierz i wyciagnac najlepiej najpierw wyciagnac kierownice no nie? bo sie strasznie meczylem z wyciagneiciem i wlozeniem, bo nie wiem jak kierownice odkrecic:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 No nie osłabiaj mnie. Książka pisze o demontażu osłony kolumny kierowniczej ale w praktyce daje się to zrobić i bez tego. Odpinasz kostki, obracasz na "plecki" albo "twarz" i wysuwasz zegary w stronę radia. Proste :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Da się wyjąć bez zdejmowania osłony kierownicy. Posiłuj się trochę tylko z wyczuciem U mnie inna jazda, przekręcam kluczyk w stacyjce i w momencie kiedy zapalają się kontrolki, wskażnik temperatury płynu chłodniczego już jest na wysokości około 1 cm. Oczywiście efekt tego jest taki, że przy rozgrzanym silniku poziom jest znacznie wyższy niż powinien. Jak myślicie, co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Jeśli były zdejmowane wskazówki to może być taki efekt. Zdejmij wskazówkę , zagrzej silnik i załóż przy włączonym zapłonie +- na środku skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Próbowałem je zdjąć bo chciałem założyć białe tarcze, ale się nie udało, nie zdjąłem wskazówek. Wiecie jak to zrobić? Delikatnie to one zejść nie chcą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 sciagalem juz kilka razy zegary, ale za kazdym razem mam wrazenie ze zaraz peknie ta obidowa co na poczatku sciagam lub na koncu wkladam, no i rysuje kantami...same zegary wyciagnac i odpiac wtyczki to najmniejszy problem, potem jak sie siluje z ta obudowa to musze ja bardzo kantowac i naginac, ktos mi mowil zeby odkrecic kierownice, ze to proste, ale jakos nie moge sciagnac tego kolka:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enriq Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 niechcialbym zabardzo odkopywac juz tego tematu ale chcialem jeszcze zapytac o jedna rzecz.. nie podswietla mi sie zegarek i myslalem ze to wina zarowki ale po wymianie zarowek na diody dalej nie dziala a i zarowka od zegareczka nie byla nawet spalona.. stalo to sie chyba nawet wtedy jak padl obrotomierz.. czy moze ktos cos wie na ten temat ? po odpaleniu obroty ida do max i podswietlenie tylko i wylacznie zegarka nie dzialaja.. moze jakis elektryk dalby sobie z tym rade ? czy lepiej dac juz sobie z nim spokoj i kupic cale zegary ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yarmaz Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Witam!!!! Mam troszkę inny problem, ale wydaje mi się, że to i tak jest związane z obrotomierzem- otóż do dziś wszystko było OK, ale w pewnym momencie usłyszałem, że gdy wskazówka obrotomierza przekracza wartość 3000 obrotów, to z okolic właśnie deski dobiega dziwny dźwięk- coś w stylu jakiegoś"CYKANIA lub PYKANIA", gdy wskazówka jest poniżej 3000 obrotów wszystko jest OK. Co to może być?????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sawyer Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 może ktoś móglby zrobić fotkę tej płytki albo najlepiej istrukcję do zrób to sam, jest to dość popularny problem. Dla mnie to czarna magia przelutowywanie ścieżek może gdybym na fotce zobaczył byłoby łatwiej. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Jak ktoś jest zainteresowany kupnem zegarów od N15 1999r. to zapraszam na maila: lkowal@go2.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boleo Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Ja też mogę zaoferować zestaw wskaźników do Almery N15. Kupiłem je na allegro. Gość zarzekał się, że są z mechanicznym licznikiem, a przysłał mi z elektronicznym : A więc to zegary z wersji po lifcie. Odstąpię je potrzebującemu za 150 zł (tyle zapłaciłem). Kontakt: matolo (at) o2 (kropka) pl Jeśli ktoś dysponuje zegarami z liczydłem mechanicznym chętnie kupię. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.