dombek Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Witam, wpadłem na "super pomysł" (:-D) : skoro klimy i tak nie używam (nie cierpię ja, ani moja rodzina, tego suchego powietrza z nawiewu, wolimy świeży powiew wiatru z okien lub tego zasysanego przez odchylany dach) więc pomyślałem sobie: a gdyby tak zamiast CAI wykorzystać chłodnicę klimy do oziębienia powietrza wpadającego do filtra powietrza ? Co Wy na to ? Technicznie możliwe ? Pozdrawiam dombek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 No nie za bardzo: 1. ona chyba nie ma takiej przepustowości, 2. trzeba by dorabiać wlot i wylot chłodnicy na normalną średnicę 3. do silnika bez suszarki bez sensu Dużo lepszym rozwiązaniem dla ciebie byłoby CAI. Ale znów bez suszarki to trochę zabawy w obliczenia, bo długość i pojemność mają dość duży wpływ na późniejszą charakterystykę pracy samego silnika. Poczytaj ten wątek od początku (o stośkach, dolotach i CAI w dziale Nissan Power Team) - na pewno znajdziesz rozwiązanie które Cię zadowoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 "chłodnica" klimy inaczej skraplacz nie schładza powietrza tylko zamienia czynnik chłodniczy ze stanu gazowego w stan ciekły. Zupełnie nie nadaje się na intercooler. Poza tym schładzanie intercoolerem powietrza w silniku niedoładowanym mija sie z celem. Ochłodzenie nie będzie znaczne, opory będą duże, pojemność dolotu ogromna. W silnikach doładowanych, temperatura powietrza za sprężarką dochodzi do 70-80stC (z fizyki wiadomo, że sprężajac gaz podnosimy jego temperaturę) i dlatego stosuje sie dodatkową chłodnicę. U ciebie najlepszy były by zimny dolot do seryjnej puchy lub CAI ze stożkiem w nadkolu lub zabudowanym w airboxie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dombek Opublikowano 19 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Dzięki za info. Co prawda źle się wyraziłem w temacie, nie chodziło mi o funkcję intercoolera tylko po prostu alternatywny sposób dostarczenia zimnego powietrza do filtra. W każdym razie - już wszystko wiem. Przy okazji: jak w takim razie powinienem doprowadzić powietrze do seryjnej puchy z filtrem K&N - zamiennikiem seryjnego, tak, by daawka powietrza była optymalna ? Przeczytałem kilkakrotnie i szczegółowo tematy zimnego dolotu, ale akurat takiej informacji nie znalazłem. W każdym razie nie takiej, z której mógłbym coś wywnioskować jako gość zupełnie zielony w temacie. I co myślicie o najbardziej "chamskim" rozwiązaniu typu: dziura w górnej obudowie seryjnej puchy filtra + jakaś siatka zabezpieczająca przed brudami z nawiewanego powietrza + plastikowy nawiew na masce (połączone toto wszystko gumowym rękawem przyklejonym na puszke filtra) ? Pozdrawiam dombek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 co myślicie o najbardziej "chamskim" rozwiązaniu typu: dziura w górnej obudowie seryjnej puchy filtra Jesli tak zrobisz to powietrze nie bedzie lecialo przez filtr. Powietrze wchodzi do filtra dolem wiec tam musi isc dolot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Jak nic nie znalazłeś? Chyba nie przeczytałeś całego wątku o stożkach i CAI. Np na 2 ostatniczh stronach masz 2 przykłady - jeden z pozostawieniem seryjnej puszki (bodek_n14) i całkowicie nowy dolot na samej górze 27 strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 I co myślicie o najbardziej "chamskim" rozwiązaniu typu: dziura w górnej obudowie seryjnej puchy filtra + jakaś siatka zabezpieczająca przed brudami z nawiewanego powietrza + plastikowy nawiew na masce (połączone toto wszystko gumowym rękawem przyklejonym na puszke filtra) ? Jesli tak zrobisz to powietrze nie bedzie lecialo przez filtr. Powietrze wchodzi do filtra dolem wiec tam musi isc dolot. :D:D:D:D:D:D:D [ Dodano: Pią 20 Cze, 2008 08:16 ] Kolega dombek chciał dobrze ale chyba nie obmyślił do końca. Bez obrazy, stary oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Zrób tak kup rurę fi 60 albo 80 połącz ją szczelnie z początkiem dolotu przy akumulatorze, a drugi koniec wyprowadź do grila i skieruj do przodu tak żeby pęd powietrza wpadał prosto do tej rury. potem dla spokoju wymieniaj filtr powietrza co 10tyś i czyść obudowę filtra powietrza przy wymianie filtra odkurzaczem rok tak jeździłem i wiele więcej syfów tam nie wpadało tą rurą chociaż to zależy w jakich warunkach jeździsz. Do takiego dolotu przyśpieszony zapłon, potem BP Ultimate 98 i samochód ma odczuwalną poprawę dynamik przy prędkościach 140+ u mnie przynajmniej tak było Taki CAI kosztuje 10-12zł samochód nie ryczy i jest cicho jak na seryjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dombek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Kolega dombek chciał dobrze ale chyba nie obmyślił do końca. Bez obrazy, stary oczywiście Trudno się nie zgodzić, fachowcem to ja nie jestem i raczej nie będę. Idę jeszcze raz doczytać wątek dolotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 pomysł nie jest taki do końca bez sensu-> ciekawe jakby przepuszczać powietrze przez parownik na włączonej klimie (można go dać pod maskę). Ciekawe czy przyrost z zimnego powietrza byłby większy niż strata z pracy sprężarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Wiadomo, wielu ludzi sie już nad tym zastanawiało ale nikt nie próbował. Można by również pokombinować z agregatem od lodówki, przerobionym na 12V i schładzającym powietrze dolotowe. Ale rzeźba była by niesamowita i przyrostu znikome. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 skoro klimy i tak nie używam (nie cierpię ja, ani moja rodzina To może odstąp np. mnie ja uwielbiam to suche powietrze w upalne dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Wiadomo, wielu ludzi sie już nad tym zastanawiało ale nikt nie próbował. Można by również pokombinować z agregatem od lodówki, przerobionym na 12V i schładzającym powietrze dolotowe. Ale rzeźba była by niesamowita i przyrostu znikome. a strata mocy ktora zabierze dodatkowe urzadzenie ?:> w przyrodzie nic nie ginie, perpetum mobile jeszcze nikt nie wymyslil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 a strata mocy ktora zabierze dodatkowe urzadzenie ?:> w przyrodzie nic nie ginie, perpetum mobile jeszcze nikt nie wymyslil Przy takim toku rozumowania to i turbina też tylko szkodzi... Ważny jest bilans - ile energii potrzeba zabrać z silnika żeby dostarczyć jeszcze więcej. W przypadku turbiny potrzeba x KM na rozpędzenie wirnika i zassanie powietrza. Powietrze dostarcza pewną ilość tlenu ~20%, ale jego wartość energetyczna w połączeniu z paliwem jest >> x. I w ten sposób mamy przyrost mocy w przypadku silników z turbiną/kompresorem. Nie twierdzę że pomysł z agregatem jest dobry - chodziło mi tylko o tok myślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Ani ja nie twierdzę, że jest dobry. To był tylko przykład. Co do straty mocy to jedynie była by na większym oporze alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Dokładnie... Już zamiast agregatu lepszym pomysłem byłoby e-turbo... Też zasilane z 12V a bilans na +. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 a strata mocy ktora zabierze dodatkowe urzadzenie ?:> w przyrodzie nic nie ginie, perpetum mobile jeszcze nikt nie wymyslil Przy takim toku rozumowania to i turbina też tylko szkodzi... Ważny jest bilans - ile energii potrzeba zabrać z silnika żeby dostarczyć jeszcze więcej. W przypadku turbiny potrzeba x KM na rozpędzenie wirnika i zassanie powietrza. Powietrze dostarcza pewną ilość tlenu ~20%, ale jego wartość energetyczna w połączeniu z paliwem jest >> x. I w ten sposób mamy przyrost mocy w przypadku silników z turbiną/kompresorem. Nie twierdzę że pomysł z agregatem jest dobry - chodziło mi tylko o tok myślenia. turbina bardziej wykorzystuje energie ktora i tak sie marnuje, to kompresor zabiera czesc mocy silnika. ale tak jak mowisz, kozysc wieksza niz strata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 turbina bardziej wykorzystuje energie ktora i tak sie marnuje I tak i nie. Silnik musi trochę dmuchnąć żeby się zakręciła - a tu trochę energii potrzeba. Fakt: kompresor zabierze dużo więcej niż turbo, ale zysk jest w dużo szerszym zakresie obrotów i chyba jednak większy niż przy turbosprężarce. Może coś takiego zamiast dokładania turbo do niedoładowanych?: http://www.forum.alfaholicy.net/topics5/al...sore-vt4898.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.