Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] "Intercooler" z chłodnicy klimy ???


dombek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wpadłem na "super pomysł" (:-D) : skoro klimy i tak nie używam (nie cierpię ja, ani moja rodzina, tego suchego powietrza z nawiewu, wolimy świeży powiew wiatru z okien lub tego zasysanego przez odchylany dach) więc pomyślałem sobie: a gdyby tak zamiast CAI wykorzystać chłodnicę klimy do oziębienia powietrza wpadającego do filtra powietrza ?

 

Co Wy na to ? Technicznie możliwe ?

 

Pozdrawiam

dombek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie za bardzo:

1. ona chyba nie ma takiej przepustowości,

2. trzeba by dorabiać wlot i wylot chłodnicy na normalną średnicę

3. do silnika bez suszarki bez sensu

 

Dużo lepszym rozwiązaniem dla ciebie byłoby CAI. Ale znów bez suszarki to trochę zabawy w obliczenia, bo długość i pojemność mają dość duży wpływ na późniejszą charakterystykę pracy samego silnika. Poczytaj ten wątek od początku (o stośkach, dolotach i CAI w dziale Nissan Power Team) - na pewno znajdziesz rozwiązanie które Cię zadowoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"chłodnica" klimy inaczej skraplacz nie schładza powietrza tylko zamienia czynnik chłodniczy ze stanu gazowego w stan ciekły. Zupełnie nie nadaje się na intercooler.

 

Poza tym schładzanie intercoolerem powietrza w silniku niedoładowanym mija sie z celem. Ochłodzenie nie będzie znaczne, opory będą duże, pojemność dolotu ogromna.

W silnikach doładowanych, temperatura powietrza za sprężarką dochodzi do 70-80stC (z fizyki wiadomo, że sprężajac gaz podnosimy jego temperaturę) i dlatego stosuje sie dodatkową chłodnicę.

 

U ciebie najlepszy były by zimny dolot do seryjnej puchy lub CAI ze stożkiem w nadkolu lub zabudowanym w airboxie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Co prawda źle się wyraziłem w temacie, nie chodziło mi o funkcję intercoolera tylko po prostu alternatywny sposób dostarczenia zimnego powietrza do filtra. W każdym razie - już wszystko wiem. ;)

 

Przy okazji: jak w takim razie powinienem doprowadzić powietrze do seryjnej puchy z filtrem K&N - zamiennikiem seryjnego, tak, by daawka powietrza była optymalna ? Przeczytałem kilkakrotnie i szczegółowo tematy zimnego dolotu, ale akurat takiej informacji nie znalazłem. W każdym razie nie takiej, z której mógłbym coś wywnioskować jako gość zupełnie zielony w temacie.

 

I co myślicie o najbardziej "chamskim" rozwiązaniu typu: dziura w górnej obudowie seryjnej puchy filtra + jakaś siatka zabezpieczająca przed brudami z nawiewanego powietrza + plastikowy nawiew na masce (połączone toto wszystko gumowym rękawem przyklejonym na puszke filtra) ? ;)

 

Pozdrawiam

dombek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co myślicie o najbardziej "chamskim" rozwiązaniu typu: dziura w górnej obudowie seryjnej puchy filtra

Jesli tak zrobisz to powietrze nie bedzie lecialo przez filtr. Powietrze wchodzi do filtra dolem wiec tam musi isc dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie znalazłeś? Chyba nie przeczytałeś całego wątku o stożkach i CAI. Np na 2 ostatniczh stronach masz 2 przykłady - jeden z pozostawieniem seryjnej puszki (bodek_n14) i całkowicie nowy dolot na samej górze 27 strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co myślicie o najbardziej "chamskim" rozwiązaniu typu: dziura w górnej obudowie seryjnej puchy filtra + jakaś siatka zabezpieczająca przed brudami z nawiewanego powietrza + plastikowy nawiew na masce (połączone toto wszystko gumowym rękawem przyklejonym na puszke filtra) ? ;)

 

Jesli tak zrobisz to powietrze nie bedzie lecialo przez filtr. Powietrze wchodzi do filtra dolem wiec tam musi isc dolot.

 

:D:D:D:D:D:D:D:D

 

[ Dodano: Pią 20 Cze, 2008 08:16 ]

Kolega dombek chciał dobrze ale chyba nie obmyślił do końca. Bez obrazy, stary oczywiście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak kup rurę fi 60 albo 80 połącz ją szczelnie z początkiem dolotu przy akumulatorze, a drugi koniec wyprowadź do grila i skieruj do przodu tak żeby pęd powietrza wpadał prosto do tej rury. potem dla spokoju wymieniaj filtr powietrza co 10tyś i czyść obudowę filtra powietrza przy wymianie filtra odkurzaczem rok tak jeździłem i wiele więcej syfów tam nie wpadało tą rurą chociaż to zależy w jakich warunkach jeździsz. Do takiego dolotu przyśpieszony zapłon, potem BP Ultimate 98 i samochód ma odczuwalną poprawę dynamik przy prędkościach 140+ u mnie przynajmniej tak było

Taki CAI kosztuje 10-12zł samochód nie ryczy i jest cicho jak na seryjnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dombek chciał dobrze ale chyba nie obmyślił do końca. Bez obrazy, stary oczywiście :)

 

Trudno się nie zgodzić, fachowcem to ja nie jestem i raczej nie będę. Idę jeszcze raz doczytać wątek dolotów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł nie jest taki do końca bez sensu-> ciekawe jakby przepuszczać powietrze przez parownik na włączonej klimie (można go dać pod maskę). Ciekawe czy przyrost z zimnego powietrza byłby większy niż strata z pracy sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, wielu ludzi sie już nad tym zastanawiało ale nikt nie próbował. Można by również pokombinować z agregatem od lodówki, przerobionym na 12V i schładzającym powietrze dolotowe. Ale rzeźba była by niesamowita i przyrostu znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, wielu ludzi sie już nad tym zastanawiało ale nikt nie próbował. Można by również pokombinować z agregatem od lodówki, przerobionym na 12V i schładzającym powietrze dolotowe. Ale rzeźba była by niesamowita i przyrostu znikome.

 

a strata mocy ktora zabierze dodatkowe urzadzenie ?:> w przyrodzie nic nie ginie, perpetum mobile jeszcze nikt nie wymyslil :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a strata mocy ktora zabierze dodatkowe urzadzenie ?:> w przyrodzie nic nie ginie, perpetum mobile jeszcze nikt nie wymyslil :D

 

Przy takim toku rozumowania to i turbina też tylko szkodzi... Ważny jest bilans - ile energii potrzeba zabrać z silnika żeby dostarczyć jeszcze więcej. W przypadku turbiny potrzeba x KM na rozpędzenie wirnika i zassanie powietrza. Powietrze dostarcza pewną ilość tlenu ~20%, ale jego wartość energetyczna w połączeniu z paliwem jest >> x. I w ten sposób mamy przyrost mocy w przypadku silników z turbiną/kompresorem.

 

Nie twierdzę że pomysł z agregatem jest dobry - chodziło mi tylko o tok myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani ja nie twierdzę, że jest dobry. To był tylko przykład. Co do straty mocy to jedynie była by na większym oporze alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie... Już zamiast agregatu lepszym pomysłem byłoby e-turbo... Też zasilane z 12V a bilans na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a strata mocy ktora zabierze dodatkowe urzadzenie ?:> w przyrodzie nic nie ginie, perpetum mobile jeszcze nikt nie wymyslil :D

 

Przy takim toku rozumowania to i turbina też tylko szkodzi... Ważny jest bilans - ile energii potrzeba zabrać z silnika żeby dostarczyć jeszcze więcej. W przypadku turbiny potrzeba x KM na rozpędzenie wirnika i zassanie powietrza. Powietrze dostarcza pewną ilość tlenu ~20%, ale jego wartość energetyczna w połączeniu z paliwem jest >> x. I w ten sposób mamy przyrost mocy w przypadku silników z turbiną/kompresorem.

 

Nie twierdzę że pomysł z agregatem jest dobry - chodziło mi tylko o tok myślenia.

 

turbina bardziej wykorzystuje energie ktora i tak sie marnuje, to kompresor zabiera czesc mocy silnika. ale tak jak mowisz, kozysc wieksza niz strata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina bardziej wykorzystuje energie ktora i tak sie marnuje

 

I tak i nie. Silnik musi trochę dmuchnąć żeby się zakręciła - a tu trochę energii potrzeba. Fakt: kompresor zabierze dużo więcej niż turbo, ale zysk jest w dużo szerszym zakresie obrotów i chyba jednak większy niż przy turbosprężarce.

 

Może coś takiego zamiast dokładania turbo do niedoładowanych?:

http://www.forum.alfaholicy.net/topics5/al...sore-vt4898.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...