Gość b182 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 WItam. Mam 2 pytania: 1.Jak regulowane są luzy zaworowe w silniku P10 1.6 16v na gaźniku? 2. Czy zużyty rozrząd spowalnia wzrost ciśnienia oleju po uruchomieniu auta?Wiem ze tam jest to jakoś napinane właśnie ciśnieniem oleju a w mojej primerce bardzo głośno on chodzi i czy przez to kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu rano [pali się no trochę za długo moim zdaniem? Bardzo proszę o w miarę fachową pomoc. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 WItam. Mam 2 pytania: 1.Jak regulowane są luzy zaworowe w silniku P10 1.6 16v na gaźniku? 2. Czy zużyty rozrząd spowalnia wzrost ciśnienia oleju po uruchomieniu auta?Wiem ze tam jest to jakoś napinane właśnie ciśnieniem oleju a w mojej primerce bardzo głośno on chodzi i czy przez to kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu rano [pali się no trochę za długo moim zdaniem? Bardzo proszę o w miarę fachową pomoc. Dzięki 1. Luz zaworowy w silniku 1,6 regulowany jest za pomocą płytek dystansowych. W zasadzie nie wymaga regulacji o ile nie uległy uszkodzeniu gniazda lub zawory. Regulacja jest konieczna w przypadku rozbiórki głowicy. 2. Nie powinno mieć wpływu. Ale warto sprawdzić otworek olejowy w napinaczu hydraulicznym. W przypadku stosowania oleju mineralnego często dochodzi do jego zatkania nieczystościami co wydłuża czas napełnienia i zadziałania. Przyczyną długiego czasu uzyskania cisnienia przy rozruchu może być również niewłaściwy filtr oleju - Nissan zastosował specjalny zawór w filtrach olejowych zapobiegający wypływaniu (cofnięciu) oleju z centralnej magistrali olejowej do miski. Pusty kanał moze powodować wydłuzenie czasu uzyskania właściwego ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość b182 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Dziękuję serdecznie za odpowiedz. ALe nurtuje mnie pytanie dlaczego straszni mocno klepie mi coś w okolicy głowicy. Chodzi prawie jak diesel. W sumie słychac to najbardziej od strony rozrządu. Czyżby zawory aż tak mogły klepać. Myślałem ze to wina panewek ale dzwiek jest wyraźnie u góry nie na dole silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Klepie cały czas czy tylko do czasu zgasniecia kontrolki cisnienia oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość b182 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Niestety cały czas zwłaszcza jak auto jest nagrzane. Auto nie bierze oleju ładnie ciągnie ale wyjątkowo głośny ma ten rozrząd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość junioor Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Jeździsz na PB95 PB98 czy LPG?? Nikt nie dłubał przy zapłonie? Jeśli będzie przyśpieszony i lejesz PB95 a i przy PB98 może sie pojawić to może to być spalenie stukowe ( przerabiałem to ostatnio tylko że u mnie to trochę inna historia ) i wówczas dźwięk jest taki jak z diesla zwłaszcza przy przyśpieszaniu - dochodzi właśnie z okolic głowicy i zaworów. Pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika. Sprawdź czy aparat zapłonowy nie jest obrócony maksymalnie w kierunku zgodnym z ruchem zgodnym do wskazówek zegara. Jeśli to miałby być rozrząd to dźwięk byłby coś jakby szuranie łańcucha i metaliczne obijanie się dochodzące wyraźnie od strony rozrządu i nawet czuć to gdy dotknie się dłonią do pokrywy zaworowej z lewej strony - tez to przerabiałem ale jeszcze w SR20DE. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość b182 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Faktycznie może to to. Ojciec coś dłubał. Aparat napewno nie jest w którejs ze skrajnych pozycji ale może i tak jest źle ustawiony. Czy w primerce jest okienko na koło zamachowe do ustawiania zapłonu? [ Dodano: Wto 01 Lip, 2008 08:49 ] Swoją drogą jaki ustawia się zapłon w P10 1.6? Jak "na słuch" można go mniej wiecej prawidłowo ustawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zachariaszs Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Ja właśnie z takim samym pytaniem tyle że P10 2.0...jak ustawić poprawnie zapłon przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego? Jak aparat zapłonowy był ustawiony zgodnie z kreską (czyli na środku) to dzwoniły zawory albo było to spalanie stukowe, jak aparat przesuwałem w stronę chłodnicy to silnik pracował cicho, ale był zamulony i nie chciał jechać (zero przyśpieszenia). Spróbowałem przestawić aparat w drugą stronę tzn. w kierunku szyby, jakieś 5-7mm i teraz auto ma kopyto i silnik pracuje równo i cicho. Czy takie ustawienie jest poprawne czy grozi jakąś ciężką awarią? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.