Gość wodz Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Witam wszystkich. Mam mały problem ze swoją p12 (1,9 dci, 2005). Czasami, najczęściej przy ok. 2000 obr/min, przy naciśnięciu pedału gazu samochód reaguje z ok. sekundowym opóźnieniem. Efekt jest taki, że w pierwszym momencie sie jakby zadławił, potem już idzie ok. Tankowałem różne paliwo, więc to chyba nie to... W ASO byłem na komputerze 3 razy, sprawdzali na zimnym, ciepłym silniku - nie pokazuje żadnych błędów. Ma ktoś może podobne doświadczenia lub pomysł co to może być? Acha - w archiwum nic nie znalazłem, było jedno podobne pytanie - ale 0 odpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Szybkie pytanie czy i kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza i paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darazz Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 miałem podobny problem 2.2 dCi 2004, przegazowałem go ciut znaczy noga była cięższa niż zwykle i pomogło. paru znajomych miało podobny problem z tymi silnikami w lagunach i podobny skutek. chociaz mam wątpliwości czy to nie jest poważniejszy problem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dredex1 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Myślę że raczej problem w wymianie filtrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Hmm Panowie, a czy przypadkiem nie chodzi o TURBODZIURĘ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wodz Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Witam, właśnie wróciłem z urlopu - stąd opóźnienie... Dzięki za (p)odpowiedzi. to raczej nie turbo-dziura - przy jeździe ze stałą prędkością też się zdarza. to raczej nie turbo-dziura - przy jeździe ze stałą prędkością też się zdarza. Szybkie pytanie czy i kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza i paliwa? fitr paliwa był wymieniany (podobno) na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym (maj 2008) także powinno być ok - chyba że serwis tylko napisał, że wymienił... Ostatnio miałem trasę kilkaset kilometrów do zrobienia - zatankowałem vpower i przegoniłem trochę auto - problem jeszcze jest - ale pojawia się już bardzo sporadycznie - raz na kilka dni może. W związku z tym pytanie - a może to wina jakiegoś kiepskiego paliwa z poprzedniej stacji (tankowałem ciągle na jednej)? pozdrawiam, wodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciechon Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 A nie dzieje się to przypadkiem przy włączonym lewym kierunkowskazie. np. przy wyprzedzaniu? Jezeli tak to masa lewej tylniej lampy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kalap Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 A nie dzieje się czasami coś takiego że od momentu w którym powinna się włączyć turbo sprężarka zaczyna się dusić i bardzo powoli przyspieszać , czasami włącza się check engine ? przy puszczeniu pedału gazu i wciśnięciu samochód wyrywa do przodu i się turbo włacza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wanty Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Spróbuj coś takiego: - Kup spray do czyszczenia gaźników (duża pucha kosztowała mnie około 18 zeta) - Wymontuj sobie przepływomierz (pierwszy czujnik po filtrze powietrza) - Dosyć dobrze i parokrotnie spryskaj przepływomierz tym sprayem - Poczekaj aż wszystko wyschnie - Zamontuj z powrotem - Napisz czy pomogło Ja miałem podobne objawy i gdy poszedłem do ASO to zaczęli przedstawiać mi rachunek za nowy przepływomierz - ale od czego jest internet . Od tamtej pory jeżdżę już prawie rok bez tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalfloyd1 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 czy jest jakieś ryzyko uszkodzenia go w trakcie takiej operacji? Ktoś się orientuje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrianekk_gd Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Witam Nie będę zakładał nowego tematu więc podepnę się pod ten. Mam identyczne objawy jak Ty wodz'u. Dodając stopniowo gazu, przyspieszając powoli bez wgniatania pedału w podłogę dławi się i szarpie. Dodatkowo słyszę charakterystyczny świst siup siup siup wj jednakowych odstępach czasu (tak mi sie wydaje). Jak wcisnę konkretnie pedał gazu to jest ok. Idzie jak burza i nic nie słychać żadnego dławienia szarpania. Tylko przy normalnym przyspieszaniu. Spalanie jakieś 7 litrów. Dwa razy podpinany był pod kompa. Przez godzinę koleś jeździł odpinał, podpinał i stwierdził że to przepływomierz. Idąc za radami forumowiczów i mechanika wymieniony został przepływomierz (ASO krzyczało 2 tysiące zwykłym sklepie ponad dwieście złotych). Nic się nie zmieniło :< . Dziś wyczyściliśmy zawór EGR. Dalej to samo :< Mechanior stwierdził, że turbo jest ok ciśnienie w porządku. Filtr paliwa był wymieniany. W ASO stwierdzili że to wina paliwa ale było tankowane i wyjeżdzone kilka razy z różnych stacji i d*pa :/ Nic mi już nie przychodzi do głowy co może byc przyczyną takiego zachowania, dlatego zwracam się do Was szanowni forumowicze o pomoc. Nissan Primera 1.9 dci 2003 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mt-01 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 WITAM miałem ten sam problem... wymieniłem wszystkie fitry i też to samo. Zaczołem sie do tego przyzwyczajac, aż przyszedl czas na wymiane rozrzadu i co najleprze ze po wymianie auto chodzi tak jak powinno, nie ma zdnego dławienia i innych dziwnych objaw. I z tego co dowiedzialem sie od mechanika to pasek byl bardzo luzny i przestawiony o jedne ząb na wale, ale nie byl wstanie mi powiedziec czy przeskoczyl w co watpił czy po prostu ktoś zle ustawił przy wymiane. Moze warto by było sprawdzic rorząd? P.S. tez podpinałem komputer i zadnych błędów nie pokazywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machejrafal3 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Mam identyczną sytuacjie dokładnie to samo. Ten sam rocznki i model. Pytanie : Czy komuś udało się wyeliminować te szarpnięcia. W moim pasek rozrządu był wymieniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 To jest turbo dziura i od twojej nogi zależy jak ona się sprawuje przy delikatnej, spokojnej, równej, płynnej jeździe nie wystepuje ten problem. Jesli redukujesz, gwaltownie przyspieszasz, gazujesz od startu to turbina startuje od 2000obr/min i dlatego jest gwałtowny przyrost mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczor81 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 przykro mi jwa ale to nie turbo dziura. Mam to samo od 2 lat. Identyczne objawy, do tego dochodzi jeszcze niskie obroty biegu jałowego ( ok 800rpm) lecz to co zauważyłem to fakt że to zjawisko występuje tylko gdy temp. zewnętrzna jest powyżej +15 st.( tak mniej-więcej). Czyli większość jesieni, wiosny oraz całą zimę jest ok. Filtry paliwa, powietrza oraz rozrząd wymieniałem, czujnik masy powietrza także czyściłem (chociaż nie bardzo było z czego). Teraz wezmę się za egr oraz zauważyłem ze mam zerwaną linkę masy silnika (ale to raczej nie w tym tkwi problem). ...Dodatkowo słyszę charakterystyczny świst siup siup siup wj jednakowych odstępach czasu (tak mi sie wydaje)... adrianekk_gd sprawdź rurę od turbo (możliwe że pękła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Ok kaczor jesli mechanika jest w porzadku i wszystkie połączenia sa sprawne to skad ten gwałtowny przyrost mocy przy 2000 skoro wszytko jest ok i wymienione jak pisali to czemu jak redukujesz i spadaja obroty do 2000 to dławi go i nagle strzała wciska w fotel??????? Rozrzad wymieniali egr sprawdzali a dusi przy 2000 na hamowni jak masz wykres to wyraźnie przy 2000 daje w palnik i jest skok i przyrost momentu i mocy ?????? ale ja jestem tylko lajkonik w tej kwesti a niskie obroty mam tylko jak jest syf w zbiorniku zatankowany - tankuje tylko jedno paliwo i staram się na jednej stacji i nie mam spadających obrotów ani nadmiernego kopcenia no chyba, ze daję w palnik uuuu ale jest fan :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: oczywiscie nie wykluczam niesprawności układu dolotowego ale to jest sprawa techniczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 wlasnie wezcie dajcie furkom w dupsko i prrzegoncie je mi to pomoglo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 w tym szaleństwie jest metoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 zebys wiedzial teraz fura goni twardo nic takiego jak mialo miejsce poprzednio mnie nie spotkalo moze lewe paliwo mialem .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_S Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Witam, w końcu znalazłem temat, który dotyczy i mnie...mam ten sam problem, szarpie przy dodawaniu gazu, np. przy wyprzedzaniu z 2000 obr./min gdy wdeptuje gaz(dosyć mocno ) wtedy jakby na chwile słabł i dopiero później idzie jak trzeba...tyle tylko....., że ja mam benzynke 1,6 + LPG... ktoś pomorze? Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 a to u was to chyba jakis problem z elektryka i jekieś cewki u was panie w benzynie nawalajo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.