Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Dławienie silnika, głównie przy przyspieszaniu


Gość wodz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam mały problem ze swoją p12 (1,9 dci, 2005). Czasami, najczęściej przy ok. 2000 obr/min, przy naciśnięciu pedału gazu samochód reaguje z ok. sekundowym opóźnieniem. Efekt jest taki, że w pierwszym momencie sie jakby zadławił, potem już idzie ok.

Tankowałem różne paliwo, więc to chyba nie to... W ASO byłem na komputerze 3 razy, sprawdzali na zimnym, ciepłym silniku - nie pokazuje żadnych błędów.

Ma ktoś może podobne doświadczenia lub pomysł co to może być?

 

Acha - w archiwum nic nie znalazłem, było jedno podobne pytanie - ale 0 odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem 2.2 dCi 2004, przegazowałem go ciut znaczy noga była cięższa niż zwykle i pomogło. paru znajomych miało podobny problem z tymi silnikami w lagunach i podobny skutek. chociaz mam wątpliwości czy to nie jest poważniejszy problem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

właśnie wróciłem z urlopu - stąd opóźnienie...

Dzięki za (p)odpowiedzi.

 

to raczej nie turbo-dziura - przy jeździe ze stałą prędkością też się zdarza.

to raczej nie turbo-dziura - przy jeździe ze stałą prędkością też się zdarza.

 

Szybkie pytanie czy i kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza i paliwa?

fitr paliwa był wymieniany (podobno) na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym (maj 2008) także powinno być ok - chyba że serwis tylko napisał, że wymienił...

 

Ostatnio miałem trasę kilkaset kilometrów do zrobienia - zatankowałem vpower i przegoniłem trochę auto - problem jeszcze jest - ale pojawia się już bardzo sporadycznie - raz na kilka dni może. W związku z tym pytanie - a może to wina jakiegoś kiepskiego paliwa z poprzedniej stacji (tankowałem ciągle na jednej)?

 

pozdrawiam,

wodz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A nie dzieje się czasami coś takiego że od momentu w którym powinna się włączyć turbo sprężarka zaczyna się dusić i bardzo powoli przyspieszać , czasami włącza się check engine ? przy puszczeniu pedału gazu i wciśnięciu samochód wyrywa do przodu i się turbo włacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj coś takiego:

- Kup spray do czyszczenia gaźników (duża pucha kosztowała mnie około 18 zeta)

- Wymontuj sobie przepływomierz (pierwszy czujnik po filtrze powietrza)

- Dosyć dobrze i parokrotnie spryskaj przepływomierz tym sprayem

- Poczekaj aż wszystko wyschnie

- Zamontuj z powrotem

- Napisz czy pomogło

 

Ja miałem podobne objawy i gdy poszedłem do ASO to zaczęli przedstawiać mi rachunek za nowy przepływomierz - ale od czego jest internet :D. Od tamtej pory jeżdżę już prawie rok bez tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianekk_gd

Witam :) Nie będę zakładał nowego tematu więc podepnę się pod ten. Mam identyczne objawy jak Ty wodz'u. Dodając stopniowo gazu, przyspieszając powoli bez wgniatania pedału w podłogę dławi się i szarpie. Dodatkowo słyszę charakterystyczny świst siup siup siup wj jednakowych odstępach czasu (tak mi sie wydaje). Jak wcisnę konkretnie pedał gazu to jest ok. Idzie jak burza i nic nie słychać żadnego dławienia szarpania. Tylko przy normalnym przyspieszaniu. Spalanie jakieś 7 litrów. Dwa razy podpinany był pod kompa. Przez godzinę koleś jeździł odpinał, podpinał i stwierdził że to przepływomierz. Idąc za radami forumowiczów i mechanika wymieniony został przepływomierz (ASO krzyczało 2 tysiące zwykłym sklepie ponad dwieście złotych). Nic się nie zmieniło :< . Dziś wyczyściliśmy zawór EGR. Dalej to samo :< Mechanior stwierdził, że turbo jest ok ciśnienie w porządku. Filtr paliwa był wymieniany. W ASO stwierdzili że to wina paliwa ale było tankowane i wyjeżdzone kilka razy z różnych stacji i d*pa :/ Nic mi już nie przychodzi do głowy co może byc przyczyną takiego zachowania, dlatego zwracam się do Was szanowni forumowicze o pomoc. Nissan Primera 1.9 dci 2003 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

WITAM

miałem ten sam problem... wymieniłem wszystkie fitry i też to samo. Zaczołem sie do tego przyzwyczajac, aż przyszedl czas na wymiane rozrzadu i co najleprze ze po wymianie auto chodzi tak jak powinno, nie ma zdnego dławienia i innych dziwnych objaw. :D I z tego co dowiedzialem sie od mechanika to pasek byl bardzo luzny i przestawiony o jedne ząb na wale, ale nie byl wstanie mi powiedziec czy przeskoczyl w co watpił czy po prostu ktoś zle ustawił przy wymiane. Moze warto by było sprawdzic rorząd?

 

P.S. tez podpinałem komputer i zadnych błędów nie pokazywał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam identyczną sytuacjie dokładnie to samo. Ten sam rocznki i model. Pytanie : Czy komuś udało się wyeliminować te szarpnięcia. W moim pasek rozrządu był wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest turbo dziura i od twojej nogi zależy jak ona się sprawuje przy delikatnej, spokojnej, równej, płynnej jeździe nie wystepuje ten problem.

Jesli redukujesz, gwaltownie przyspieszasz, gazujesz od startu to turbina startuje od 2000obr/min i dlatego jest gwałtowny przyrost mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykro mi jwa ale to nie turbo dziura. Mam to samo od 2 lat. Identyczne objawy, do tego dochodzi jeszcze niskie obroty biegu jałowego ( ok 800rpm) lecz to co zauważyłem to fakt że to zjawisko występuje tylko gdy temp. zewnętrzna jest powyżej +15 st.( tak mniej-więcej). Czyli większość jesieni, wiosny oraz całą zimę jest ok.

Filtry paliwa, powietrza oraz rozrząd wymieniałem, czujnik masy powietrza także czyściłem (chociaż nie bardzo było z czego). Teraz wezmę się za egr oraz zauważyłem ze mam zerwaną linkę masy silnika (ale to raczej nie w tym tkwi problem).

 

...Dodatkowo słyszę charakterystyczny świst siup siup siup wj jednakowych odstępach czasu (tak mi sie wydaje)...

adrianekk_gd sprawdź rurę od turbo (możliwe że pękła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kaczor jesli mechanika jest w porzadku i wszystkie połączenia sa sprawne to skad ten gwałtowny przyrost mocy przy 2000

skoro wszytko jest ok i wymienione jak pisali to czemu jak redukujesz i spadaja obroty do 2000 to dławi go i nagle strzała wciska w fotel???????

Rozrzad wymieniali egr sprawdzali a dusi przy 2000

na hamowni :nissan2: jak masz wykres :pc: to wyraźnie przy 2000 daje w palnik i jest skok i przyrost :showoff: momentu i mocy

??????

ale ja jestem tylko lajkonik w tej kwesti

a niskie obroty mam tylko jak jest syf w zbiorniku zatankowany - tankuje tylko jedno paliwo i staram się na jednej stacji i nie mam spadających obrotów ani nadmiernego kopcenia no chyba, ze daję w palnik uuuu ale jest fan :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

oczywiscie nie wykluczam niesprawności układu dolotowego ale to jest sprawa techniczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebys wiedzial teraz fura goni twardo nic takiego jak mialo miejsce poprzednio mnie nie spotkalo moze lewe paliwo mialem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, w końcu znalazłem temat, który dotyczy i mnie...mam ten sam problem, szarpie przy dodawaniu gazu, np. przy wyprzedzaniu z 2000 obr./min gdy wdeptuje gaz(dosyć mocno :whistle: ) wtedy jakby na chwile słabł i dopiero później idzie jak trzeba...tyle tylko....., że ja mam benzynke 1,6 + LPG... ktoś pomorze? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...